Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Respect

 
Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 4 mei 2015 15:20 | Aangepast door: Luclubberts 
Respect.

Een vergeten woord dat sinds enkele jaren weer volop in gebruik is.
Respect ......... het betekent aanzien, eerbied of waardering.
De man die 'recentelijk' een hondje van de verdrinkingsdood redde, krijgt op de sociale media Respect.
De scheidsrechter die 'recentelijk' na een verkeerde beslissing werd uitgescholden, krijgt Respect.
De omstander die 'recentelijk' een brandend huis in rende en een mensenleven redde, krijgt Respect.
Het omaatje dat 'recentelijk' een aantal jeugdige overvallers van een juwelierswinkel met haar handtas
te lijf ging, ook die krijgt Respect.

En dat Respect verdienen ze ook.

En de mannen en vrouwen die 'lang geleden' in WO II het ultieme offer brachten en sneuvelden om ons
onze vrijheid terug te geven ?

Vandaag is het 4 mei 2015. Vanavond ben ik om 20:00 uur, 2 minuten stil !!

Uit RESPECT !
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 4 mei 2015 16:15 
Ja.

Daarom ben ik ook elk jaar op die tijd en datum in Loenen op de erebegraafplaats bij C119. En dan ben ik twee minuten stil....
En als ik terug loop dan zie ik die rijen en rijen graven.........

Harmony,
Hans.
( goede gewoonte..... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver coenox

Voorzitter 
#3 | Geplaatst: 4 mei 2015 17:00 
Ook wij zijn ieder jaar even stil. Kamperen nu bij 'de Landing' in Zeeland, op 200 meter van het strand waar in 1944 Schotse geallieerden met amfibivoertuigen aan land kwamen. Ook daarbij vielen slachtoffers. Dus ook wij zullen daar zeker even bij stil staan

Coen en Lieke
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 4 mei 2015 17:50 
Ook hier stilte, respect voor de doden die zijn gevallen voor onze vrijheid !!!!!!
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 5 mei 2015 00:54 
Wij fietsten vanavond rond 8 uur door de duinen van Noordwijk aan Zee en toen stopte we even. 100 meter voor ons deed een stel fietsers dat ook!! En 100 en 150 meter achter ons deden mensen dat ook!! Dat had ik niet verwacht. Toen we na 8.02 werden ingehaald door de racefietsers van 150 meter achter ons stak ik mijn duim omhoog. Een van hen riep: das toch heel normaal!! Nou, zo moet iedereen in Nederland er over denken!! Ik kreeg er een brok van in mijn keel.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver PHGL500

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 5 mei 2015 01:45 
soms heb ik het idee dat mensen het verschil tussen waardering en respect niet meer zo goed weten. wat de jongens en meisjes tijdens WOII met gevaar voor eigen leven (en vaak ook dat van anderen) hebben gedaan verdient respect, diep respect. helemaal als je in Normandië (en overigens niet alleen daar, maar ook in andere delen van Europa) de musea en locaties hebt gezien waar de acties plaatsvonden.

voor al het andere past het woord 'waardering'.

vandaag (4 mei) had ik een late dienst. het tweede deel van mijn dienst (na een pauze) zou hebben moeten beginnen om 19:59 op Hilversum station. mijn bus had ik voor de pauze op de buffer gestald. om 3 minuten voor 8 zat ik in mijn bus en overkeek het stationsplein. ik zag een collega met een bus bij de uitstaphalte staan om mensen uit te laten stappen (inmiddels was het 1 minuut voor 8) en wat hij toen deed met zijn bus waardeerde ik zeer. hij reed zijn bus om de boom op het stationsplein heen (keerlus) EN STOPTE. gewoon midden op de rijbaan, en zette zijn motor uit. niet even netjes aan de kant zetten, nee: middenop het rijgedeelte en de motor uit. er heerste van 8 tot 2 over 8 een passende stilte, die hogelijk werd gewaardeerd door de passagiers die bij mij instapten. lost van het feit dat het voorschrift van de werkgever was, vind ik het niet meer dan normaal dat je als 'publiek bedrijf' (als in: iedereen let op je doen en laten) op 4 mei 2 minuten stil staat.
GL500 73k miles |
2x Saab 9000 |
Pan European 1100 & 1300 |
Volvo V70 |
Mercury Capri 1.6 16v cabriolet

Schrijver sieds

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 5 mei 2015 04:06 | Aangepast door: sieds 
Mooi vehalen die aangeven hoe het nog steeds hoort.
Heb de 2 minuten stilte 60 jaar geleden als norm meegekregen en respecteer het nog steeds.
Echter nu is het mij ontgaan, hier op het strand in Ko Chang weet je de dagen niet meer en lag ik om 20 uur (1 uur snachts hier) al lekker te slapen.
Het woord respect heeft tegenwoordig niet meer dezelfde betekenis: respect moet je verdienen en niet afdwingen. De MCs vinden dat je hun moet respecteren, en je hoort de jeugd ook te pas en onpas roepen: respect man.
Gr. Sieds die heerlijk op zn balkonnetje zit met de zee voor de deur bij 35 gr. 😎
En elke dag toeren op een 125 cc Honda scooter op hellingen van 25 procent 😃!
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Respect

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven