Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Motor transporter

 
Schrijver Tom Swinkels
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 15 dec. 2015 15:48 
Goedemiddag,

Wij zijn bezig met een aanhangwagen voor het transport van 4 motoren en vragen ons af hoe we het beste de motoren vast kunnen zetten op de transporter. Momenteel gebruiken we standaard Steadystands van Acebike. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en mij kunnen voorzien van tips? De aanhangwagen zal 405 bij 206 cm worden. Is dit groot genoeg voor 4 motoren?

Bij voorbaat dank!

Groeten Tom
http://webshop.masta.nl

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 15 dec. 2015 15:53 
nope, zal hem niet worden.
Is te klein.
je kunt nu niets vast zetten.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 15 dec. 2015 22:30 
Ben nooit zo goedgelovig, dus zelf even rekenen :

Een oer-CX wordt opgegeven door Honda voor 2185 mm, achter elkaar gaat dus niet. Met vier rails kan je misschien voorwiel van de achterste naast die van de motor ervoor zetten, meer dan is een standaard CX weer 865 mm breed. Dus voor de extra rail heb je 13,5 centimeter breedte om bijna 40cm lengte te compenseren met 2 motoren naast elkaar.

Met veel fantasie, schoenlepels en smeervet zou het misschien nog lukken. Op-en afladen duurt misschien een uurtje of wat maar vooruit. Maar dan, net als je het klaar hebt komt rijder nr.4 met z'n nieuwe koffers van 10 cm breder, nr.3 heeft een GL650 gekocht en nr.2 s CX is nu een chopper en een halve meter langer. Niets past meer.

OK, ik geloof het nu, zoals Marco al zei dus, gaat niet passen, werkt niet. Meer structureel lijkt achter elkaar zetten op een aanhanger me geen goed idee (oa. gewichts verdeling en hoe voorste langs steunen voor achterste etc)

Terug naar de tekentafel ?

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 15 dec. 2015 23:04 | Aangepast door: Hansv 
Het lijkt mij een beetje krap voor 4 motoren. Mischien dat 3 nog zou kunnen, met enige fantasie. Twee naast elkaar, de derde achtste-voren er tussen steken.

Maar er is een firma die die dingen verhuurt, zag ik op internet.
Bouwman aanhangwagens
Die heeft dus een aanhanger met een laadvloer lengte van, schrik niet, 480 cm, en een laadvloer breedte van 189 cm. Het hele geval is in totaal 6 meter lang.......

Kost wel wat, maar je hebt in elk geval wel goed spul. ( hoop ik)

Harmony,
Hans.
( wel eens aan gedacht voor Vechta of Denemarken )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Motor transporter

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven