Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

En daar gaat 'ie ........

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 27 aug. 2014 23:20 | Aangepast door: Hansv 
Terug van de stamtafel. Mooie rit geweest, niks aan de hand. Kom ik thuis en zet ik de motor eventjes net iets anders neer als normaal. Zijstandaard uitklappen en de motor neerzetten, al acht jaar lang zonder problemen.

Maar.....

De zijstandaard stond niet helemaal uit, waar ik in het donker niet echt erg in had, en ik laat de motor zachtjes naar links zakken, en hij zakt door, en verder en verder.

En toen lag 'ie op z'n kant.

Nou ja, het is gelukt het geval weer overeind te krijgen. Wel veel benzine gemorst, en toen het geval overeind stond meteen de kraan dicht gedraaid. Ook in het donker, want iets te ver doorgedraaid. Bij inspectie met zaklamp erbij bleek dat het gewoon verder stond te druppen, omdat ook het benzine filter uit de slang was geschoten. Kraan goed dichtgezet, maar stinken !!!

Eerste schaderapport:

Stuur verbogen
Kuip beschadigd
Tank gekrast
Koppelings handel gebroken
Kuip staat niet meer in het midden

Bij daglicht nog maar eens kijken

Stuur en handel zijn in de onderdelen bak voorhanden. Nu nog tijd vinden.......

Hij start nog wel, heel eventjes gedaan.

Harmony,
Hans.
( die er een beetje van slag van is )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver beussie
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 27 aug. 2014 23:32 
Hans 2014 is niet jou jaar
maar troost je met de gedachten van de boeren in zuid Afrika die zeiden toen al l ~ alles sal reg kom~ en hier zeggen we na regen komt zonneschijn.
Het is soms moeilijk te bevatten als je alleen maar tegenslag hebt maar je kunt er niks aan veranderen en je moet het accepteren want het is verleden tijd

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 27 aug. 2014 23:47 
Heey Hans,

Ik ben blij dat je Rakker thuis hebt neer gelegd en niet onderweg!! Ondanks dit wens ik je toch veel sterkte met het te boven komen van de schrik!!

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver beinhart

Bestuur 
#4 | Geplaatst: 27 aug. 2014 23:50 
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Engeltje

Moderator 
#5 | Geplaatst: 28 aug. 2014 00:32 
Hoi. Hans..

Mike geeft uit Mesenich aan dat hij je Wilt helpen na zijn vakantie..


Ook sterkte van ons
.#HuizeBerends

Lieke
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een grijze Silverwing, een CX500C (Groene Draeck II), en een stoere witte Deauville ( De Witte (Engel), oftewel Angel).

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 28 aug. 2014 07:40 
Het zit je ook niet mee, Hans
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 28 aug. 2014 08:46 
Hoi Hans,
Gelukkig mankeer je zelf niets
en de motor komt wel weer goed kost hooguit wat tijd

Arnold

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 28 aug. 2014 10:30 
Dat was mij dus ook overkomen, ik liep daarbij 2 gebroken ribben op en geen schade aan mvrhonda. Maar sterkte hans, heel vervelend. Ook ik let nu beter op mn zij standaart door de motor achteruit te trekken als die contact maakt met de grond.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 28 aug. 2014 11:09 
Hier nog zo'n slachtoffer met precies hetzelfde. Scherm en richtingaanwijzer kapot en een deuk in de tank en in mijn ego!

Schrijver chantal

Bestuur 
#10 | Geplaatst: 28 aug. 2014 13:51 
aaa dat is nou balen Hans,

sterkte ermee,

knufff

Schrijver Joost Hilders
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 28 aug. 2014 14:58 
Hoi Hans, sterkte ermee !
* Lichtblauwe CX500 met Honda-kuip. * Zwarte CX500 * GL650D Interstate

Schrijver norby
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 28 aug. 2014 15:22 
hans, veel sterkte ermee, kan iedereen gebeuren alleen jij hebt dit jaar veel pech.
nb

Schrijver Joram
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 28 aug. 2014 16:36 
Die zijstandaard is echt zwaar bagger.

heb je hem niet helemaal naar voren drukt de motor hem al vrolijk terug.

Mijne is tijdens het bouwen ook al omgedonderd, gelukkig geen schade.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 28 aug. 2014 17:13 | Aangepast door: Hansv 
Het zit weer min of meer in elkaar. Stuur vervangen door een reserve exemplaar, koppeling handel idem dito. Het ziet er naar uit dat koffer en kuip de grootste schade hebben opgelopen, en zelfs dat is nog binnen de perken gebleven. Hij is meer zacht gevallen, met enige tegenstribbeling van mijzelf, dan dat 'ie gewoon omgedonderd is.

Wel heb ik een scheurtje in de kuip ontdekt. Wie weet wat ik daar mee aan moet? Het is vanaf het linker vak, schuin naar voren. Een scheurtje van ongeveer 8-10 centimeter

zie ook de foto.  FOTO

Harmony,
Hans.
( die drie CX-en heeft, en met ééntje al de handen vol heeft )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 28 aug. 2014 17:52 
ze zeggen altijd dat je aan het begin en het eind van een scheurtje je een gaatje moet boren daarmee voorkom je dat hij verder gaat scheuren door de trilling door een gaatje te boren maak je in feite de vezels weer sterk
daarna met een dremel een beetje uitslijpen dwars op de scheur en dan vullen met een reparatie set daar zit hars een fiber mat en verharder in
maar ik heb het alleen van lezen nooit zelf uitgevoerd er staan wel filmpjes over op you tube

gr Arnold

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 En daar gaat 'ie ........

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven