Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Zadel met kunststofbodemplaat.

 
Schrijver mcu
Gast 
#1 | Geplaatst: 16 feb. 2004 18:00 
Wie kan mij vertellen hoe de skai bekleding vastgezet wordt op een kunststof bodemplaat anders dan met allemaal klinknagels.

Groet Marc.

Schrijver vlijm
Gast 
#2 | Geplaatst: 16 feb. 2004 20:21 
Normaal gesproken wordt het vastgeniet. Zo'n (schiet-)nietapparaat kan je huren bij doe het zelf zaken voor een prikkie. Eerst de skai in de lengterichting enigszins op spanning vastzetten en vervolgens naar links en rechts.
Geen moeilijke klus.

Groetjes, Jacob

Schrijver Ray
Gast 
#3 | Geplaatst: 16 feb. 2004 21:53 
Op mijn (nog steeds half verbrande) seat, heb ik ooit eens leer/suede gedaan. Ik had zo'n Gugliari zadel met racekontje. Bekleding eraf en met een broodmes de racekont gemodeleerd tot tweezitter. Daarna leer van een ouwe bank eroverheen, die aan de zijkant vastzit door middel van de chromen kunstof strips met boutjes die aan de binnenkant vastzitten. Ik wet niet of die er bij jouw zadel ook opzitten..Daarmee kun je heet leer/skai in de breedte goed genoeg spannen. Aan de voor en achterkant heb ik 'm gewoon gelijmd, en dat heeft allemaal prima gezeten tot de brand natuurlijk. Binnenkort ga ik wel proberen deze buddyseat te herstellen, alleen heb ik geen flauw idee hoe ik aan goeed skai kan komen...weet jij dat wellicht?
Groeten
Ray

Schrijver vlijm
Gast 
#4 | Geplaatst: 16 feb. 2004 23:14 | Aangepast door: vlijm 
Bij een meubelstoffeerderszaak (als dat woord bestaat) hebben ze zo ongeveer alle kleuren en kwaliteiten skai van de rol. De prijs die ze (in ieder geval hier in Zwolle) rekenen valt me trouwens niet echt mee, maar met een beetje zoeken kan dat waarschijnlijk wel voordeliger.

groetjes, Jacob

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: 17 feb. 2004 08:06 
Probeer het eens op de markt. Daar heb ik ook ooit eens een stuk skai vandaan gehaald. Alleen weet ik niet meer wat ik daarvoor betaald heb.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Bikermouse
Gast 
#6 | Geplaatst: 17 feb. 2004 08:37 
Hallo ik werk op de markt bij de stoffenkraam en skai kost iets van 10 tot 15 euro de meter (1.50 breed), maar dit is natuurlijk per kwaliteit en verkoper verschillend.
Groeten Joost

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 29 feb. 2004 11:41 
Ik heb vorig jaar een buddyseat opnieuw bekleed met een vervangingsovertrek van de Fa. Vogel (D) zie "Links". Je hebt dan wel kunststof bodemplaat en goede vulling nodig. Heb helemaal niets geniet, alles gelijmd met doodnormale Bisonkit. Wel goed laten aandrogen! Het resultaat is niet van origineel te onderscheiden en blijft ook mooi. Wel i.p.v. meegeleverde sierstrip, de originele strips gebruiken (als ze nog heel zijn). Heb de band over het midden van de buddy (voor de bijrijder) laten vervallen.
Is wel een paar uurtjes hard werken.
veel succes, Roelof.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Zadel met kunststofbodemplaat.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven