Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Cursus

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 31 mei 2015 17:47 
Heeft iemand misschien ervaring met de cursus VRO Risico van de KNMV????

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 31 mei 2015 22:29 
In het verleden is hier al eens over geschreven. Een aantal CX'ers hebben de cursus gezamenlijk gevolgd.
Ik heb zelf ook ooit een VRO cursus gedaan, alleen niet van de KNMV.
Ik kan het aanraden want je leert dingen waar je bij je rijlessen niet aan toekomt.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 1 juni 2015 10:46 
Hoi Marcel, bedankt voor de link naar eerdere reactie's. Ik heb ze allemaal gelezen en ik heb me opgegeven voor een dag in juli. Een mens is nooit te oud om te leren en aangezien ik nog maar 61 jaren jong ben en nog lang wil blijven motorrijden lijkt me deze cursus zeker zinvol.
Groet Leo.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 1 juni 2015 11:19 
Een VRO....

Ik heb er wel eens over gedacht, en nu denk ik er weer over.
Ja, er zijn, zeker omdat ik een flink aantal jaren niet motor heb gereden, en dus (technisch gesproken) een her-opstapper ben, vast en zeker wel verbeterpunten aan te wijzen. Misschien ook wel dingen die ik helemaal niet goed doe, gezien de huidige verkeersituatie.
Maar ik ben toch een beetje huiverig voor zo'n VRO gedoe.

Een opmerking als 'nee, dat doe je niet goed' of 'dat moet je anders doen' heeft in mijn (niet standaard) hoofd al snel de lading van 'je kunt er niets van' en als dat zo is, dan durf ik aan het einde van zo'n dag niet eens meer naar huis te rijden. Verkeerd remmen, verkeerd door de bocht, of misschien zelfs dat de motor niet meer voldoet aan de huidige eisen.... Doem-scenario's....

Ik moet er nog eens goed over denken of het voor mij wel zo effectief is. Het zal vast wel nuttig zijn, dat wel, maar of ik met meer plezier ga motorrijden, of juist met meer zorgen, dat weet ik niet.......

Harmony,
Hans.
( maakt zich vaak zorgen over zaken waar anderen zich geen zorgen over maken )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 1 juni 2015 14:58 
Harmony,
Hans.
( maakt zich vaak zorgen over zaken waar anderen zich geen zorgen over maken )
=================================================
ja, dat ken ik maar al te goed en beste Hans, dat is niet goed voor je gezondheid.

Ja, die cursus. Ik hoop toch dat ik er iets van leer.
De reactie's die je her en der leest zijn toch wel positief.

Superpapa, Leo

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 1 juni 2015 23:33 | Aangepast door: Honkie Tonkie 
Ik heb lang geleden (2003) ook zo'n cursus gevolgd en heb daar zo veel geleerd, dat ik dat nu nog tot automatisme heb eigen gemaakt. Bijvoorbeeld, altijd je hoofd recht houden in de bocht (evenwijdig aan de horizon), zodat je altijd overzicht hebt en zie je een verdwaalde lantaarnpaal staan, bijna zeker, dat daar een zijweg is enz.

Groeten Henk.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver sieds

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 2 juni 2015 09:34 
Superpapa heeft het over de VRO-R (risico) en dat is heel wat anders dan een VRO waar oa Hans het over heeft.
Marcel verwijst naar een Vro topic
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver coenox

Voorzitter 
#8 | Geplaatst: 2 juni 2015 09:42 
De VRO-Risico ken ik niet. De 'gewone' VRO was erg leuk om te doen, hebben we in 2004 als groepje gedaan, zie Verslag
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 2 juni 2015 09:47 
VRO-Risico:

Onderzoek heeft aangetoond dat zelfs de meest ervaren en best getrainde motorrijder in een noodsituatie altijd volgens zijn overlevingsinstinct handelt en daarbij de geleerde technieken zal 'vergeten'. Conclusie: voor motorrijders is het voorkomen van ongelukken cruciaal!

Het ongevalsrisico verklein je door te anticiperen op de verkeerssituatie. Gelukkig kun je dit nu leren tijdens de VRO Risico. Deze eendaagse cursus is een theoretische en praktische training die wordt gegeven door deskundige instructeurs van de Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging (KNMV). De VRO Risico gaat in op de knelpunten die vaak de oorzaak zijn van een motorongeval. Je neemt deel aan de cursus op je eigen motor. Tijdens de praktijkrit wordt gebruik gemaakt van videoanalyse, een leerzame techniek waarbij videobeelden inzicht geven in jouw manier van motorrijden en die van je medecursisten.

Schrijver sieds

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 2 juni 2015 09:57 | Aangepast door: sieds 
Klopt, VRO-R is zeer leerzaam, heb deze in Overijssel gevolgd met subsidie van de provincie.
Ik heb hier jaren geleden een topic voor aangemaakt.
Kan even niet copieeren op mijn telefoon.
Gr. uit een regenachtig Veere waar het te hard waait om met de schoolkinderen te zeilen.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver MAST

Moderator 
#11 | Geplaatst: 2 juni 2015 10:40 
Dat is DIT verhaal van Sieds.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver sieds

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 2 juni 2015 13:06 
👍
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Michaelr

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 2 juni 2015 21:54 
Ik heb het gehad na mijn behalen van mijn motor rijbewijs. ..zij hebben mij dingen meteen afgeleerd...die de rijschool....mij nooit hadden moeten leren...heel leerzaam..en je gaat totaal op andere dingen Letten.
Teven heb ik de wipwap, over een band, remproef met opzittende. ..berm...lopen met motor aan de hand...zit houding. ..knieën op buddy. .en op buik...geweldig gewoon ...
Al met al...motor rijden is met je hoofd erbij.....

Gr. Michael
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver coenox

Voorzitter 
#14 | Geplaatst: 3 juni 2015 09:10 
Dat is dan meer de gewone VRO, Michael. VRO-R is wel weer heel anders.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 8 juli 2015 10:59 
Gisteren de cursusdag in Drachten gehad, vroeg op om op tijd er te zijn en om zes uur weer thuis.
Moe, maar wel met een goed gevoel. Ik heb heel veel geleerd en ik moet heel veel afleren.
Een aanrader deze cursus. Belangrijkste vond ik toch wel de plaats op de weg, niet statisch op één plek, nee altijd zoeken naar het midden van de vrije ruimte. Motorrijden wordt zo wel intensiever, maar ook leuker.

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Cursus

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 3
Members - 1 [ Fernando ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven