Ik ben het met jullie eens (een beetje) maar bekijk het eens vanuit HUN standpunt.....
De sportfietser zegt:
Ik ben als sporter, wielrenner, bezig met het beoefenen van mijn sport. Helaas is het niet mogelijk om dat zoals zwemmers of voetballers in een afgesloten ruimte te doen, dus moet ik mijn sport beoefenen waar het kan, op de openbare weg.
Om zo snel mogelijk te gaan, want daar draait het toch om, zijn lastige dingen als bel, bagagedrager en koplamp al verwijderd. En snelheid krijg ik alleen als ik kan doorrijden. Elke keer als er zo'n elektrische fiets, een wandelwagen, auto, of bromfiets voor mijn wiel komt, wordt ik erg gehinderd in het uitoefenen van mijn hobby. Ze kunnen toch wel een beetje rekening met mij houden.....
Ze kunnen voor professionele wielrenners de weg afzetten, en ik, als sportfietser doe dit dan wel niet voor mijn beroep, maar ze kunnen toch wel een beetje rekening met mij houden.....
En daarom rij ik niet op het fietspad, maar op de rijbaan. die is veel beter geschikt om flink door te rijden. Als er verkeer van rechts komt, wel, dan ben ik als fietser toch de 'kwetsbare partij' en dus moeten de auto's en motoren en bromfietsers maar uitkijken, ze kunnen toch wel een beetje rekening met mij houden.....
En die stinkende, lawaaiege motoren moeten ze gewoon verbieden. En bromfietsers zijn al niet veel beter. Afschieten moeten ze die gasten !
En elektrische fietsen zouden ze ook moeten verbieden, die zijn ook nog eens levensgevaarlijk. Ze rijden harder als je denkt en je hoort ze niet eens aankomen. Verdorie, ze kunnen toch wel een beetje rekening met mij houden.....
Tot zover een poging om me in de gedachte wereld van de fervente sport-fietser te begeven.
Maar eerlijk is eerlijk: ik heb ook wel eens een minder net woord gezegd als een dergelijke sportieveling plots links- of rechtsaf ging, zonder ook maar op of om te kijken. Die &%#"(@!! figuren.....

Harmony,
Hans.
( probeer het eens van een andere kant te zien, dan schrik je je helemaal kapot )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken