Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Elektrische motoren

 
Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 11 maart 2016 11:52 
http://www.zeromotorcycles.com/nl/

Elektrisch motorrijden??? Ik denk toch dat ik het prachtige geluid van de Honda ga missen

Schrijver Jan
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 11 maart 2016 18:18 
Als dat alles is. Mij lijken de voordelen van het elektrisch rijden veel en veel groter. Je kunt ook elektrisch rijden met het opgenomen geluid van een CX op je koptelefoon. Wedden dat je snel zonder rijdt.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 11 maart 2016 18:55 
Wat zal ik er eens van zeggen?

Elektrisch rijden zie ik wel zitten, ja, maar vooralsnog is het de , voor mij, hoge aanschaf prijs die me tegenhoud. En natuurlijk het model van die dingen. Maar dat zie ik helaas wel vaker. Het zal wel een goede reden hebben om bijna twee handbreedten tussen het achterwiel en het spatbord te hebben, maar ik hoef het niet mooi te vinden.

En het geluid, nou, och.... Soms denk ik dat mijn mooie CX-je wel een heleboel lawaai maakt, en ik zou best eens wat minder willen.

Die elektrische dingen, daarbij lees ik steeds 'van 0 tot heel erg veel in heel erg weinig tijd, en koppel zus en acceleratie zo. Maar voor mij is de actieraduis van veel meer belang. Als ik met de motor op stap ga, toertocht/vakantie of zo, dan kijk ik niet op een kilometertje meer ..... en tien mag ook wel.....

Het heeft nog haken en ogen, dat elektrieke rijden......

Harmony,
Hans.
( die er aan denkt, maar meer ook niet )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 11 maart 2016 19:54 
Wat mij weer opvalt is dat de voordelen worden beschreven.
Kijk eens naar een Elektrische fiets in de zomer 80 a 100 km.
Bij koud en slecht weer 50 km accelaratie.
Na een jaar zie je het al achteruit lopen en na twee a 3 jaar nieuwe accu a 300 euro.
Hoe zit dit bij een motorfiets en wat kost een accu pack.
Hoe lang gaat de Electro mee, en de computer?
En dan nog als ik net als Hans opstap ga en de motor word belast met gewicht, en wat doet de motor dan in de bergen?
Weer veel stof om te denken.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 11 maart 2016 23:57 
Op de motorbeurs in Utrecht kreeg je de kans om elektrisch rijden uit te proberen. Nou, dat heb ik gedaan!! Mijn opinie... Voor het geluid hoef je het niet te laten!! Het WOW effect was bij mij erg groot!! Als je met een benzinemotor net zo snel weg wil zijn als elektrisch heb je echt een racertje nodig. Het gaat verbazend snel!! Ik zou het best een tijdje willen proberen.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver borisz
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 12 maart 2016 11:57 | Aangepast door: borisz 
Op zich sta ik niet onwelwillend tegenover het elektrisch rijden. Regelmatig lees ik over mensen die een normale motorfiets ombouwen naar elektrisch. Ik zie me dat zelf ook nog wel een keer gaan doen als de (moderne) onderdelen daarvoor enigszins betaalbaar worden.

Puntje van nu is nog wel dat de actieradius beperkt is en het "tanken" langer duurt. Maar dat zal van ons een andere mindset vergen tijdens het reizen. Ook de infrastructuur zal hier een slag moeten maken. Zo zie ik al voor me dat onze bekende tankstations zich meer zullen gaan richten op entertainment zoals het kijken van een film terwijl je voertuig aan het laden is. Wellicht dat het op de snelweg mogelijk is om voertuigen draadloos van stroom te voorzien zodat de snelwegritten naar de zon geen dagen gaan duren.

Het zal nog jaren duren voor we allemaal elektrisch gaan rijden, maar als het zover is zal ik zeker zo af en toe nog een oude CX starten, een paar keer flink aan het gas trekken en de benzinelucht opsnuiven. De geur van melancholie en nostalgie zal mijn gedachten vullen, net zoals Napalm dat deed bij Kilgore in "Apocalypse Now".
Wie later remt is langer snel!

Schrijver RamonL
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 12 maart 2016 13:02 
borisz:
Puntje van nu is nog wel dat de actieradius beperkt is en het "tanken" langer duurt.

Beperkte actieradius is niet het grootste probleem. Ik maak op het moment gebruik van een bedrijfswagen die loopt op CNG/biogas, daarmee haal ik op een volle tank gas iets over de 200 kilometer. Vaker moeten tanken is dus niet het grootste obstakel zolang er maar genoeg (pomp)stations zijn.
Ook het lang wachten tijdens het laden gaat de goede kant op. De BMW i3 van mijn werkgever is binnen 20 minuten weer voor 80% vol bij een snellaadpunt.
Gebrek aan uitstoot wordt ook genoemd als pluspunt. Stel jezelf de vraag waar en hoe de energie voor je E-motor opgewekt wordt.
Het is een illusie te denken dat iedereen op alleen windmolens en zonnepanelen elektrisch kan rijden. Ik las ergens dat er 3 (!) kerncentrales extra nodig zijn om iedereen in Nederland elektrisch te vervoeren.
Met olie en kolen stroom schieten we niks op qua CO2 uitstoot. Kernenergie is in die zin wel CO2-neutraal.........maar ook niet wenselijk.

Schrijver borisz
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 12 maart 2016 13:49 
Opladen in 20 minuten? Dat klinkt al heel erg goed, zeker als je bedenkt dat een accupack voor een motorfiets een stuk kleiner zal zijn. Als ik voor een oplaadbeurt 30 minuten moet wachten en daarna weer 2 uur kan rijden vind ik het wel acceptabel voor de grote tours in de vakanties. Ben wel benieuwd hoe het gaat als je in de bergen zit, of de accu het daar ook goed vol kan houden.
Wie later remt is langer snel!

Schrijver coenox

Voorzitter 
#9 | Geplaatst: 12 maart 2016 14:01 
Volgens mij ligt de nadruk op dit moment vooral ook op het ontwikkelen van de accu's. Zie je bij mobiele telefoons ook. Mijn accu is binnen een half uur voor 50%'opgeladen. Maar degene die daar iets revolutionaris ontwikkeld is spekkoper. Heb ook wel elektrisch voor woon-werk overwogen,maar het is allemaal nog een hoop geld. Voorlopig gekozen voor de combi fiets-trein. Is ook nog eens goed voor de conditie
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Elektrische motoren

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Fernando ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven