Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

na de winter gepruttel door vuil in carb, snel opgelost met truc!

 
Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 3 juli 2015 21:27 
Iedere lente na de winterstalling weer gepruttel met de cx door de benzine in de carbs. Die vergeet ik steeds af te tappen (dombo), maar nu kreeg ik ee n tip om dit op te lossen zonder de boel uit elkaar te moeten halen.
Gewoon een beker spiritus door een volle tank gooien, en na de tank leeg gereden te hebben geen gepruttel meer.
Die van mij had de kinkhoest na de winter, geprobeerd rijd nu weer als een zonnetje
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver Victor Merison
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 4 juli 2015 08:32 
Goeie tip !

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 6 juli 2015 16:09 
beste peter,
Heb ik ooit ook gedaan.
Ook met een diesel,,, ook een tip. Nauw, ik heb daar een hoop problemen mee gehad.
Ik heb later wat testen gedaan, maar ik werd daar niet heel vrolijk van. Spiritus lost niet heel goed op in diesel, en benzine.

Uit eindelijk het ik de hele tering zooi schoon kunnen maken.
Ik zal nooit meer spiritus toe voegen bij de brandstof. Of ik moet willen rijden op 100% spiritus.
En dan hebben we ook nog E10 brandstoffen. Ik zal niet vertellen wat daar al over geschreven is.
maar voor als nog................
heb ik mijn bedenkingen...........
Een ander mag het proberen, en zijn bevindingen hier neer zetten.
Ik lees ze graag.

O, en denk aan het volgende, spiritus mengt zich met water, en dat gaat behoorlijk roest vorming veroorzaken. en ik heb al genoeg troep gezien in de carbs, dus ik blijf liever bij het oude vertrouwde benzine goedje.

groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 6 juli 2015 22:44 
Je moet het ook niet blijven doen, 1x is voldoende. Mijn cx is hierdoor van zijn kinkhoest af, en daar deed ik het voor.
Nu weer gewoon benzine in de tank, dat beetje spiritus heeft ie al verbrand
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 na de winter gepruttel door vuil in carb, snel opgelost met truc!

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven