Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

M'n cx op de Dynojet vandaag :)

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Joram
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 6 juli 2014 21:47 


Dit is een dynouitdraai van een volledig standaard cx, bijna allen zitten rond deze uitkomst:




Schrijver coenox

Voorzitter 
#2 | Geplaatst: 7 juli 2014 09:29 
Boeiend. Begrijp ik nu goed dat deze CX nog steeds 37 KW vermogen geeft? Onze Stephanie mag volgend jaar door naar het volgende rijbewijs, van 125 Cc naar 35 KW. Ik had gedacht dat de CX na zoveel jaar die 37 wel niet meer zou halen, maar dit zou betekenen dat ie toch een beetje geknepen zou moeten worden.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 7 juli 2014 09:48 
Ha Coen,

Volgens mij zitten er andere carbs op de CX van Joram,

Ik meen mij te herinneren dat hij aangaf daar 10 PK meer uit te halen dan de standaard carbs.

zou betekenen dat hij met de originele carbs ongeveer 30 KW zou hebben.....

Groet Erik

Schrijver Joram
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 7 juli 2014 10:00 
Zie de tweede uitdraai, die is van een volledig standaard cx500, en die komt uit op 37pk!

Mijne heeft 20% meer pk en ruim 30% meer nm door de Mikuni's.

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 7 juli 2014 10:23 
Hoi Joram,

Dat zijn mooie resultaten!
(mijn vorige post was natuurlijk met een lach op mijn gezicht geplaatst.... )

Je motor loopt/presteert zo erg mooi!

Groet Erik

Schrijver coenox

Voorzitter 
#6 | Geplaatst: 7 juli 2014 12:20 
Ah. Door die 37 ging ik er van uit dat het de opgegeven 37 kw was. Maar 37 pk is dus 13 pk minder dan fabrieksopgaven. Komt dus gemakkelijk onder de 35 kw. Dat vermoedde ik al. Voor de A2 rijders goed nieuws.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Jaime Pescador
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 7 juli 2014 12:45 
Hallo Coen en Joram,
Ik neem aan dat de gemeten waarden achterwiel-pk's zijn. Dus 37.09 pk voor een standaard CX aan het achterwiel.
De A2 categorie van 35 Kw gaat over krukasvermogen. De Dynojet heeft dus 27,3 Kw aan het achterwiel gemeten bij een standaard CX. Dat is circa 10kW verlies tussen krukas en wegdek. Dat is erg veel dus de gemeten CX zal wel niet helemaal in top conditie geweest zijn.
gr.
Jaap

Schrijver coenox

Voorzitter 
#8 | Geplaatst: 7 juli 2014 13:03 
Jaap,

Dat had ik me niet gerealiseerd. Weet je hoe de RDW dit meet? Of maken die een extrapolatie vanaf het vermogen aan het achterwiel?

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Jaime Pescador
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 7 juli 2014 13:52 
Ik weet niet hoe de RDW dat meet maar op de site: www.startersmotor.nl/wetgeving.php kom je misschien meer te weten. De CX lijkt me aardig geschikt voor een officiele RDW-keuring naar 35Kw op het kenteken.

Jaap

Schrijver Joram
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 7 juli 2014 15:13 
Jaap, elke cx500 heeft maar zo weinig vermogen daadwerkelijk, heb nog een uitdraai van een andere cx die precies op hetzelfde uitkomt.

De motor van de uitdraai die ik hier gepost heb was goed, daar lag het niet aan, afstelling was ook goed zoals je aan de a/f verhouding kunt zien.

De 50PK die Honda zelf aangeeft klopt niks van helaas.

Schrijver Jaime Pescador
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 7 juli 2014 16:39 
Hallo Joram. Dat is een fors verlies van 13 pk in de aandrijftrein. Nog even gekeken wat een ST1100, waarvan de configuratie nagenoeg gelijk is, verliest. Je raadt het al: 13 pk! Motorcyclist heeft 87 pk bij 7250 rpm gemeten. Honda geeft voor de ST1100 100pk op. Normaal rekent men bij een kettingaandrijving met zo'n 10 a 15 % verlies. Maar bij de CX zitten we bij iets van 25%. Geen meetwaarden van tijdschriften zo gauw kunnen vinden uit de tijd dat de CX geintroduceerd werd.
Gr,
Jaap

Schrijver coenox

Voorzitter 
#12 | Geplaatst: 7 juli 2014 16:47 
Volgens startersmotor: 'Daarnaast wordt de motor getest op de testbaan van de RDW in Lelystad. De kosten zijn per 2013 € 447,05. Dit kan hoger worden als er aanvullende beoordelingen nodig zijn'.

Das lekker dan. Dus om als twintigjarige op een CX te mogen rijden moet je eerst bijna 450 euro aan de RDW betalen...
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Joram
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 7 juli 2014 16:51 
Het is niet alleen het verlies, maar de motor zelf presteert niet de pk's wat hij kan ivm milieu.

Ik heb meerdere uitdraaien die allemaal rond de 37pk uitkomen, jammer want het blok kan veel beter zoals mijne nu wel 50 echte pk's haalt, en ik kan er nog meer uit halen.

IKS kost idd 447, ik begin er niet aan.

Schrijver dirk413
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 7 juli 2014 19:53 
Coen is een CX 400 dan niet een alternatief voor je dochter?

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 7 juli 2014 20:12 
Briljant idee Dirk!
Vervang gewoon de CX400 logo's door CX500 op de zijkapjes etc. en geen hond meer die het verschil meer ziet!
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 M'n cx op de Dynojet vandaag :)

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven