Terug van de stamtafel. Mooie rit geweest, niks aan de hand. Kom ik thuis en zet ik de motor eventjes net iets anders neer als normaal. Zijstandaard uitklappen en de motor neerzetten, al acht jaar lang zonder problemen.
Maar.....
De zijstandaard stond niet helemaal uit, waar ik in het donker niet echt erg in had, en ik laat de motor zachtjes naar links zakken, en hij zakt door, en verder en verder.
En toen lag 'ie op z'n kant.
Nou ja, het is gelukt het geval weer overeind te krijgen. Wel veel benzine gemorst, en toen het geval overeind stond meteen de kraan dicht gedraaid. Ook in het donker, want iets te ver doorgedraaid. Bij inspectie met zaklamp erbij bleek dat het gewoon verder stond te druppen, omdat ook het benzine filter uit de slang was geschoten. Kraan goed dichtgezet, maar stinken !!!
Eerste schaderapport:
Stuur verbogen
Kuip beschadigd
Tank gekrast
Koppelings handel gebroken
Kuip staat niet meer in het midden
Bij daglicht nog maar eens kijken
Stuur en handel zijn in de onderdelen bak voorhanden. Nu nog tijd vinden.......
Hij start nog wel, heel eventjes gedaan.
Harmony,
Hans.
( die er een beetje van slag van is )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken