Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Solidariteit versus zuinigheid

 
Schrijver Guernica
Gast 
#1 | Geplaatst: 27 jan. 2004 16:52 
Dit is een kopie van reaktie op "cx-sloperij"

Onderdelensloperij - het vervolg:

Praat na de vaak natuurlijk, toch beetje jammer; € 376 voor een magazijn vol onderdelen is een peulschil, misschien heeft 'onze' club iets te weinig armslag, een bod van € 1000,00 is zowat 2,00 per lid. Misschien toch een systeem uitdokteren waarbinnen een afgevaardigde van de club op zoiets kan ingaan? € 10,00, 15,00 of 20,00 bijdrage per jaar lijkt me toch maar een kleine moeite om aan een onderdeel te geraken, wat voorradig is, en gelijk de beheerders van deze site wat armslag te geven.
Iets om over na te denken toch. De 'onbezoldigde' inzet van de webmasters blijft misschien ook niet duren.
O ja, ik heb er géén probleem mee dat 'werkzoekenden' het even gratis doen.
Toch even over denken.
Daniël

Schrijver Gerrit
Gast 
#2 | Geplaatst: 27 jan. 2004 17:44 
Ben ikhet mee eens. Een bijdrage voor het lidmaatschap is niet verkeerd en geeft misschien meer c.q. andere mogelijkheden.
Gerrit

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 27 jan. 2004 19:43 
Deze partij onderdelen is denk ik iets dat zeldzaam voorkomt. Wij hebben hierop kunnen bieden dankzij het initiatief en bijdragen van een twintigtal leden Wij hebben als bestuur onze handen hiervan afgehouden en geen bijdrage gedaan uit de clubkas omdat anders andere leden gaan vragen voor bijdrages om onderdelen ergens vandaan te halen. OBepaalde onderdelen worden schaars in de UK en handelaren beginnen zich ook te realiseren dat er veel vraag is naar CX/GL onderdelen en drijven de prijs ontzettend op.

Ik vindt niet dat het de verantwoordelijkheid is van de club om onderdelen aan te kopen/verstrekken. Dit is vindt ik aan de leden om het initiatief te nemen om dit soort partijen aan te kopen.
Wat echter wel goed werkt bij ons is het uitwisselen van onderdelen waarbij de leden vragen om een donatie aan de club te doen. Dit is uiteraard vrijwillig maar werkt zeer goed. Wat ook goed werkt is een kleine donatie vragen voor een dienst die je verleent aan een medelid (bv Rob synchroniseert de carborateurs voor een kleine donatie aan de club van 1 pond).

Wij hebben vorig jaar de vraag gestelt aan onze leden of we een jaarlijkse contributie moeten berekenen voor lidmaatschap maar 80% heeft daarop tegen gestemd omdat veel mensen die verplichting niet aan willen gaan.

Ik vindt dat het bestuur van deze club zich fantastisch inzet voor deze club en mijn complimenten daarvoor. 600 leden is niet niks en bewijst dat deze club een groot success is.Ik denk dat met zoveel leden en een handje vol mensen die het allemaal in goede banen leiden er toch ook initiatief van de leden noodzakelijk is om bepaalde dingen te organiseren. Mischien een idee om mensen te vragen om provincies te vertegenwoordigen en/of meetings/ritten te organiseren?

Wouter
CX-GL MCC UK
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 27 jan. 2004 21:06 
Ik ben het met Wouter eens: de clubkas dient niet voor de aanschaf van onderdelen maar voor het in gang houden van onze organisatie en de website. Bij deze veiling heeft iedereen eerlijk kans gekregen om mee te bieden en hebben onze Engelse CX-collega's gewonnen. Gefeliciteerd!

Overigens mag ik hier wel verklappen dat onze CX club in 2004 op een ander financieel systeem gaan overstappen. Dat komt omdat de kosten voor de website gigantisch gestegen zijn. Bovendien moeten we een verzekering afsluiten tegen wettelijke aansprakelijkheid. En daarvoor zijn weer andere maatregelen nodig.

Coen is hiermee bezig en hij zal er t.z.t. nadere mededelingen over doen.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#5 | Geplaatst: 27 jan. 2004 21:18 | Aangepast door: coenox 
Wij zijn op de achtergrond druk bezig om voor de Nederlandse CX club een formele rechtsvorm te kiezen. Ondanks dat alles nu goed loopt moeten we, dit heeft vooral te maken met aansprakelijkheid. Als er tijdens een clubweekend een ongeluk gebeurt, bijvoorbeeld iemand rijdt op de camping een kind aan en gaat er vandoor (theoretisch voorbeeld), kunnen Frans en ik persoonlijk aanprakelijk worden gesteld. Ook de financien zijn wel een punt. Het opzetten van een vereniging of stichting en bijbehorende verzekeringen kosten geld. Hosting van de site kost, met een recente uitbreiding, rond de 400 euro per jaar. We redden dat nu net met verkoop van t-shirts en (lage) inschrijfkosten tijdens bijeenkomsten en - soms zeer ruimhartige -donaties. Geld voor het kopen van onderdelen is er op dit moment inderdaad niet. Binnenkort horen jullie via de nieuwsbrief hier meer over. Uitgangspunt is dat de sfeer hetzelfde blijft, er iets te kiezen is. De CX is ook juist voor mensen met een beperkt budget een leuke motor. Eventuele bijdrages zullen laag zijn en er zal veel gratis blijven. Wie weet zijn we over een paar jaar wel in staat om onderdelen te bieden.

Van bezoldiging van "webmasters" en overige bestuursleden of wie dan ook zal geen enkele sprake zijn. Wij doen het ook voor onze lol. Ik kan jullie verzekeren dat ik alles voor de club met heel veel plezier doe en dat geldt ook voor Frans, Floris, Jan, Theo, Rembrandt, Patrick, Winny, Hugo, Terry en andere vrijwilligers (ik vergeet vast mensen, sorry).

Zeer binnenkort horen jullie meer.

Coen
Honda CX V-club
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Hans

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 27 jan. 2004 21:39 
Coen,

als je een rechtsvorm gaat kiezen dan zit je in Nederland gelijk al vast aan allerlei regels en verplichtingen. Maar het is inderdaad ook noodzakelijk de aansprakelijkheid van 'organisatoren' te beperken/uit te sluiten.
Naast het juridische zijn er ook fiscale hobbels (heb die vraag inmiddels uitgezet bij een bevriend belastingambtenaar).

Natuurlijk ben ik bereid de club (gratis) juridisch advies te geven / bij te staan.
Mij komt het in ieder geval wenselijk voor dat voorkomen moet worden dat jaarrekeningen opgesteld, decharches gegeven en ledenvergaderingen gehouden moeten worden. Nederland is klein maar afstanden (maar nog meer de reistijd) werken (en MCU is het met mij eens) toch wel belemmerend. Het is tevens een utopie om te streven naar het bereiken van alle leden; bijv. in de VMC (Veteraan Motoren Club) waar ik al bijna een half mensenleven lid van ben, ben ik nog nooit naar een ralley en nog maar 1 keer naar een ALV geweest. Toch ken ik veel leden en veel leden kennen mij; het clubblad bindt (en af en toe schrijf ik een bijdrage).

Ik ben daarin overigens geen uitzondering; de meerderheid van de leden heeft die instelling. Van het grootste belang om de club te laten floreren is de leden onderling op de een of andere manier te binden.(gisteravond in de chatbox bijv. was ik de enige on-line!).
Een kampeerweekeind, een 2-tal techische middagen en een voor- en najaars onderdelen'swap' kunnen daarvoor dienen. En dan kan natuurlijk gerust een bijdrage worden gevraagd van elke deelnemer.
Want ik vind niet dat maar een klein aantal mensen de kosten dragen en de andere leden alleen de lusten (goed, we zijn nu wel eenmaal Nederlander!).

Dus als je specifieke vragen hebt, vuur ze maar op mij af en ik zal zien wat ik kan doen/regelen.

Groet
Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver vlijm
Gast 
#7 | Geplaatst: 27 jan. 2004 21:47 
Het is grotendeels al in bovenstaande berichtjes gesteld, maar toch:
ik denk dat het belangrijk is voor de levensvatbaarheid van de club, op lange termijn, dat het voor niemand een baan wordt. De organisatie moet daarom compact blijven. We hebben een al dan niet virtuele omgeving die onze hobby plezieriger en makkelijker maakt, en zo is het goed. Een soort gemeenschappelijk onderdelenmagazijn zou ontzettend veel werk meebrengen en is organisatorisch erg gecompliceerd. Dit soort dingen is beter op zijn plek bij een particulier.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#8 | Geplaatst: 27 jan. 2004 21:57 
Hans,

Die vragen komen er binnenkort aan !

En voor het overige: als iets de levensvatbaarheid van de club aantoont is het wel deze discussie.

Bedankt daarvoor.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver voeter
Gast 
#9 | Geplaatst: 3 feb. 2004 17:49 
Wat is nou een reeel donatie bedrag om de organisatie te steunen. Er zijn veel clubs die een richtbedrag opgeven voor een (jaarlijke) donatie. Ik ben zeker van dat als er een richtprijs genoemd wordt er veel leden direct geld overmaken. Tot op heden heb ik ook nog niets betaald. Dit zal zeker gebeuren als er een indicatie gegeven wordt.

:-)Ron

Schrijver Anoniem
Gast 
#10 | Geplaatst: 3 feb. 2004 20:18 
Suggestie: Wordt vrijwillig donateur voor tien Euro? 600 leden maal 10 is een heleboel geld!

Wouter

Schrijver coenox

Voorzitter 
#11 | Geplaatst: 4 feb. 2004 14:18 
Voor de mensen die hun geld graag kwijt willen, dan kan nu al. Zie steun de club.

Verder de beslissing over de organisatievorm is op een oor na geveld. Jullie zullen dan ook horen hoe je donateur kan worden en wat het richtbedrag is.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver cx5001981
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 6 april 2004 23:54 
Een club als deze mag zeer zeker niet verloren gaan daarom is het zaak om er van af te zien om onderdelen te kopen voor leden, daar dit aleen maar problemen meebrengt.want je kunt toch niet zo veel onderdelen kopen om het iedereen naar zijn of haar zin te maken. Het is beter om zo veel mogelijk adressen te verzamelen her en der in het land ,waar van je weet dat het goede adressen zijn ik heb er zelf 2 waar ik goede resultaten bij heb hier in het brabandse voot nette prijzen.
EN wat de kas betreft een donatie is zo geregeld er is al een gironummer beschik baar dus wat let je.Mocht je ge intesseerd zijn in de adressen laat het dan even weten groeten harry

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Solidariteit versus zuinigheid

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven