Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

MAYDAY-MAYDAY

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Arnold

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 23 juli 2014 15:22 | Aangepast door: Arnold 
Mijn motor ligt helemaal uit elkaar, omdat er een nieuwe startor in gezet moet worden.
Nu heb ik zelf niet de kennis om dat te doen en werd daarom geholpen door clublid Borisz.
Nu heeft Borizs het zo druk op zijn werk, dat hij zelfs dubbele diensten moet draaien,
De datum van ons jaarlijkse uitje de SJK komt steeds dichterbij, en daar wil ik graag bij zijn met mijn silverwing.
Op mijn website:Arnold's Silverwing stator vervangen is te zien wat er al gedaan is.
Is er misschien iemand die het minder druk heeft als Borizs, en binnenkort tijd heeft om naar friesland te komen en mij even verder op weg te helpen.
Alle bouten van het blok zijn al los, ik durf alleen niets te forseren met het blok open maken, ik ben bang dat ik dingen stuk maak.

groetjes

Arnold
Black on White Wing . . . . . . . http://silverwing-gl500.jimdo.com

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 23 juli 2014 15:35 
Hallo arnold.

Geloof me.... het is een cx. dan moet je wel erg ver gaan wil je iets stuk maken.

Ik zelf heb ik spanje met behulp van een pallet en wat plankjes en het standaard gereedschapsetje mijn blok er onder uit gehaald om te kijken of de distrebutieketting niet gebroken was.
Na het plaatsen van nieuwe pakking alles weer in elkaar gesleuteld.
En ik rij nog steeds.

maw je moet wel erg grof te werk gaan wil je wat kapot maken.

Je bent op de goede weg. Ga rustig door en je gaat de klus klaren.

Suc6.
Adios Pjotter
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 23 juli 2014 16:20 
Arnold, ondanks alle motorproblemen, toch van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag!!

Groeten van Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 23 juli 2014 16:51 
Arnold,
Je bent behoorlijk ver.
Laat je zelf niet in de steek.
Ga er voor.

Ok, hoe kan ik je van af hier helpen.
Ja, bekijk alle yout tube filmpjes van me. Maar dan ben je wel even bezig.

Waterpomp deksel los werken met grote dikke beitel. Doe dat bij een boutgat.
Dan waaier los nemen.
Dan alles bouten van de achterdeksel los nemen.
Dan weer een beitel plaatsen op de achter deksel en proberen de deksel te lichten.
Ik vergeet wat. Haal onsteek deksel los, haal spoelen weg haal vervroeger weg.

Filmpjes zet ik er strak neer.

Dan bij het los wrikken van de achter deksel, schakel pook naar binnen drukken. Deze blijft achter in het blok.
Cardan as, niet op letten.
Ongeveer 2 cm voor het los komen neemt de dynamo nog wat trek kracht op het vliegwiel. Het lijkt of deze de boel vast houd, nu volhouden, en met je vinger toppen de deksel rechtstandig los trekken.

Dan heb je de achter deksel in de hand.
terug monteren gaat in omgekeerde volgorde.

Mocht je het niet zien zitten, dan blok in auto gooien, naar me toe komen, en dan wordt het een kofferbak reparatie op het laatste moment.

Tevens onderdelen op voorraad. Let wel, ik reken 30 euro per uur. Dynamo vervangen in het blok zelf is grof weg 3 uur werk. Het kan sneller, maar het werk zit hem in het schoon maken en plaatsten van nieuwe waterpomp seal.
Vervang deze ook, want anders kun je straks weer.

Ik ga nog toch even kijken of ik filmpjes kan vinden voor je, en je kunt altijd nog voor nood aan kloppen met een doos vol onderdelen.
Zondag niet beschikbaar, ik ben zelf aan het motor rijden.
Zaterdag avond denk ik wel, en voor nood vrijdag avond.

Nu hoop ik filmpjes voor je te vinden.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 23 juli 2014 16:57 | Aangepast door: marcobecker 

Deze zou behulp zaam moeten zijn.
Het is het zelfde blok.
Kijk er naar.

En vervang deze ook.
ALs je het niet doet, verwachtik 75% zeker te zijn dat je spijt krijgt.




Dan nog een hele kleine tip, maar wel van belang, ik heb het nergens staan op you tube, maar bij montage, als je klaar bent, schakel je schakel pookje. Bij montage wil het na afloop wel eens fout gaan, en dan trap je hem in zijn 1, en dan zit het vast. Bij montage zitten de tanden niet goed, en dat is je probleem. Vaak wordt de deksel niet in eenkeer goed op zijn plek gedrukt, en hierdoor verschuift de zaak.
Geloof me, dit komt vaak voor. Dus schakel als je klaar bent, voel of hij lekker beweegt. Draai je cardan as rond, en ga door alle versnellingen.

Vergeet dat dus niet.

Meer info:
06 58842273.

Ik zelf ben vanavond ook bezig met 2 koppakingen en een achterband.


Groetjes Marco becker
vliegerveld 37
8256 GN
biddinghuizen.
alle spullen op voorraad voor deze klus.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Joram
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 23 juli 2014 17:44 
Bij het plaatsen van het deksel de schakelpook goed aandrukken zodat hij in de vertanding blijft.
Door het gewrik en de druk van de keerring trek je de as zo wat naar voren en dan heb je het gedonder.

Schrijver Arnold

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 24 juli 2014 14:44 | Aangepast door: Arnold 
YES! YES! YES!

Ik heb de startor bloot gelegd. URL
Nu snel vervangen en weer opbouwen.
Moet ik met de nieuwe startor plaatsen nog letten op bepaalde dingen of posities.??
Black on White Wing . . . . . . . http://silverwing-gl500.jimdo.com

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 24 juli 2014 16:49 
ja, met de draaden in mooie lijn naar buiten op bouwen.
Je kunt de stator verdraaien, maar let op de draaden.

Dan komt het goed.\
Het gaat je lukken.
Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 24 juli 2014 17:28 
Toch een opmerking:
je schrijft Nu snel vervangen en weer opbouwen.
Mijn advies, wat je naast je neer kunt leggen: Doe het niet snel, maar langzaam. Rustig elke stap doen, nakijken, nadenken, nog eens nadenken, en dan de volgende stap.
Het duurt misschien wat langer.....

Succes !!

Harmony,
Hans.
( die veel plezier heeft gehad van die manier van werken )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Rob Dijkhuizen
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 24 juli 2014 22:31 | Aangepast door: Rob Dijkhuizen 
Hoi Arnold.

Je bent goed op weg.Zoals HansV zegt, check alles even voordat je het deksel dichtschroefd.
Ik was ook te gehaast. Mijn dynamokabel zat niet ver genoeg in het achterdeksel.
Achterdeksel erop gedrukt. Bleek de kabel beschadigd te zijn. Kon het nog repareren door draden te solderen en krimpkous te gebruiken.
Klinkt misschien een beetje dom, maar nu schrijf ik de dingen die ik moet doen op een papier (checklist) en werk die 1 voor 1 af. Elk klusje wat gedaan is afvinken.

Mocht je nog hulp nodig hebben, wil ik je wel helpen.
vrijdag en zaterdag 25 en 26 juli heb ik nog wel tijd.
Zondag ga ik even een midweekje weg, en donderdag 31 juli ben ik weer terug. Dan heb ik ook wel tijd. (tegen die tijd hangt je blok er waarschijnlijk al weer in )

Maar je weet nu hoe het in elkaar zit. Terugbouwen is dan ook niet zo moeilijk meer.

Succes !!

Schrijver Arnold

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 25 juli 2014 08:53 
Rob ik heb je een PBtje gestuurd.
Black on White Wing . . . . . . . http://silverwing-gl500.jimdo.com

Schrijver Arnold

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 26 juli 2014 19:00 
Het blok zit er weer onder, Rob nogmaals bedankt voor je hulp.
Black on White Wing . . . . . . . http://silverwing-gl500.jimdo.com

Schrijver borisz
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 26 juli 2014 21:08 
Hey Arnold,

Top dat je motor het weer doet. Is het verder gelukt met de startprocedure?
Wie later remt is langer snel!

Schrijver Arnold

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 27 juli 2014 10:00 | Aangepast door: Arnold 
Ja het duurde even voor door hadden dat de vacuümslang er niet op zat.
Toen hadden we de slang op de verkeerde tulle staan zodat hij steeds afsloeg als je gas gaf.
Maar eenmaal op de goede plaats liep hij weer perfect.
Vandaag ga ik de rest weer terug zetten en even een proefritje maken als ik nog wat tijd over hou.
Black on White Wing . . . . . . . http://silverwing-gl500.jimdo.com

Schrijver sieds

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 27 juli 2014 13:29 | Aangepast door: sieds 
Goed gedaan Arnold!
Volgend jaar stamtafel Leeuwarden, kunnen we daar van alles bespreken.

Groeten Sieds die weer naar het hoge noorden verhuist.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 MAYDAY-MAYDAY

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven