Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Even voorstellen, nieuw lid met een GL500 project.

 
 
Pagina  Pagina 1 van 4:  1  2  3  4  Volgende »

Schrijver Brecht
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 15 okt. 2015 20:27 | Aangepast door: Brecht 
Even voorstellen,

Brecht van der Laan, sinds een aantal weken in het bezit van een GL500 en sinds een aantal dagen lid van dit forum.

Ik ben opgegroeid met oldtimer 4takt brommers en het virus heeft me nooit verlaten. Vele motoren zijn de revue gepasseerd. Ik ben net terug in Nederland na bijna 5 jaar in Cambodia gewoond en gewerkt te hebben. Daar ben ik begonnen met customizen. (met gepaste trots kan ik zeggen dat mijn 1e poging op the bike shed is gepubliceerd) KLIK hier maar als je nieuwsgierig bent. Na een lange fietsreis terug naar NL was het tijd voor weer wat gemotoriseerd vervoer. Er zou een nieuwe project fiets komen.

Er bood zich een mooie kans aan toen oude bekende vroeg of ik niet zijn motor wilde overnemen. Ik wist me nog vaag te herinneren dat hij ooit op een silverwing reed en was gelijk enthousiast. Toen bleek dat het inderdaad om die silverwing ging was de deal rond.


 In de veewagen onderweg naar huis
In de veewagen onderweg naar huis.

2
3
4
5
Na 2 jaar stilstand buiten onder een motorhoes zag ze er nogal smoezelig uit. onder het vuil zit echter nog verrassend mooie lak. Het frame heeft wel wat roest, maar dat maakt voor mijn doel net zo veel uit. EN het belangrijkst: Na 10 minuten werk liep ze weer!
6
7
8
Later in het daglicht iets meer aandacht aan remmen en koeling besteed zodat ik een iets langere proefrit kon maken. Dat was naar alle tevredenheid dus ik ben gelijk maar doorgegaan met de demontage. Persoonlijk houd ik niet zo van grote toermotoren dus ik ben blij met hoe ze er nu na het strippen uit ziet. Ik zie al een mooi lijntje ontstaan
prolink
voorrem
blok
Onder de roest glimt het allemaal al! Nee, er is nog best wat werk te verzetten, maar ik heb er veel zin in. Hoop nog veel te kunnen delen hier (en misschien af en toe een vraagje te kunnen stellen)

Schrijver Roger
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 15 okt. 2015 22:18 
Dag Brecht,
Welkom op het forum!
Met die cb400 heb je de lat meteen hoog gelegd, ben benieuwd waar dit project gaat eindigen. Gooi aub af en toe wat foto's in dit forum
ps. hoe lang heb je over de terugreis gedaan? Dat moet een stevig tochtje zijn geweest.

succes iig

Roger

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 15 okt. 2015 22:52 
Het is 13.000 km en 171 uur rijden. Zie HIER.
Is goed te doen dus
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Johan001

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 15 okt. 2015 23:04 
Welkom op het forum en de club. Hoop dat je veel aan de het hoofdstuk TECHNIEK zal hebben.
En anders de filmpjes op YOU TUBE over onze diverse uitvoeringen van de CX.
Liefde is als een draaiende motor, telkens weer.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 16 okt. 2015 10:51 | Aangepast door: marcobecker 
Hallo Brecht,
Leuk dat je een GL500 aan het doen bent.
Ik rij zelf er ook een, in dezelfde kleur.
Mocht je tegenproblemen aanlopen, stel gerust je vraag hier.
Ik ben zelf ook lid van de silverwingclub.nl, echter denk ik dat je hier meer voor elkaar kunt krijgen.
Mijn naam kan je op verschillende plekken tegen komen. Op marktplaats, en you tube.

Dus mocht er wat zijn, laat het hier maar weten.
Groetjes marco Becker

Je hebt ook een PBtje ( persoonlijk bericht) , wie weet kun jij mij er mee helpen. Ik zoek nog een onderdeel voor mijn GL500.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Marco
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 16 okt. 2015 11:23 
veel plezier op het forum, en ik ben wel benieuwd hoe het gaat worden

Schrijver coenox

Voorzitter 
#7 | Geplaatst: 16 okt. 2015 11:30 
Hoi Brecht,

Welkom bij de club! Mooi eerder project, veelbelovend. En een mooie basis, die Silverwing. Je kunt op dit forum terecht voor al je vragen, veel kun je al via de zoekfunctie vinden en anders gewoon vragen. Hier zijn we altijd bereid om gratis adviezen te geven.

Succes en veel plezier.
Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver badejo
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 16 okt. 2015 13:26 
volgmodus aan
no child should live in fear bikers against child abuse

Schrijver MAST

Moderator 
#9 | Geplaatst: 16 okt. 2015 17:35 
Hallo Brecht, welkom op het forum en leuk dat je zo enthousiast aan de gang bent gegaan met de GL.
Even een puntje van aandacht, ik heb je foto's iets aan moeten passen. De manier waarop je ze 'gelinkt' had, was niet helemaal zoals het script van het forum verlangt.
Ik weet niet hoe je het gedaan hebt, maar lees DIT topic nog eens, dan zou het bij de vervolg foto's die waarschijnlijk nog gaan komen, een stuk beter.
Je zou mij en vele forum gebruikers er een groot plezier mee doen.
Marcel. (moderator)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 16 okt. 2015 18:37 | Aangepast door: JiMi 
Volgens mij doe je dat door de "s" uit beide imgs-tags te verwijderen.
@Brecht: van harte welkom trouwens! Succes met je Silverwing project!
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver MAST

Moderator 
#11 | Geplaatst: 16 okt. 2015 19:13 
Nee JiMi, in dit geval stonden de foto's 'verstopt' in een tekst hyperlink.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 16 okt. 2015 19:55 
Okee. Dat kan dus ook al
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Brecht
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 17 okt. 2015 20:19 
Dank voor alle leuke reacties,

Roger: we zijn 7,5 maand onderweg geweest en hebben 12500 kilometer gefietst. wat een prachtige belevenis was dat. (op brechtenjolanda.nl kan je foto's en verhalen terug zien)
Marco: je hebt PB terug en ook: wat een toeval! De vorige eigenaar van mijn GL heet Marco Beckers..... Hij was echt weg van de Silverwing en had hem al 20 jaar op zijn naam staan.
Mast: ik heb geprobeerdom het op de manier te doen die in de faq omschreven was, maar dta ging niet. Dta kan ook aan de url's liggen die ik van imageshack aangeboden krijg natuurlijk. Wat heb je nu gedaan om het aan te passen? dan kan ik t in t vervolg zelf.

Schrijver MAST

Moderator 
#14 | Geplaatst: 17 okt. 2015 20:36 
Brecht, ik gebruik het knopje boven het invulkader (waar ik nu typ) met het camera'tje. Je ziet dan een pop-up venster.Daar plak ik de URL van de foto die getoond moet worden. In het tweede pop-up venster dat je te zien krijgt, vul je dan iets in, maakt niet uit wat, als je het maar niet leeg laat.
Dan op "plaats reactie' klikken.
Wat ik gedaan heb, dat kan alleen een moderator doen in dit forum.

Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver coenox

Voorzitter 
#15 | Geplaatst: 19 okt. 2015 13:05 
Nadat ik er via je advertentie achter kwam dat je uit Woerden komt, ff gegoogled. Indrukwekkend hoor, die fietstocht vanuit Cambodja. Vond hier het stuk in AD
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Pagina  Pagina 1 van 4:  1  2  3  4  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Even voorstellen, nieuw lid met een GL500 project.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven