Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Welke verzekering voor onze CX?

 
Schrijver Gerard Nab

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 19 dec. 2015 12:42 
Ik moet mijn CX nog verzekeren en ben het e.e.a. aan het uitzoeken.
Het varieert nogal.

Goedkoopste is volgens mij deoldtimerverzekering.nl met ongeveer €85 per jaar incl opzittenden.
Maar ik kom ze ook tegen van €160 en meer.

Nu heb ik al lange tijd geen autoverzekering meer op mijn naam staan en ook al een aantal jaren geen motor meer gehad.

Wat is jullie ervaring? Welke tips kunnen jullie mij geven?

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 19 dec. 2015 14:15 | Aangepast door: JiMi 
Op de site van de KNMV kun je het uitrekenen. Je kunt dan ook rekeninghouden met schadevrije jaren e.d. Ik heb zelf ook gauw even wat doorgerekend. Je kunt in de basis al klaar zijn voor minder dan 30 Euro per jaar (WA; zonder opzittenden, zonder rechtsbijstand; met winterstopkorting). Met opzittendenverzekering erbij wordt het 72 Euro. Let wel, ik heb dit berekend met heel veel schadevrije jaren. Zonder schadevrije jaren komt het uit op 86 Euro.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver norby
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 19 dec. 2015 21:39 
het klopt wat jimi zegt, de oldtimerverzekering met veel schadevrije jaren is ong 30 a 40 euro. wel dan met winterstop .
nb

Schrijver Wtuinman
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 19 dec. 2015 23:09 
Ik zit bij meeuws. 6 euro per maand verzekering zonder stop in winter

Schrijver beinhart

Bestuur 
#5 | Geplaatst: 20 dec. 2015 08:49 | Aangepast door: beinhart 
ik ben 4,95 per maand kwijt per cx-motor (de goldwing iets duurder) met 70% no claim.
bij de zlm en 1x per jaar krijg ik nog een bedrag terug wegens de pakketkorting;
4x motor, 1 auto, inboedel, aansprakelijkheid en rechtsbijstand.

groetjes werner (ik heb alleen wel een vraagje nu?)

ps, mijn vraag; nu met die overgangsregeling mogen de motoren 3 maanden niet de weg op, nu lees ik bij wtuinman; zonder winterstop.
ik heb mijn motoren gewoon wa verzekerd, zonder brand en diefstal, maar als ze de weg toch niet opmogen waarvoor heb ik ze dan verzekerd? (die 3 maanden bedoel ik)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Wtuinman
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 20 dec. 2015 09:39 
Ja niet toch daarom mag je er niet op rijden .

Schrijver Wtuinman
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 20 dec. 2015 09:40 
Overige maanden als je wel verzekerd bent is dat ook voor anderen mocht je iemand letsel aanbrengen of een voertuig van iemand anders schade aan doen

Schrijver beinhart

Bestuur 
#8 | Geplaatst: 21 dec. 2015 08:24 
Wtuinman:
Overige maanden als je wel verzekerd bent is dat ook voor anderen mocht je iemand letsel aanbrengen of een voertuig van iemand anders schade aan doen

ja dat weet ik, maar die 3 maanden. je mag een motor toch niet onverzekerd in de schuur hebben staan tenzij hij geschorst is?

Wtuinman:
Ik zit bij meeuws. 6 euro per maand verzekering zonder stop in winter

dus jij betaald bij meeuws in totaal 54 euro? voor het hele jaar...
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Wtuinman
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 22 dec. 2015 01:54 
Hey . Ja klopt
ja klopt jij betaald dus elke maand een bedrag onder de voorwaarde dat hij 3 maanden stilstaat . In principe ben je dan dus niet verzekerd en snap ik je vraag van waarvoor je dus betaald.
ik vermoed dat het deels een manier is om je een goedkopere verzekering aan te bieden en als ze het controleren staat de motor verzekerd te boeken met een vermelding er bij dat je nu 3 maanden niet mag rijden .dus schorsen hoeft dan niet . Dit is vast terug te vinden in je papieren

Schrijver Wtuinman
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 22 dec. 2015 02:02 
Goedkoopste die ik net heb gevonden 5.58 euro . Googlen op kassa motorverzekering . Zoekt het gelijk de goedkoopste met de Door jou ingevulde wissen natuurlijk

Schrijver chantal

Bestuur 
#11 | Geplaatst: 22 dec. 2015 08:41 
werner betaald niet verzekering voor een bedrag onder voorwaarde dat hij 3 maanden stil staat. maar gewoon voor een heel jaar. maar omdat we een aantal motoren hebben en niet alle motoren het hele jaar door laten rijden ivm met de kosten in de overgangsregeling heeft hij zo iets van waarom moet ik dan wel 3 maanden verzekering betalen als ik er de weg niet mee op mag.... nou vind ik het zelf geen probleem dat die van mij verzekerd zijn en de weg niet op mogen (ik betaal trouwens voor die van mij 11,70 voor 2 motoren per maand aan wa + opzittenden verzekering maar heb minder schadevrije jaren dan werner want ik rij minder lang, ben ook jonger en heb minder lang mn rijbewijs) ik vind het vervelender dat ze de weg niet op mogen nu het nog zulk lekker weer is zeg maar...

Schrijver Wtuinman
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 22 dec. 2015 10:36 
Ja snap ik ook wel mocht je wel 12 maanden willen rijden zal je waarschijnlijk meer moeten betalen . Ze hebben als ware nu het bedrag simpelweg Door 12 gedeeld zodat je elke maand een vast bedrag hebt ipv 9 maanden een iets hoger bedrag . Op Internet is er een hoop over te vinden waar je de overige 3 maanden wel en niet voor bent verzekerd want niet alles vervalt ook dit weer verschillend per verzekering

Schrijver Tinus 1952

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 22 dec. 2015 11:09 
Ik betaal voor mijn Honda CX500..........
Per jaar alleen WA dus 12 maanden 22,59 euro bij de Noordhollandsche.
Niet veel dacht ik zo.
Mijn auto zit wel bij de zelfde verzekering en neem daarom de schadevrije jaren (35) van mijn auto
mee op de Motor..
gr...Tinus
Honda CX500 1979 en Suzuki Burgman 650 Executive 2008 (Donateur 2024)

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Welke verzekering voor onze CX?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ brinkcx ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven