Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Even voorstellen, nieuw lid met een GL500 project.

 
 
Pagina  Pagina 2 van 4:  « Vorige  1  2  3  4  Volgende »

Schrijver Brecht
Forum Lid 
#16 | Geplaatst: 26 okt. 2015 22:58 
Wat een speurwerk Coen! ;) Dank voor de complimenten. Het interview met het AD was (mede doordat we het telefonisch deden) erg raar, maar er is nog een aardig stuk uit gekomen.

Maar de GL dus: Ik moet eerlijk zeggen dat ik er de afgelopen week niet veel (priori)tijd voor had, maar ben vandaag verder gegaan met strippen. Met het oog op een oldtimerbeurs komend weekend in Kootwijkerbroek wilde ik een beter idee hebben wat ik nodig heb en welke kant het op gaat met de styling. http://www.motorracebarneveld.nl/index1.html zodat ik gericht kan gaan shoppen.

Kent iemand de beurs daar? is er mooie handel?

Schrijver Brecht
Forum Lid 
#17 | Geplaatst: 28 okt. 2015 20:31 
verder gegaan met strippen vandaag, zo'n draadboom verwijderen is nog geen kattepis! ;)

Het is verder ook echt geen werk voor foto's dus maar een foto van de schijfrem voor:


schijfrem
schijf

Die is dus nogal aan het slijten geweest. Waar de blokken aangrijpen is de rem aanzienlijk dunner dan aan de rand, slecht te zien misschien maar ik denk dat er bijna een mm diepte in zit. De vraag: is dit vlak te (laten) draaien? Of beter een neiuwe er op?

Schrijver badejo
Forum Lid 
#18 | Geplaatst: 28 okt. 2015 23:19 
zou kijken voor paar andere betere schijven zal eens in mn bakken kijken of ik nog wat heb liggen
no child should live in fear bikers against child abuse

Schrijver coenox

Voorzitter 
#19 | Geplaatst: 3 nov. 2015 15:15 | Aangepast door: coenox 
Ik ken de beurs in Barneveld niet. Kwam wel een hele mooie verbouwde GL op Facebook tegen. Komt uit Noorwegen. Smaakvol (althansk naar mijn smaak) gedaan en let eens op de voorremmen. Wellicht ter inspiratie.

Verbouwde GL500
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver borisz
Forum Lid 
#20 | Geplaatst: 3 nov. 2015 19:53 
Mooi hoor die remmen van de CBX550F.
Wie later remt is langer snel!

Schrijver Brecht
Forum Lid 
#21 | Geplaatst: 11 nov. 2015 19:58 
Ola, ik schiet niet echt op met de GL500, maar binnenkort zit ik "tussen 2 banen in" en hoop ik toch echt vaart te maken en wat foto's te kunnen plaatsen. Dat ik met mijn zwager zijn werkplaast aan het bouwen ben helpt nu ook niet echt met de voortgang (maar dat gaat straks wel weer handig zijn! )

twee weekenden gelden alweer naar de beurs in kootwijkerboek geweest en een mooi stuur, handvaten, teller, en knippers kunnen vinden. De tank blijft me een bezig houden. De huidige is best mooi, maar wel erg groot, ik zou graag wat smallers hebben zodat het blok wat beter in het zicht komt.

Nu zat ik toch nog maar eens internet af te struinen naar een tank die mooi zou passen en ik dacht in ene: die van een CX500 custom! dat is eigenlijk best wat ik zoek. Weten jullie:
- wat grofweg afmetingen van zo'n CX500 custom tank zijn
- of iemand die wel eens op een GL heeft gezet? (enige aanpassing vind ik geen probleem)
- heeft iemand hier er niet 1 te koop?

ALs ik een CXcustom tank gaat passen en ik vind er 1 dan komt mijn in goede staat verkerende GL tank te koop.

Schrijver Brecht
Forum Lid 
#22 | Geplaatst: 11 nov. 2015 20:00 
Die Noorse GL trouwens: niet helemaal mijn smaak, maar wel origineel gedaan zo met behoud van de kappen. En mooi afgewerkt ook.

Schrijver Brecht
Forum Lid 
#23 | Geplaatst: 14 nov. 2015 08:42 | Aangepast door: Brecht 
tja nu ook aan de CB550 van een vriend van me aan het werk. Dat helpt ook niet voor de GL.

Maar gezellig is het wel.

In de schuur

weet iemand trouwens nog antwoord op de vraag boven? past een CX500 custom tank op een GL?

en forumbeheerders: sorry, ik heb 500 verschillende manieren om de link naar de foto te plaatsen geprobeerd, maar allen geven eeen grote foto, nergens een link met thumbnail. Als iemand ipv de uitleg met pop-us de code kan geven die er moet staan dan kan ik m aanpassen. (boven is het wel gelukt, maar dta ericht kan ik niet meer aanpassen, dus ik kan daarvan de code niet meer zien)

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#24 | Geplaatst: 14 nov. 2015 09:58 | Aangepast door: JiMi 
Brecht,

Dit stond er bij jou:
fout

En hier heb ik jouw variant + de correcte variant onder elkaar gezet:
fout_en_goed

Het verschil is enorm. Geen idee hoe je dat voor elkaar gekregen hebt
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Brecht
Forum Lid 
#25 | Geplaatst: 14 nov. 2015 10:33 
top! Dank. ik denk dat imageshack gewoon erg lange urls geeft om te delen. Jij hebt m op de goede manier opgeschoond. Dank voor het delen ook, dat voorbeeld kan ik de volgende keer mooi gebruiken.

Schrijver Brecht
Forum Lid 
#26 | Geplaatst: 14 nov. 2015 10:45 | Aangepast door: Brecht 
gelijk maar even proberen:

CX custom tank

hoppa! dat lukt dus weer.

Foto is eerst de kale GL met de originele tank en daaronder snel een CX500 customtank erop geshopt. Ziet er leuk uit, maar natuurlijk geen idee of de verhoudingen kloppen want ik krijg zo snel niet de afmetingen van de CXcustom tank gegoogled. Wie weet ze?

Schrijver MAST

Moderator 
#27 | Geplaatst: 14 nov. 2015 16:50 
De afmetingen van een custom tank weet ik niet. Ik weet dat de inhoud een stuk kleiner is als die van een GL. 12 of 13 liter tegen 19.
Of een custom tank past op een GL? Ik denk niet zomaar. Met wat aanpassingen misschien wel. Misschien kan je er een 'lenen' om het te proberen?
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver coenox

Voorzitter 
#28 | Geplaatst: 15 nov. 2015 14:35 | Aangepast door: coenox 
En dan zijn er ook nog twee types Custom tanks, die iets verschillen kwa inhoud. Hangt er vanaf of de bobines op naast of onder het frame zitten. Volgens mij heb ik nog een Custom liggen. Die wil ik niet kwijt, maar kun je wel even lenen om te proberen.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Brecht
Forum Lid 
#29 | Geplaatst: 15 nov. 2015 18:15 
dat zou mooi zijn, waar woon je Coen?

Schrijver Brecht
Forum Lid 
#30 | Geplaatst: 13 dec. 2015 22:00 | Aangepast door: Brecht 
Eindelijk wat progressie om te tonen aan de GL

De gezochte CX500 custom tank vond ik in Boxtel bij Biggelaar motorservice. Niew stuur, koplamp, knippers en teller had ik al liggen van een beurs in Barneveld, mooie kleine handles heb ik bij Roukama vandaan. Tijd om een mock-up te maken dus.
opzij
schuin achter
schuin voor

We zijn er nog lang niet, maar ik vind de vorm al veel potentie hebben, blij met het stuur en de tank. Vandeweek maar eens gaan lassen: de tank positioneren en het frame achter aanpassen. Ik denk dat het frame een stuk orter wordt, met een mono seat er op en een klein spatbord erachter.

De uitlaat is er ook onder vandaan trouwens. De voorbochten zitten enorm vast in de balanspot. Die staan nu in te trekken met goed veel kruipolie, hoop dat ze morgen los komen.

uitlaat
Die balanspot ziet er niet best uit, erg roestig en zelfs enkele gaatjes. Ik vroeg me af of hij erg veel doet voor de motor of dat hij zonder al te veel bijwerkingen ook weggelaten kan worden.

EDIT: al een mooie uitleg over de balanspot gevonden op het forum. http://www.hondacx500.nl/phpdata/forum/index.php?action=vthread&forum=6&topic=11685 schoonborstelen, gaatjes dichtlassen spuiten en terug op de motor dus.

Pagina  Pagina 2 van 4:  « Vorige  1  2  3  4  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Even voorstellen, nieuw lid met een GL500 project.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven