Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Ik ga op reis en neem mee?

 
Schrijver fjmiedema
Gast 
#1 | Geplaatst: 24 feb. 2004 15:30 
Hallo,

Ik ben van plan om half Mei, voor een periode van drie maanden, af te reizen naar Finland. En dat op mijn CX 500 b van '82. Ik ben nog niet eerder met de motor op reis geweest en wil mij graag goed voorbereiden.

Wat moet ik meenemen aan gereedschap e.d. En wat is jullie ervaring om met een CX 2500 km in een paar dagen te rijden.
Ik heb al veel reisverhalen gelezen, maar hier wordt niet veel over techniek gesproken. Graag zou ik jullie ervaringen horen.

Vrienelijke groet,
Folkert J. Miedema

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 24 feb. 2004 19:28 
Als je CX motorisch tip top in orde is dan zou je geen problemen moeten krijgen. Ik ben vorig jaar van Engeland naar Nederland gereden en terug op mijn Silverwing en pak en beet 600 mijl gereden in een week zonder problemen en dat met een klein olie lek. Kijk eens op onderstaande link waar wat info staat op het gebied van gereedschap. Zorg ook dat je wat extra olie bij je hebt.
http://www.elsham.pwp.blueyonder.co.uk/cx500/toolkit.html

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#3 | Geplaatst: 24 feb. 2004 20:49 | Aangepast door: coenox 
Zoek eens onder 'gereedschap' in dit prikbord. Er is al meer over gezegd. Wat sleutels en schroevedraaiers zijn altijd handig, al was het maar om een losgeraakte spiegel vast te zetten.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Anoniem
Gast 
#4 | Geplaatst: 24 feb. 2004 20:53 
Als je al gewend bent om het onderhoud zelf te doen dan heb je weinig problemen te verwachten. Zie ook de checklist onder Techniek / Hulpmiddelen.

Tip: regel via de CX-club iemand die je in geval van pech onderdelen kan toesturen.

Schrijf je een reisverslag voor de website? Goede reis!

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 25 feb. 2004 20:03 
Ga van de week naar Utrecht naar de beurs en zoek het gereedschap set wat bij de CX-GL meegeleverd was onder de budie sit ,daar zit alles in voor de gehele motor te demonteren en temonteren,veeel geluk op de beurs en anders bij een sloper
Ouwe_jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver EHO
Gast 
#6 | Geplaatst: 25 feb. 2004 23:25 
Heb je ervaring in Finland?
Wij hebben het met de auto gedaan.
Van Helsinki via de westkust tot boven de poolcirkel naar Romanievi en terug via de oostgrens met Rusland weer naar Helsinki.
Als je van een glooiend landschap, met uitsluitend bos en heel veel meren houdt, beslist een aanrader.
Als je voorkeur uitgaat naar een zeer afwisselend landschap, is dit erg eentonig.
Door het Fjordengebied in Noorwegen is dan veel boeiender.

Erik

Schrijver fjmiedema
Gast 
#7 | Geplaatst: 26 feb. 2004 10:19 
Bedankt voor de tips tot nu toe.
Ik heb nog geen ervaring in Finland en ook niet met een motorreis.
Ik ga naar Finland om daar stage te lopen bij een wegn en waterbouw aannemer. Ik heb de keuze uit auto, bus, vliegtuig en motor om naar Finland te reizen. Hiervan lijkt mij de motor het mooiste en je hebt dan ook direct eigen vervoer terplaatse. ik heb ingepland om 3½ maand in Finland te blijven. Daarvan moet ik drie maanden stagelopen, dus de rest is vakantie en heen en terug reis.

Misschien heeft iemand nog verhalen over een reis met een cx, wat ik kan verwachten en waar ik om moet denken.

Folkert

Schrijver Floris
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 26 feb. 2004 11:37 
Folkert, kijk maar 'ns goed rond op deze website dan vind je de reisverslagen vanzelf. Ik wens je een mooie trip en een goede stage.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Ik ga op reis en neem mee?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven