Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

hoeveel CX'en turbo`s

 
Schrijver beussie
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 10 feb. 2015 10:09 
Afgelopen zondag een vraag bij de turbovergadering:
~hoeveel Cx'en turbo`s zijn er momenteel bij de CX500club~
Ik dacht zelf van drie stuks maar kan me vergissen (hoop ik)
Dit alles omdat de turboclub pogingen in het werk stelt om zoveel mogelijk de nog bestaande turbo`s in Nederland in kaart te brengen en het gaat er echt niet om om de eigenaren lid van de club te maken maar echt om hoeveel turbo`s zijn er nog.
Alvast bedankt voor enige medewerking.
Beussie.

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 10 feb. 2015 10:40 
Zover ik weet: Knijntje, Beussie, Henk Tonkens, Emile Verstege (van Emile weet ik het niet zeker, zijn 650T heeft hij verkocht)
En waar is de ex 500T van Arno gebleven? Die moet ook nog ergens rondrijden.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver jakob

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 10 feb. 2015 15:33 | Aangepast door: jakob 
Vorig jaar met de oldtimer beurs te Zuidbroek gesproken met een CX turbo eigenaar.
Had zijn oude Turbo weer terug gekocht, en helemaal uit elkaar gehaald, en overal bussen in het frame ingezet, zodat hij nu rijdt als een trein.
Zie zijn gezicht zo voor mij, maar zijn naam ben ik kwijt, als ik het goed heb komt hij uit de hoek oost Groningen.
Marco Becker weet zijn naam nog wel denk ik.

Jakob
V2 vs Twin . Ervaring is kennis die je krijgt, kort nadat je het nodig had.

Schrijver beussie
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 10 feb. 2015 16:05 
ja Marcel en waar mijn ex turbo gebleven is weet ik ook niet maar vorig jaar op de oldtimer show in Venhuizen ook iemand gesproken uit Amsterdam en die had ook nog een turbo en als ik me goed herinner was deze meneer ook cx500clublid maar dat weet ik niet meer heel zeker. Vandaar mijn oproep binnen de cxclub of iemand toevallig weet of zijn buurman of buurvrouw nog een honda turbo bezit of rijdt , en idd ik weet ook niet of Emile Verstege nog cxclublid is en nog een turbo bezit.
In ieder geval al heel erg bedankt voor het meedenken.
groet Beussie.

Schrijver Arno Luierweert
Gast 
#5 | Geplaatst: 11 feb. 2015 16:42 
Mijn EX turbo is bij Roel gebleven maar die heeft de Turbo weer door verkocht wel jammer maar helaas waar de Turbo nu is geen idee.

Inmiddels heb ik de BMW al 2 jaar.

Is ook wel lang maar ja je moet wel wat.

Trouwens voor 19 April heb ik gesnipperd en neem ik de vacummeter mee voor degene die belang heeft om zijn motor af te stellen.

Groet Arno

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 11 feb. 2015 18:44 
beussie:
Vandaar mijn oproep binnen de cxclub of iemand toevallig weet of zijn buurman of buurvrouw nog een honda turbo bezit of rijdt

Ik ben net bij mijn buurman geweest. Hij heeft een turbo op zijn trekker maar dat is een Ford. Dat telt zeker niet?
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver beussie
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 12 feb. 2015 11:20 
willem voortaan nuchter naar huis gaan en je niet weg laten brengen door een kruiwagen met turbosporen

Schrijver knijntje
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 15 feb. 2015 14:18 | Aangepast door: knijntje 
Er zijn in Nederland 121 geregistreerde turbo's. Daarvan zijn er 50 Honda CX650t en 71 Honda CX500t.
In de HFTC zijn er 28 leden met een Honda CX650t en 31 leden met een Honda CX500t bekend.

Er zijn ook buitenlandse leden in de club, 2 x 650 en 4 x 500. Komt het totaal op 53 geregistreerde turbo's in onze club. Dat houdt in dat er nog 68 geregistreerde turbo's ergens rondzwerven. Sommige eigenaren die geen lid zijn hebben meer turbo's als verzameling. Het schijnt dat er iemand is die er wel 7 stuks heeft staan in nieuwstaat.

Verkochte aantallen 500T in Nederland: 87
Verkochte aantallen 650T in Nederland: 51

Totaal 138 originele Nederlandes turbo's. Rekensommetje geeft aan dat er 17 verdwenen zijn. Maar er zijn ook turbo's later ingevoerd vanuit het buitenland. Dus het echte aantal originele Nederlandse turbo's is moeilijk te bepalen.

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 hoeveel CX'en turbo`s

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven