Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

schade door nieuwe achtervering Roukama

 
Schrijver prosper

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 21 april 2015 12:34 
Schokbrekers voor mijn cx500 besteld. Opgebeld door Roukama voor het bouwjaar van de cx. Mijn mooie nieuwe en niet goedkope achtervering gemonteerd. Zwaar onderuit gegaan met de motor, aangezien de achtervering niet voor een cx is. Ik heb schade aan mijn heup, elleboog en sleutelbeen gebroken. Mijn mooie cx oldtimer is ook flink beschadigd. Gelukkig was er geen auto/vrachtwagen in de buurt om mij te overrijden of tegenaan te knallen. Ik heb Roukama gemaild, krijg terug als antwoord:" Dit is je eigen fout. Niet gemonteerd door een officiele monteur. Zoek het maar uit, wij doen niets voor je." Ik sleutel al vele jaren aan onderandere mijn CX en heb veel schade aan de motor en lichaam. Deze lui nemen niet de verantwoording voor hun fouten en dit maakt ze oplichters. Ik heb aangifte gedaan bij politie. Deze legt het bij de anders aangiften tegen Roukama. Zeer slechte service en geven geen fouten toe, ook al krijgt men een ongeluk door hun doen.
Hebben meer leden zo'n ervaring met bijvoorbeeld Roukama? Ik bestel tegenwoordig bij www.cmsnl.com.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 21 april 2015 13:25 
Beste Prosper,
Zaken doen met roukama gaat mij zeer goed af. Ik heb geen problemen met hem.
Zaken doen met CMSNL is een heel ander verhaal. Daar loopt het soms niet even makkelijk. Let goed op wat er op voorraad is. En let ook op dat het ex btw ( ex Vat) prijzen zijn. Soms zeggen ze dat ze het hebben, maar dan blijkt het niet zo te zijn. Soms staat het er gewoon dat ze het hebben, maar dan komt het bijvoorbeeld uit engeland. Dan kan het zijn dat ze het niet voor de prijs verkopen zoals aan gegeven staat. Dus bij CMSNL loopt het niet altijd naar wens.
Let op, als er staat dat er levertijd op zit. Dan komt het dus uit buitenland. En er is nog iets. Alles wat ze verkopen is nieuw. Ja dat wel, maar de verpakking er om heen is niet altijd nieuw. Dus je kunt soms spullen krijgen uit de oude voorraad.

Dan die achter vering. Van bijde partijen is het erg kort door de bocht om het zo te zeggen. Ik neem nu geen stelling in. Maar wat is er gebeurd dat je een ongeluk hebt gehad. En waarom denk jij dat het met die veren heeft te maken.
En als er ook maar iets is veranderd aan bijvoorbeeld de lengte veer, dan is de monteur hierin aan sprakelijk. Hij had origineel moeten monteren, en of gelijkend product. Dat geld dus ook voor bijvoorbeeld de lengte. Ook al stuurd een bedrijf iets af, de montuer is bepalend in het eind van het traject. Die had moeten zeggen ja of nee.

Dus, zeg het maar, waar is het fout gegaan. Heb je bijvoorbeeld aantoonbare fabrieks fouten gevonden? Of iets er iets anders gebeurd waardoor er zaken zijn afgebroken?

Nogmaals, ik wil nu nog geen stelling in nemen, eerst goed naar de zaken kijken. Kijk ik dan naar wat hier boven vermeld is, dan ben ik bang dat je toch wat zwak staat. Ik hoop van niet, maar vermoed van wel.

Dus nogmaals, goed onderbouwen wat er is fout gegaan.

Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver coenox

Voorzitter 
#3 | Geplaatst: 21 april 2015 14:13 
Heel vervelend verhaal. Door de schade aan de motor, maar vooral ook de lichamelijke schade. Heb je een rechstbijstandsverzekering? Zo niet, je kunt altijd gratis en vrijblijvend met een adviseur van DAS rechtsbijstand bellen. Daar kun je het voorval voorleggen en geven ze je gratis juridisch advies. Overigens heb ik het vermoeden dat degene die aan de motor sleutelt uiteindelijk verantwoordelijk is. Net als Marco ben ik wel benieuwd waarom je denkt dat het aan de vering ligt. Ik ken genoeg mensen die andere - langere of kortere vering - monteren zonder problemen. Is denk ik in algemeen belang om te weten wat hier mis kan gaan.

Beterschap en sterkte in ieder geval.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 22 april 2015 22:45 | Aangepast door: Luclubberts 
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 22 april 2015 22:48 | Aangepast door: Luclubberts 
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver Wtuinman
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 23 april 2015 22:58 
Wat naar om te horen , hoop dat het snel beter gaat steek er niet teveelenergie in anders vreet het jehelemaal op , roukema gooit het inderdaad op de voor hun rechtelijke vrilige kant en kan je denk ik weinig tegen op boksen rn kost je alleen maar veel tijd geld enverspilde energie die je beter kan gebruiken , beterschap alsnog , en mocht je nog kapjes of koplaml unit of andere dingen willen heb hier liggen van een rode cx uit78 oermodel mag je zo hebben

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 24 april 2015 12:36 
Heb je inmiddels meer informatie waar het fout gegaan is?
Een schokbreker ongeacht de kwaliteit zal niet zomaar kapot gaan.
We zijn allemaal benieuwd.
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 schade door nieuwe achtervering Roukama

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven