Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Belastingdienst: leuker kunnen ze het niet maken?

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver MAST

Moderator 
#1 | Geplaatst: 24 feb. 2015 17:01 
Vandaag ontdekt dat de belastingdienst het heel leuk voor de schatkist maakt.
Begin dit jaar (10-1)verkocht ik mijn motor (die in de overgangsregeling zit). Ik had net het bedrag voor de overgangsregeling overgemaakt, want dat moest voor 1 januari.
Vandaag ging ik maar eens bellen waar mijn geld bleef. "Helaas meneer, voor de overgangsregeling geldt dat het betaalde bedrag niet wordt geretourneerd".
Sterker nog, de volgende eigenaar, als die van de regeling gebruik wil maken, krijgt weer een nieuwe rekening!
Ik vind dit een beetje naar diefstal neigen.
Hier de tekst van de site van de belastingdienst: Let op!
Maakt u gebruik van de overgangsregeling voor oldtimers? Dan krijgt u GEEN teruggaaf van belasting bij verkoop, sloop, schorsing of export van uw oldtimer.

Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver borisz
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 24 feb. 2015 17:16 
Klopt inderdaad. Was al bekend, maar blijft inderdaad vreemd.
Wie later remt is langer snel!

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 24 feb. 2015 19:03 
Ik wist het niet, baal er wel een beetje van want ik vind het niet kloppen.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hans Brune

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 24 feb. 2015 23:52 
Eeee Marcel kunnen we niet met de pet rond? is wel sneu zo. Wa kostte die nu per dag??

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: 24 feb. 2015 23:58 | Aangepast door: MAST 
€2,90 per dag Hans. Maar het gaat me niet om die 29 euro.
Hondacx500.nl

Schrijver Hans Brune

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 25 feb. 2015 00:04 
Nee snap ik. Gaat meer om: tis de wet maar is het rechtvaardig.

Schrijver beinhart

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 25 feb. 2015 01:10 
Vreemd want ik heb vorig jaar nog een cx650E gekocht die ook in die overgangsregeling zat. En na een belletje met de belastingdienst kreeg ik te horen dat ik voor dat jaar niks hoefde te betalen want dat had de vorige eigenaar al betaald

belastingdienst leuker kunnen ze het niet maken. Maar zelf snappen ze er niks van...
prettig gestoord; voor mij prettig voor jou gestoord? zolang ik er zelf geen last van heb is dat niet zo erg...
(beter dat ik t zeg als iemand met zijn volle verstand, en ook dat werkt 2 kanten op)

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 25 feb. 2015 01:29 
Als dat zo is, Werner, dan moet je eigenlijk de belasting "mee verkopen"! Even checken bij de belastingdienst.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2025

Schrijver beinhart

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 25 feb. 2015 06:37 
henk,
ik heb gechekt bij de belastingdienst, ik heb ze vorig jaar gebeld hoe het zat en wanneer ik moest betalen, toen zeiden ze dat dat de vorige eigenaar dat al had gedaan voor 2014 en ik pas voor 2015 hoefde te betalen.

ik heb toen ik mijn rat vorig jaar omgooide naar het volle tarief ook niet extra hoeven betalen, die 30 euro hebben ze bij mij toen ook verrekend...
prettig gestoord; voor mij prettig voor jou gestoord? zolang ik er zelf geen last van heb is dat niet zo erg...
(beter dat ik t zeg als iemand met zijn volle verstand, en ook dat werkt 2 kanten op)

Schrijver MAST

Moderator 
#10 | Geplaatst: 25 feb. 2015 08:21 
Mij werd verteld dat de nieuwe eigenaar weer moest betalen. Ik zal hem mailen of hij al een rekening heeft gehad.
Hondacx500.nl

Schrijver beinhart

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 25 feb. 2015 15:40 
ja daarom; belastingdienst leuker kunnen we het niet maken, wel ingewikkelder zodat ze er zelf niksmeer van snappen hahaha

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 25 feb. 2015 17:38 
Ja, klopt, ik weet nu nog steeds niet hoe ik straks de cx500e weer in de belasting moet doen. Zit hij nu in de overgangsregeling, of zit ik gewoon aan een heel jaar betalen.
Snap er niks meer van.
Ik heb navraag gedaan bij het postkantoor, en daar weten ze het ook nog niet.
Op hoop van zegen dan maar.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 25 feb. 2015 19:07 
Vóór 31 december 2014 betalen, om het jaar 2015 in de overgangsregeling te kunnen rijden.
Zo simpel is het.
....

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 26 feb. 2015 14:28 
ja ja, en nu was mijn motorfiets opgeschort......
En dan????
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 26 feb. 2015 16:25 
Ja Marco, dan moet je toch bij de RDW zijn. Morgen ga ik met Sieds naar de Motorbeurs en als ze daar staan, zal ik ze jouw probleem voorleggen.
....

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Belastingdienst: leuker kunnen ze het niet maken?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 10
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven