Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Even voorstellen

 
Schrijver HD Quint
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 1 dec. 2015 16:22 | Aangepast door: HD Quint 
Hallo allen,


Ik ben nieuw hier op de site omdat ik me graag enigszins voor wil bereiden op wat komen gaat.....


Zaterdag ga ik een CX500 ophalen, de motor waar mijn vriendin haar eerste kilometers zal gaan maken (mits ze de 11de haar rijbewijs haalt).

De cx500 is al volledig omgebouwd naar een caféracer en das nou precies wat ze er zo leuk aan vindt. ik zal cker nog wat informatie van dit forum af gaan halen aangezien er hier en daar nog wel wat verbeterpuntjes zullen zijn (carburatie, remmerij, enzzzzzz)


Als ik het niet in oude topics kan vinden hoop ik dat jullie me een beetje bij kunnen staan!!!!


Alvast bedankt en tot snel,

greetz,

HD-Q

Schrijver coenox

Voorzitter 
#2 | Geplaatst: 1 dec. 2015 21:32 
Dag Quint,

Van harte welkom hier. Je zult hier een hoop kunnen vinden. Eerst zoeken op het forum wordt zeker gewaardeerd, maar aarzel ook niet om dingen te vragen. Er zijn hier altijd mensen die willen helpen. Veel plezier met het halen van de CX. We willen dan natuurlijk wel foto's zien.

Groeten,
Coen
(Die wel benieuwd is of HD staat voor dat andere motormerk...)
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 1 dec. 2015 22:51 
HD: Honda Division
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver HD Quint
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 2 dec. 2015 15:56 | Aangepast door: HD Quint 
HD staat idd voor dat andere motormerk.......

Maar ik heb hard kunnen lachen om de mop die op deze site staat waarin aangegeven staat dat er nog altijd 95% van de Harley's op de weg te vinden zijn.....

de overige 5% zijn wel thuis gekomen....


ik hoorde geregeld bij die 95%, maar ik denk dak mijn oude beesie (33 jaar) inmiddels aardig onder controle heb...





Thnx voor jullie antwoorden, zaterdag zal ik ff voor wat plaatjes zorgen....

Schrijver HD Quint
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 2 dec. 2015 16:09 
voorbeeld van de onze cx

Deze lijkt er dus heeeeeeeeeeul veel op, maar dan moet ie nog wel ff gespoten worden....

Schrijver HD Quint
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 7 dec. 2015 11:33 
Zaterdag was het dan zover...... De cx opgehaald!!!


Zoals ik al had aangegeven zouden er nogal wat dingen aan kunnen mankeren, hij loopt slecht, trilt (dat ben ik van mijn motor nog wel gewend), remt niet al te best, start alleen met aanduwen, verlichting werkt niet......

Verder is ie prima in orde.... hahahahahaha

tis een gokje, maar we komen er vast wel uit.


Gisteren iig de verlichting weer in orde gekregen, met een startaccu startte hij zonder problemen en laadde hij de startaccu gewoon weer bij, dus das weer een meevaller. zodra ik gas gaf dook ie (net als met de testrit hoor) in elkaar en echt op toeren loopt ie niet lekker....

voor mijn gevoel verzuipt ie gewoon, dus.... Carb's er maar af halen!!!

na een filmpje van Marco Bck te hebben bekeken ben ik gaan sleutelen..... carb's er achter weg, op de werkbank, vlotterbakjes weg, sproeiers los..... en hey!!!! Marco gaf toch aan dat de grote (112) sproeier op de hoofdsproeier zat en die 78 ernaast.......

laten we die dan eerst maar ff omdraaien, want volgens Marco geeft de bezetting op deze manier problemen!!!!

snel weer inbouwen, benzine erin en........

Nog K..!!!!

inmiddels na 1 uur dus vanavond gaan we weer verder, ik denk dak nu ff naar de mengverhouding moet gaan kijken..... misschien staat die nu nog wel volledig mis....


greetz,

HD Quint

Schrijver MAST

Moderator 
#7 | Geplaatst: 7 dec. 2015 15:52 
Quint, deze symtomen kunnen ook komen door een kapotte cdi of de stator. Je zou de stator eens kunnen doormeten.
Stator TEST .
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver HD Quint
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 7 dec. 2015 16:15 | Aangepast door: HD Quint 
Ik ga eens even kijken of ik daar uit ga komen, geef mij een strip staal en ik maak er wat leuks mee of van, dit elektrische verhaal is ff een andere stap....

Maar de duidelijk beschreven stappen van de link gaan me lukken!!!!!


Ik ga eerst nog wel ff kijken of ik er met de verstelling van de mengselverhouding al wat dichterbij kan komen. ik zou het namelijk vreemd vinden dat de vorige eigenaar de motor beter aan het lopend had dan ik, terwijl de sproeiers op de verkeerde plek zaten....


en het instellen van de mengselverhouding neemt niet alle tijd in beslag, dacht ik zo.....


THNX Marcel


Quint

Schrijver HD Quint
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 7 dec. 2015 22:24 
statortest uitgevoerd, conclusie......


Die is goed....


En toch loopt ie niet.... nu helemaal niet meer overigens....

CDI test?? is dat ook mogelijk??

Greetz,


Q

Schrijver MAST

Moderator 
#10 | Geplaatst: 7 dec. 2015 22:47 
Testen van een cdi is niet zo te doen. Het is sneller om een cdi te vinden waarvan je weet dat die het doet en die aan te sluiten op jouw cx.
Wel vreemd dat de motor nu niets meer doet. Dat lijkt iets te maken te hebben met het meten. Misschien is er een belangrijk kabeltje los geraakt? Los contact kan ook een verklaring zijn voor het slecht lopen van de motor.
ps, waar woon je ergens?
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver HD Quint
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 7 dec. 2015 23:58 
ik heb m nu weer lopend maar slecht....

dus heb ik de carb's er maar weer af gehaald om deze een echte schoonmaak beurt te geven, ga ze nu weer op bouwen en morgen maar ff bij "bikers best" langs om te kijken of John wat heeft liggen......

hij heeft iig een cx staan maar die staat in zijn eigen museumpje.....

daar zal ik wel niet aan mogen komen.... hahahahahaha


Ik woon overigens in Barneveld.


thnx voor je feedback Marcel,


Greetz,


Q

Schrijver HD Quint
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 9 dec. 2015 09:45 | Aangepast door: HD Quint 
Bikers Best had er dus geen liggen, ik zou er graag één testen om te kijken of dat dat het euvel daadwerkelijk is.... is er iemand bij mij in de buurt met wie ik dat zou kunnen regelen???

ik heb op internet ook nog gevonden dat er een zwarte en een verzinkte (een beetje gelig) versie cdi voor handen is, en daarbij wordt aangegeven dat deze laatste vaker voor problemen zou zorgen.... is dat zo of zijn dat fabels???


als ik weet dat dit het probleem is ga ik direct zo'n cdi unit kopen, xi er 2 op mp staan, één verzinkte en zo'n nieuwerwetse van ignitech....

ignitech cdi

heeft er iemand aanbevelingen???

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 9 dec. 2015 12:16 
Wil je een gewone CDI testen ? Heb il liggen, in Ede. 'k Zal je een PB sturen met adres en zo

Harmony
Hans.
( in ede , dus de afstand valt mee )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver HD Quint
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 9 dec. 2015 13:40 
Helemaal top Hans!!!!!!!!


THNX

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Even voorstellen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven