Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Hoofdstaander

 
Schrijver ericeul
Gast 
#1 | Geplaatst: 1 maart 2004 10:23 
ik heb m'n CX500E nog niet zo lang.
Bestaat er een truukje om die op z'n hoofdstaander te trekken? Is me dat een klus!
Had daarvoor een XL250, ging een pak makkelijker!
Alvast bedankt
Eric

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 1 maart 2004 10:58 | Aangepast door: MAST 
Hallo, als je zoekt met het trefwoord "omgekiept" op het prikbord, kom je wat tips tegen hoe je de motor makkelijk kan opbokken.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver vlijm
Gast 
#3 | Geplaatst: 1 maart 2004 11:55 
Ik denk dat twee dingen belangrijk zijn: vooral niet omhoog trekken, maar naar achteren; zorg dat voordat je begint te trekken beide pootjes van de bok de grond raken, oftewel dat de motor recht staat.
Als je zo met je linker voet de standaard tegen de grond drukt en de motor aan het handvat bij de passagier naar achteren trekt (stuur recht) moet het een makkie zijn.

Schrijver sortof
Gast 
#4 | Geplaatst: 1 maart 2004 18:17 
Het is voornamelijk voetenwerk! Tegelijk dat je onder het zadel naar boven en naar achteren tilt/trekt duw je met je voorvoet de bok naar beneden... maar vergeet ook niet dat de cx ruim 200 kilo weegt he!

Schrijver kaspar
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 1 maart 2004 22:41 
En dat is dus meteen ook waar de bok afbreekt op den duur, op het punt waar de beugel (waar je met je voet op drukt) op een van de poten van de bok bevestigd zit!
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver ericeul
Gast 
#6 | Geplaatst: 1 maart 2004 22:52 
Allen bedankt voor de tips.
Het gaat een pak vlotter nu.
Enkel te hopen dat de bok niet afbreekt

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Hoofdstaander

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven