Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Hoeveel KW is GL400/500

 
Schrijver Roadkill
Gast 
#1 | Geplaatst: 8 feb. 2004 22:10 | Aangepast door: Roadkill 
Hallo een ieder, effe een vraagje, hoeveel kw is een GL500 en wat zou daaruit volgend de geschatte KW van GL400 zijn, mijn broertje wil op les en kan dan voor niets mijn GL400 krijgen, maar hij is nog geen 21 en we proberen uit te vinden hoeveel kw die 400 is

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 8 feb. 2004 22:24 
Ik heb hier de gegevens van de CX400: 42,2 pk (31 kW). Ik ga ervan uit dat de GL400 hetzelfde vermogen heeft.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Roadkill
Gast 
#3 | Geplaatst: 9 feb. 2004 00:07 
Hoi bedankt voor de info, heb je die op .pdf formaat of zo?? Er is weinig te vinden over de 400 versies van de CX en GL.
Weet je ook of dat ie makkelijk 25kw te maken is??

Schrijver Floris
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 9 feb. 2004 10:24 
Er is wel info te vinden over het knijpen van een CX/GL500, maar met jouw 400 zou ik 't echt niet weten.

En ook al lukt het je om 'm naar 25kW te brengen, dan ben je nog niet van het bureaucratische gezeur af. De 400 is namelijk (in Nederland) niet bekend in de 25kW uitvoering, en dat betekent dat je naar de RDW moet voor een type-keuring.

Meest simpele oplossing: laat je broer een 'echte' 25kW fiets kopen.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Roadkill
Gast 
#5 | Geplaatst: 9 feb. 2004 12:33 
Is niet helemaal waar, er zijn enkele verzekeringsmaatschappijen die op basis van een vermogenstestbankuitdraai (3x woordwaarde) de motor verzekeren, het scheelt nogal met aanschaf van een 25kw machkine

Schrijver Floris
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 9 feb. 2004 13:08 
Da's interessant!

Wat je zou kunnen doen is via www.eBay.de een 2e hands set 'gedrosselde' uitlaatbochten kopen en dan op de testbank meten of het vermogen voldoende is gezakt. Met een beetje geluk hoef je de carbs niet te vervangen.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver RHermeler
Gast 
#7 | Geplaatst: 9 feb. 2004 23:55 | Aangepast door: RHermeler 
wat je ook kan doen is zelf begrenzen, voor nog geen paar euro.
ik heb het nu al 2x gedaan bij een CX500. als je een beetje handig bent of je kent iemand die handig is.

hier is de topic van toen
http://www.hondacx.500.nl/phpdata/forum/index.php?action=vthread&f orum=1&topic=281

er is me toen ook gevraagd of ik er een stukje over wilde schrijven. hier ben ik alleen nog niet aan toe gekomen, maar wil ik komende week wel doen.

het verzekeren is geen probleem, maak een uitdraai van een vermogensgrafiek en zoek dan een verzekeraar die hiermee akkoord gaat.

heb je vragen, stel ze gerust. groeten Ron

Schrijver Roadkill
Gast 
#8 | Geplaatst: 10 feb. 2004 00:32 | Aangepast door: Roadkill 
Dank, ik ga eens effe kijken, ik heb al een lijstje met verzekeraars, ik denk dat 5 kw eraf tunen niet te moeilijk moet zijn, je hebt zeker geen tekening/foto van je begrenzer???

Schrijver RHermeler
Gast 
#9 | Geplaatst: 10 feb. 2004 21:38 
ik heb een stukje getypt nu, en er een schets bijgemaakt. ik zal proberen om er nog een duidelijke foto van te maken.

ik stuur het stukje nu naar de site, maar ik weet niet of ze het er nog opzetten ik zie wel, maar als je hem eerder wil, kan ik hem wel even toemailen.

groeten, Ron

Schrijver Roadkill
Gast 
#10 | Geplaatst: 11 feb. 2004 12:46 
dat zou ideaal zijn, mijn email is zichtbaar als je onder mijn naam op gegevens klikt.

Schrijver RenePool
Gast 
#11 | Geplaatst: 11 feb. 2004 12:56 
Roadkill schreef Hoi bedankt voor de info, heb je die op .pdf formaat of zo?? Er is weinig te vinden over de 400 versies van de CX en GL.

Ik heb een werkplaatsboek CX400/500. Daar staan de (geringe) verschillen in tussen de 400 en de 500. Het is voornamelijk carburateur en cylinderinhoud.
Ik ga wel proberen een pdf ervan te draaien, maar of het lukt weet ik niet. Pin me er dus niet aan vast ;-)

René

Schrijver frans
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 11 feb. 2004 21:37 
Intussen is het stukje van Ron toegevoegd aanhet hoofdstuk 'Alles over CX en GL' > 'techniek en workshops' > Sleutelen.

Schrijver Roadkill
Gast 
#13 | Geplaatst: 11 feb. 2004 23:00 
Ik heb het zojuist gelezen, met wat gehobby komt het wel goed mijn dank

@RenePool: Ik heb zelf het Peter's handboek voor de CX500, hierin word met geen woord over de 400 gesproken, ik weet niet in hoeverre dat boek hetzelfde is als jouw boek, in dat geval is wat aanvullende data over de carbs op pdf of als je hem scant op jpg zeer welkom

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Hoeveel KW is GL400/500

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven