Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Mijn cafe racer vooruitgang

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Joram
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 29 jan. 2014 12:31 
Ondertussen al weer heel wat staan:











Schrijver JiMi

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 29 jan. 2014 12:51 
Ziet er nu al geweldig uit!
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Kees de Jong
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 29 jan. 2014 15:40 
Hoi, ziet er fantastisch uit.
Ik en zelf ook een caferacer aan het bouwen, en wil graag de voorvork verlagen zonder de poten door te zagen etc. omdat ik daar de mogelijkheid en techniek niet voor beheers. IK heb eergens iets gelezen over veren inkorten en bussen plaatsen???? heb jij hier ervaring mee?

mvgr... Kees de Jong.
Beter goed gepikt dan slecht bedacht.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 29 jan. 2014 16:42 
Ziet er goed en degelijk uit, mooi, jammer dat ik zelf heel goed ben in het repareren, maar dus niet in het ontwerpen. Ik ben jaloers.....
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 29 jan. 2014 16:49 
Mooi Joram! Mij valt op dat de CX is ontdekt door caferacerbouwers! Google maar eens op Honda CX! Wellicht dat je trendsetter bent voor Nederland, internationaal is de CX als caferacer al ontdekt. Compliment, hou ons op de hoogte!
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 29 jan. 2014 17:31 
Heey Kees,

Ik heb ook mijn Fifties CX aan de voorkant verlaagd. Het mooiste gaat dat door bussen te plaatsen op deze manier:

http://vanengelenhoven.net/Verlaagde%20voorpoot%20CX500.bmp

Afmetingen weet ik zo ff niet meer

Suc6

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Wijno
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 29 jan. 2014 20:36 
Ha Joram

Heel erg mooi

gr Eric

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 29 jan. 2014 21:03 
Ziet er goed uit, motor in de woonkamer en lekker warm sleutelen. Ik zal het niet aan mijn vriendin laten zien, die wil de motor niet binnen hebben.
Alles ziet er goed afgewerkt uit zeer netjes.

Cosmar
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 30 jan. 2014 10:05 
Erik, busje was 38 tot 40 mm lang.
Dikt is gelijk aan de poot die in de pijp zit. Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Kees de Jong
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 30 jan. 2014 11:11 
TX Erik1 en Marco voor de snelle reactie, ik ga er mee aan de gang, kom ik er niet uit dan laat ik het wel weten.
Beter goed gepikt dan slecht bedacht.

Schrijver Joram
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 31 jan. 2014 17:09 
Goldwing remmerij gemonteerd:




Schrijver JiMi

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 1 feb. 2014 09:35 
Wow, Goldwing remmen? Betekent dat ook dat de remcapaciteit groter is?

Maar ik vraag me wel af: is de rest van de constructie (bijv. de voorvork) wel berekend op de grotere krachten die bij jouw remmen vrijkomen?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Joram
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 1 feb. 2014 10:53 | Aangepast door: Joram 
Vorken zijn behoorlijk sterk, en de Goldwing waar deze van af kwam had ongeveer dezelfde vork.

Ik wilde flink wat remkracht hebben, de enkelzuigerige klauwen konden me niet overtuigen, en wilde eerst alleen upgraden naar de dubbelzuigerige klauw.

Echter omdat deze van de goldwing kwamen is de bracket met meer afstand, dus moest ik ook de schijven erbij hebben.

Tevens heb ik een 19mm Nissin radiale rempomp, dus als het nu nog niet remt

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 1 feb. 2014 12:11 | Aangepast door: JiMi 
Ben benieuwd naar je remervaringen t.z.t.

Kon je die schijven en klauwen zo overzetten, dus zonder enige aanpassing te hoeven doen aan de CX?
Ik vind dit een geweldige, maar vooral makkelijke manier om meer remcapaciteit te krijgen.

Ik heb het al eerder hier op het forum geschreven dat ik op een CX waarschijnlijk niet zou slagen voor het CBR-examen technische verrichtingen (met name de noodstop!!), omdat de remweg van de CX vrij lang is. Ik herinner me nog de rijlessen op mijn moderne lesmotor. Daar kon je echt gruwelijk hard mee remmen, daar kan de CX niet aan tippen.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Joram
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 1 feb. 2014 12:33 
Ja plug & play.

Schijven zijn identiek, alleen grotere diameter en de klauwen hebben zelfde montagegaten.

Zolang je maar van het juiste bouwjaar pakt.

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Mijn cafe racer vooruitgang

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven