Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Wielrenners

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 28 feb. 2014 14:56 
Wielrenners, een veelbesproken onderwerp. Veel motorrijders hebben negatieve ervaringen met deze groep weggebruikers gehad. Vanmorgen zag ik in de kringloopwinkel een boekje liggen met de titel: "Tips voor wielrenners".
Er zat maar één pagina in en daar stond met grote letters op: THUISBLIJVEN!!!
Lijkt mij een goede tip toch?

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 28 feb. 2014 15:05 
Ja hou maar op, daar moeten ze eens een programma van maken zoals wegmisbruikers.
Hufters kijken nooit achterom bij in halen, rijden op wegen waar een fietspad naast licht, en steken zomaar over.
Tijdje terug haal ik zo,n figuur in, gelukkig niet snel, komt ie in eens naarr links om zn maat in te halen die voor hem reed. Het is dat mijn vrouw hem een duw gaf anders hadden er twee gelegen.
En het ergste is dat ze dan ook nog boos worden en durven te zeggen dat WIJ maar rekening met hun sport moeten houden Je zou ze wat doen
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver beinhart

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 28 feb. 2014 15:10 
wielrenners heb ik maar 1 woord voor; afschieten (zo denken hun ook over motorrijders)
prettig gestoord; voor mij prettig voor jou gestoord? zolang ik er zelf geen last van heb is dat niet zo erg...
(beter dat ik t zeg als iemand met zijn volle verstand, en ook dat werkt 2 kanten op)

Schrijver Hansv

Bestuur 
#4 | Geplaatst: 28 feb. 2014 15:36 | Aangepast door: Hansv 
Ik ben het met jullie eens (een beetje) maar bekijk het eens vanuit HUN standpunt.....

De sportfietser zegt:

Ik ben als sporter, wielrenner, bezig met het beoefenen van mijn sport. Helaas is het niet mogelijk om dat zoals zwemmers of voetballers in een afgesloten ruimte te doen, dus moet ik mijn sport beoefenen waar het kan, op de openbare weg.

Om zo snel mogelijk te gaan, want daar draait het toch om, zijn lastige dingen als bel, bagagedrager en koplamp al verwijderd. En snelheid krijg ik alleen als ik kan doorrijden. Elke keer als er zo'n elektrische fiets, een wandelwagen, auto, of bromfiets voor mijn wiel komt, wordt ik erg gehinderd in het uitoefenen van mijn hobby. Ze kunnen toch wel een beetje rekening met mij houden.....

Ze kunnen voor professionele wielrenners de weg afzetten, en ik, als sportfietser doe dit dan wel niet voor mijn beroep, maar ze kunnen toch wel een beetje rekening met mij houden.....

En daarom rij ik niet op het fietspad, maar op de rijbaan. die is veel beter geschikt om flink door te rijden. Als er verkeer van rechts komt, wel, dan ben ik als fietser toch de 'kwetsbare partij' en dus moeten de auto's en motoren en bromfietsers maar uitkijken, ze kunnen toch wel een beetje rekening met mij houden.....

En die stinkende, lawaaiege motoren moeten ze gewoon verbieden. En bromfietsers zijn al niet veel beter. Afschieten moeten ze die gasten !
En elektrische fietsen zouden ze ook moeten verbieden, die zijn ook nog eens levensgevaarlijk. Ze rijden harder als je denkt en je hoort ze niet eens aankomen. Verdorie, ze kunnen toch wel een beetje rekening met mij houden.....

Tot zover een poging om me in de gedachte wereld van de fervente sport-fietser te begeven.

Maar eerlijk is eerlijk: ik heb ook wel eens een minder net woord gezegd als een dergelijke sportieveling plots links- of rechtsaf ging, zonder ook maar op of om te kijken. Die &%#"(@!! figuren.....

Harmony,
Hans.
( probeer het eens van een andere kant te zien, dan schrik je je helemaal kapot )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver borisz
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 28 feb. 2014 18:32 
Ik rij zelf ook regelmatig op de racefiets en probeer me te gedragen int verkeer. Racefietsers die achterlijk doen geef ik meestal een stomp op hun arm!
Wie later remt is langer snel!

Schrijver Joram
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 28 feb. 2014 21:00 
Ze denken dat het fietspad een racebaan is en dat ze voorrang hebben op alles.

Als je snel wilt fietsen ga je maar de wielrenbaan op, die zijn er genoeg.

Ik geef ze geen voorrang die ze graag willen nemen, verkeersregels gelden ook voor hun.

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Wielrenners

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 10
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven