Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Even voorstellen

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Rene77

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 23 maart 2015 11:54 | Aangepast door: Rene77 
Hallo mijn naam is René, ik woon in Capelle aan den IJssel onder de rook van Rotterdam en ben sinds kort in het bezit van een heuze CX uit 1981.

De hobby is begonnen met een Honda SS 50. Ik riep op een dag tegen mijn vrouw dat ik altijd al een schakelbrommer had willen hebben, waarop zij antwoordde "dan koop je toch zo'n ding". Een SS50 kreeg al snel een zusje in de vorm van een C50. Beiden heb ik van de grond af aan op moeten bouwen (alleen de blokken zijn niet gesplitst). Omdat mijn SS50 met 70cc rond rijdt en ik heel nerveus wordt van politiewagens heb ik vorig jaar mijn motor rijbewijs gehaald en mijzelf op een CB500 getrakteerd uit '76.

Ik heb de motor van een oudere man gekocht die er niet meer op kon rijden ... het deed hem zichtbaar pijn om de motor te moeten verkopen. Ik kon het daarom niet over mijn hart krijgen om de motor te verbouwen. Desondanks is hij wel erg mooi en heeft ie zo links en recht de nodige aanpassingen, maar allemaal zaken die gemakkelijk origineel te maken zijn.

Toch wil ik nog een keer een leuk project en een echte fiets waar ik mijn ei in kwijt kon. Ik ben daarom in de rondte gaan kijken en gezocht naar een betrouwbare en betaalbare motor, en dan kom je snel op een CX uit

Twee weken geleden heb ik hem opgehaald in het oosten van het land, een frame, twee wielen, blok en drie kratten onderdelen.
Die zelfde middag nog heb ik mij op dit budget project gestort en heb inmiddels een rollend frame met blok en een lopende motor !!

Mijn plannen voor de komende weken/maanden worden met name bepaald door het beschikbare budget (de snelheid van uitvoeren dan)
maar onderstaand wat ideeën waar ik mee speel:

- Korte "Shorty" dempers (geen balanspot)
- Heatwrap om de bochten
- Tank wordt kaal met wellicht een kleine afbeelding
- Clip-ons
- Zitje van bruin sučde of leer
- BMW GS banden (metzeler enduro of vergelijkbaar)
- Bruine handvatten
- Stuur zo kaal als mogelijk

Vorig jaar heb ik meegereden met de Gentlemans Ride, hij moet in ieder geval voor die tijd klaar zijn. We hebben dus nog wel even.

Er moet nog wel het nodige gebeuren dus, maar de basis is goed en het blok loopt als een zonnetje.

Suggesties, tips, geld alles is welkom.

Tot slot nog wat eyecandy ....



Groeten René !!
A hard-on doesn't count as personal growth

Schrijver Rene77

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 23 maart 2015 11:57 
Zie dat mijn linkjes niet werken ... iemand een idee wat ik verkeerd heb gedaan ?
A hard-on doesn't count as personal growth

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 23 maart 2015 12:16 
Niets. Maar nieuwe gebruikers kunnen pas vanaf hun tweede bericht werkende hyperlinks toevoegen...
Dat is een anti spam maatregel.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 23 maart 2015 12:17 
En van harte welkom op het forum!
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Rene77

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 23 maart 2015 12:28 
Hmm, kan ik mijn initiële bericht dan nu al aanpassen ?
A hard-on doesn't count as personal growth

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 23 maart 2015 13:21 
Dat zou je kunnen proberen, ik weet het niet. Ik bedenk me nu dat het ook vanaf het derde bericht zou kunnen zijn.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver MAST

Moderator 
#7 | Geplaatst: 23 maart 2015 14:16 | Aangepast door: MAST 
Welkom Rene, sorry dat je linkjes niet werken, maar zoals JiMi al zei, dat heeft te maken met de anti-spam maatregelen.
Maar er is ook iets anders aan de hand, ik krijg de foto linkjes er ook niet op. We gaan op zoek naar een oplossing hiervoor.
Succes met de verbouwing!
Marcel.
1e poging tot oplossing: geen foto link maar een hyperlink:
Zo gekocht
Hoepel lassen
Hoepel is af
Hoepel afgewerkt
Vies blok
Antraciet gespoten
In de woonkamer
Zo staat hij er nu bij
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver coenox

Voorzitter 
#8 | Geplaatst: 23 maart 2015 15:06 | Aangepast door: coenox 
Hoi René,

Welkom bij de club! Ben benieuwd naar je project. Voel je vrij om eens langs te komen bij de stamtafel Groene Hart. Linschoten - A12 afslag Woerden - is een kippeneindje van jou vandaan. Ben ook benieuwd naar de Gentlemens Ride. Mijn zwager Michael en ik overwogen vorig jaar mee te doen met de Wageningse versie. Is er toen niet van gekomen.

Succes met je project!

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Johan001

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 23 maart 2015 17:38 
Weer een AANWINST voor de CX CLUB
Liefde is als een draaiende motor, telkens weer.

Schrijver Ton
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 24 maart 2015 06:58 
leuk,eindelijk een cx/honda enthousiast bij mij in de buurt,succes met je motor.
Tonda

Schrijver beinhart

Bestuur 
#11 | Geplaatst: 24 maart 2015 08:49 
hoi rene,,

welkom hier bij de cx-bende, veel knutsel (maar ook rij) plezier.
veel succes met het vinden van je 2e cx, want het staat erom bekend dat een cx meestal niet alleen blijft!

Rene77:
geld alles is welkom.

dat is hier ook welkom bij mij...

groetjes werner (morge man bijt hond kijken!)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Rene77

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 26 maart 2015 22:01 | Aangepast door: Rene77 
Vandaag een korte update; vanaf afgelopen maandag ben ik tussendoor wat halve uurtjes aan het schuren gegaan. Doel hierbij is mijn tank helemaal kaal te krijgen. Ik ben er nog niet uit of ik hem daarna in de blanke lak wil hebben of vet wil houden, eea zal afhangen van de vraag hoe snel hij gaat roesten en of dit erg kwaad kan.
Wellicht goed om te weten; ik heb een voorliefde voor oude dingen, een beetje ratlook, patina, industrieel. Mijn motor zal voor de puristen onder ons dan ook een klein drama worden
Een is ding is wel zeker, meneer Honda heeft liever dat de lak blijft zitten. Er zitten inmiddels redelijk wat uren in die tank en uiteindelijk heeft de slijptol de uitkomst geboden, de rest gaf wat krasjes in de lak en niet meer.

Vorige keer lukten de foto's niet ... Nu poging 2

Voor de liefhebber heb ik nog de nodige onderdelen liggen als kunsttof spatbord achter, radiator bescherming, uitlaatschildjes, luchtfilterhuis, spiegels etc. Mocht je iets nodig hebben dan hoor ik het graag. Het liefst zou ik het ruilen voor een voorspatbord (de zaag gaat erin dus hoeft niet heel fraai te zijn) 33mm clip-ons of iets om mijn uitlaatbochten te verlengen tot achter de stepjes om daarna omhoog te kunnen (balanspot komt er niet tussen)











Ohja ... dit is mijn andere liefde, de CB500


Groeten !!
A hard-on doesn't count as personal growth

Schrijver Rene77

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 26 maart 2015 22:58 
Ton:
leuk,eindelijk een cx/honda enthousiast bij mij in de buurt,succes met je motor.

Wat is in de buurt ? Wellicht dat we samen eens een stukkie kunnen rijden ?
A hard-on doesn't count as personal growth

Schrijver MAST

Moderator 
#14 | Geplaatst: 26 maart 2015 23:32 | Aangepast door: MAST 
René, je bent goed bezig met je CX!
Maar ik wil je vragen om de instructies voor het plaatsen van foto's nog eens door te nemen.
Ik weet niet precies wat je doet, ik vermoed dat je de foto link niet met het camera knopje hierboven in het prikbord plakt.
Dan zijn de foto's wel zichtbaar, maar "knallen" uit het frame van de site.
Ik ben een tijdje zoet geweest om het e.e.a aan te passen.
Alvast dank namens de moderator.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Rene77

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 27 maart 2015 00:16 | Aangepast door: Rene77 
Oeps, was al lang blij dat het nu werkte. Ik kijk er morgen even naar. Heb wat foto's kunnen uploaden naar Tinypic want vanuit mijn Dropbox kreeg ik het niet aan de praat. Ik heb inderdaad toen de link direct gekopieerd en niet de [img] tag gebruikt.
Dat zal het probleem wel zijn want de afmeting was bedoeld voor fora.

Edit; opgelost, foto's werken goed nu.

Grtn
A hard-on doesn't count as personal growth

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Even voorstellen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven