Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Commerciële actie of niet?

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 30 jan. 2015 20:19 
Ik kan het niet laten....
(Luc dit is niet tegen jou bedoeld, het komt zo uit)

Is deze post met de nieuwe regels nog wel toegestaan?
het is toch een commerciële post.

En als dit bericht van Luc geen punt is, hoe zou het zijn als Marco het gepost had?

Om dan ook maar mijn mening te geven:
Het idee van een forum "commercieel" Of "handel" zou uitkomst bieden voor het aanbieden van zowel deze producten als vele van Marco.
Door mij worden beide adverteerders gewaardeerd.

Dan nog dit:
Dat Marco op veel plaatsen aangeeft dat hij op commerciële basis hulp bied vind ik erg goed,
Het is niet zijn broodwinning, maar een uitgegroeide hobby. Niet uit winstoogmerk (zie zijn prijzen) maar uit hulp tegen vergoeding.
Juist het gegeven dat Marco tegen betaling zaken aanbied en andere belangeloos maakt deze club zo interessant en veelzijdig, net zoals de moeite die Luc neemt om deze post verzorgen.
Laten we elkaar zoveel mogelijk gunnen, en elkaar zo min mogelijk tot last zijn.

(voor de Moderators: ik kan mij voorstellen dat jullie vinden dat deze discussie uit de hand loopt, hopelijk is er de beleefde ruimte om zaken op dit forum te bespreken)

Respectvolle groet
Erik

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 31 jan. 2015 01:23 
Oeps erinkcx , die discussie had ik ff gemist.

Niemand hoeft vooralsnog iets te vinden er zijn nog geen nieuwe regels dus dit mag.

Ik zag mij weliswaar genoodzaakt om de hele discussie eens door te lezen en vraag me een paar dingen af.

Maar zal mijn eigen draadje niet vervuilen en daar in het andere draadje op reageren.
.
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver coenox

Voorzitter 
#3 | Geplaatst: 31 jan. 2015 01:46 
De nieuwe regels zijn nog niet van kracht. Maar wel aardig om ze eens aan dit voorbeeld te toetsen. Volgens mij is dit een gezamenlijke inkoop actie van een particulier (Luc). Eenmalig en niet bedoeld om er geld aan te verdienen. Toch? In dat geval zie ik het niet als commerciële post.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 31 jan. 2015 09:39 
Is dit ……….. nu eens over en kunnen we het weer eens over banden winterstalling of zo hebben.
Bij voorbeeld mijn tank aan de flans onderzijde begint te roesten wat kan ik daar het beste op zetten voor het door roesten?
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 31 jan. 2015 10:02 | Aangepast door: Luclubberts 
Ik snap je irritatie niet André.

Maar heb ook geen zin om me als kop van Jut te laten ge(mis)bruiken.
Ik geef zelf al aan dat ik HIER niet reageer omdat ik het draadje niet
wil vervuilen en vind het dan niet netjes als anderen, waaronder nota
bene een moderator, dat verzoek naast zich neerleggen.

IK TREK DE AANBIEDING DAN OOK TERUG.
(Moderator edit: Zie dit verhaal)
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 31 jan. 2015 10:22 
Sorry Luc,

Was niet zo bedoeld, wilde je draadje niet vervuilen, kwam enkel zo uit....

Jammer dat je je aanbod intrekt, was juist een van de goede interessante aanbieding die ik zo waardeer van de CX club leden.


vriendelijke groet
Erik

Schrijver MAST

Moderator 
#7 | Geplaatst: 31 jan. 2015 12:33 | Aangepast door: MAST 
@Luc, zoals je wellicht gemerkt hebt is er op een andere plek op het forum een discussie aan de gang.
Erikcx heeft in jouw topic op die discussie gereageerd en verontschuldigd zich daarvoor.(2x)
Jouw reactie en wens om het topic niet te vervuilen is logisch, maar Coen (en niet de moderator) reageert weer op het verhaal van Erikcx om uit te leggen waarom jouw topic wel ok is.
André is de hele discussie zat en laat dat hier weten.
Ik heb deze ontstane discussie verplaats naar een nieuw topic en die van Norby verplaatst naar een andere discussie waar die reactie beter op zijn plaats is.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 31 jan. 2015 13:35 | Aangepast door: Luclubberts 
Geheel tegen mijn wil wordt ik in een discussie betrokken ( zie mijn draadje over accu en acculader ).

Wat ik onkies vind is dat de discussie die, ook al wordt dat krampachtig ontkent, overduidelijk over één persoon gaat, in de openbaarheid van het forum wordt gevoerd. In andere gevallen werd dat hier ook terecht niet geaccepteerd, waarom nu dan wel ?

Het had mijns inziens correcter geweest als de klager(s) middels een PB, van wellicht de voorzitter, op de
hoogte wa(s)ren gesteld van de op handen zijnde wijziging van de forumregels, dan had deze discussie voorkomen
kunnen worden. Ik ga me in DIE gênante discussie ook niet mengen.


"Het uitbannen van commerciële uitingen op het forum" is iets wat het bestuur zich in dit nieuwe jaar kennelijk tot doel heeft gesteld.

"Commerciële uitingen" wat zijn dat dan?

Volgens ENCUCLO.NL is commercieel; 'Iets ( handel) wat gaat om het maken van winst'

Is dat een lid van het forum die op het forum een CX/accu/oplader/brandweerladder/bougies aanbied en daar,
aantoonbaar, aanzienlijke, 'winst' op maakt?
Is dat een lid die een ander lid wil helpen maar aangeeft daar een (onkosten) vergoeding voor te willen hebben,
zie je dat als 'winst ' ?
Is dat een lid die iets te koop aanbied en de 'winst' in de kas van de Stichting laat vloeien. Kan dat straks niet meer ?
( iets met 'voet' en 'schieten' daagt er in mijn hoofd, Ja Hansv dat heb ik ook wel eens )

Of is de angel uit het hele 'probleem' als je aangeeft, en handhaaft, dat onderhandelingen en het noemen van prijzen
uitsluitend via een PB mogen.

Bedrijven - ingeschreven bij de KVK met als doel het verkopen van CX onderdelen of iets dergelijks - kun je ten alle tijde weren of een vergoeding vragen.

Als iemand roept " Hij commercieel, dan wij commercieel ", weet ik zo onderhand wel wie er met 'HIJ ' wordt bedoeld - wat
maar weer eens aangeeft dat we het NIETt over een grote groep hebben, maar over een individu - maar als hij met 'wij' de forumleden
bedoeld, wil ik wel eens weten met welk recht hij MIJ in die kreet betrekt.

Als met 'wij' het bestuur bedoeld wordt, vraag ik me af in hoeverre de statuten zich daar niet tegen verzetten en indien er op die manier
inkomen wordt verkregen in hoeverre het nog nodig is dat donateurs wordt gevraagd geld te storten.

Mijn advies zou zijn: Eerst eens goed nadenken.
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 31 jan. 2015 14:06 | Aangepast door: Luclubberts 
@ Mast.

Dank voor je uitleg.
Ik verkeerde in de veronderstelling dat 'de voorzitter' ook als hij blijkt geen moderator te zijn, het goede voorbeeld zou moeten geven.
Dat zie ik kennelijk fout, mea culpa !

@ Coenox

Ik ga je vragen ( 01:46) beantwoorden en dan zal ook duidelijk worden wat ik met mijn inbreng van 13:35 uur bedoel.

Is het een groepsaankoop : Nee, spullen liggen, zij het bij derden, op de plank. Worden in de Bulk ingekocht tegen zeer scherpe tarieven en af en toe zijn er aanbiedingen waarvan wij 'motorrijders in dit geval ' kunnen profiteren

Is het de bedoeling dat er winst gemaakt wordt: Ja, want ik wil die CX kunnen kopen die voor 10 euro via het forum is ingekocht door een medeforumlid, en nu door datzelfde forumlid voor 400 euro wordt aangeboden.

Waarmee ik wil aangeven dat het zonder medewerking van de FBI ondoenlijk is een scheiding te maken.
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver coenox

Voorzitter 
#10 | Geplaatst: 31 jan. 2015 15:41 | Aangepast door: coenox 
Beste lieve Luc en anderen,


Je hebt gelijk, de scheiding is lastig te maken. Dat beseffen als bestuur ook. Toch zijn er heel veel fora die dat doen. De scheiding ligt denk ik tussen bedrijf en particulier. Bij Marco is dat lasitig, Het is heel lang hobby geweest, maar Marco heeft nu zelf aangegeven het wat zakelijker te willen maken. Dat is prima. Ik heb al herhaaldelijk aangegeven dat we hier geen probleem mee hebben en dat we de activiteit van Marco an sich toejuichen. Als we op het forum hier geen onderscheid in maken, scheppen we een precedent voor anderen. Een discussie over een persoon vind ik inderdaad niet kies, maar aangezien Marco geen bedrijfsnaam heeft gaat hier over de Marco bv. Niet over Marco als perssoon.

Deze discussie heeft ons in ieder geval veel inzicht gegeven. Het lijkt me goed als we als bestuur overleggen hoe we hier mee verder gaan. Tot die tijd lijkt me het goed om de discussie op het forum even te staken, Ik stel het wel op prijs als aanwezigen bij de nieuwjaarsbijeenkomst morgen bestuursleden hierop aanspreken. Ideeën en opmerkingen die ons verder kunnen helpen zijn van harte welkom. Ik hoop dus dat hier niets meer onder komt te staan, vind het een beetje flauw op een discussiedraadje te laten sluiten. Een pb mag natuurlijk ook altijd.

Coen
(Die hier nu in zijn onderbroek op de bank zit te typen omdat hij aan het stucen was en de bank niet vies wilde maken. OK, ik geef toe.. te veel informatie)
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 31 jan. 2015 18:46 
Ik zal bij je laatste zin e.e.a. NIET te visualiseren.
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver coenox

Voorzitter 
#12 | Geplaatst: 31 jan. 2015 18:59 
Lijkt me heeeeel verstandig
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Engeltje

Moderator 
#13 | Geplaatst: 31 jan. 2015 20:04 | Aangepast door: Engeltje 
Doe ik wel.....

Lieke
(Die tegenover hem zat)
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een grijze Silverwing, een CX500C (Groene Draeck II), en een stoere witte Deauville ( De Witte (Engel), oftewel Angel).

Schrijver borisz
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 31 jan. 2015 20:27 
Nou, hier ook maar een slotje op dacht ik zo!!
Wie later remt is langer snel!

Schrijver sieds

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 31 jan. 2015 21:04 
Luclubberts:
Of is de angel uit het hele 'probleem' als je aangeeft, en handhaaft, dat onderhandelingen en het noemen van prijzen
uitsluitend via een PB mogen.

"That's All" en verder hoeft er NIETS te veranderen.

CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Commerciële actie of niet?

Dit onderwerp is gesloten. Je kunt niet meer reageren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven