Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Cursus

 
 
Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2

Schrijver beinhart

Bestuur 
#16 | Geplaatst: 10 juli 2015 09:19 
ik heb nooit een vro cursus gedaan, maar ben destijds wel met de vorige goldwing rechtop gebleven toen ik iets te sprotief de snelweg een bocht nam, ging er schuin naar beneden in het gras en ik moest kiesen; lantaarnpaal of hectometerpaaltje (die dingen geven mee hihi)

wel hebben wij eens met de plaatselijke motorclub les gehad bij hein gericke in breda. van een vro leraar,dus wel allen oefeningen net als over een stok en band rijden, maar niet met offieeel diploma erbij (dus stiekum toch zo'n cursus gehad?)

groetjes werner (3 regels; kijken, kijken en kijken. daar kom ik er al jaren mee)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#17 | Geplaatst: 10 juli 2015 10:46 
Helemaal gelijk Werner: kijken, kijken en kijken. Bij deze cursus hebben we geen oefeningen gedaan zoals over een stok rijden, dit ging puur over risico en hoe daar als motorrijder op te reageren. We hebben twee praktijkritten gemaakt en deze later op video terug gekeken. Het grootste verschil met wat ik tijdens motorrijles heb geleerd is toch wel de plaats op de weg. Ik heb geleerd in het midden van mijn rijbaan te rijden, maar dat is me nu afgeleerd. Het veiligst is het midden van de vrije ruimte, dus op een weg zonder middenstreep: in het midden, op een weg met strepen: tegen de streep aan. Komt er een tegenligger dan moet je zoveel mogelijk rechts houden. Die tegenligger is op zo'n moment het grootste risico en daar moet je zover mogelijk vandaan blijven. Hetzelfde met inhalen op de snelweg, zover mogelijk naar links. De vangrail blijft wel staan, maar die auto of vrachtauto die je inhaalt kan dingen doen waar je geen invloed op hebt en daar moet je dus zover mogelijk vandaan blijven. Het knopje moet wel om, ik rij vijftien jaar zo, omdat het me zo geleerd is en nu moet ik op dingen letten waar ik anders geen of weinig belangstelling voor had. Je mag als motorrijder nooit aannemen dat je gezien wordt of dat je voorrang krijgt als je daar recht op hebt. Ik persoonlijk vind deze cursus wel een aanrader, zeker weten

Schrijver sieds

Forum Lid 
#18 | Geplaatst: 11 juli 2015 00:00 
Ja geweldige cursus, alhoewel je dat na jaren ook weer vergeet
Je moet je laten zien door actief te rijden en nooit aannemen dat ze jouw wel zien.
M.a.w. veel meer je weghelft gebruiken!, soms links soms recht.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Cursus

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven