Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

achterbandje origineel?

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Hans Brune

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 20 mei 2016 23:52 | Aangepast door: Hans Brune 
Mn CX500c voelt niet helemaal zeker in de bocht bij wat hogere snelheid (afrit snelweg bijv). MAST zei check de DOTcode van je achterband. Die zegt (merk Yokohama Speed Liner): DOT FEXR AXD513. Dat zal toch niet week 51 van 1983 zijn?? Maximum 1993? Band ziet er verder nog prima uit..... De CX is van april '82. Voor zit een vrij nieuwe BT45 van week 44 uit 2013. Aan te raden toch maar beiden zelfde merk te houden ondanks recente ervaring van amsilverwing van januari?

Schrijver beinhart

Bestuur 
#2 | Geplaatst: 21 mei 2016 07:37 
hans,

voor mij maakt het helemaal niks uit of er voor en achter hetzelfde merk opligt.
een aantal zweert ook bij de bt45 maar ik heb al vanalles eronder gehad en het rijd allemaal goed.

groetjes werner (nu voor maxxis en achter metzler)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 21 mei 2016 09:48 
Hans, het lijkt er op dat je band van 1993 is. Voor het jaar 2000 gebruikte ze 3 cijfers om de productie week en het jaar aan te geven.
1983 zou ook kunnen, maar dat lijkt me erg sterk. Hoeveel heeft je CX gelopen, bij meer dan 15.000 km is een band wel versleten.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 21 mei 2016 10:05 
ben aan het test rijden met bt45 voor en maxxis m6011 achter dit bevalt me goed.
ik moet er alleen nog mee door de bergen rijden
met de aanhanger achter de motor.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 21 mei 2016 10:12 
In 2014 voor het eerst ( na de vele goede ervaringen hier op het forum ) Bridgestone's onder mijn Honda laten zetten. Voor de BT45 en achter de Exedra. Bevalt prima. Groet Leo.

Schrijver beinhart

Bestuur 
#6 | Geplaatst: 21 mei 2016 10:44 
MAST:
bij meer dan 15.000 km is een band wel versleten.

o ja? ik reed vroeger altijd meer dan 25000 km, nu hou ik het niet meer bij...
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#7 | Geplaatst: 21 mei 2016 11:02 
Werner, 25.000 is toch meer dan 15.000! .
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver beinhart

Bestuur 
#8 | Geplaatst: 21 mei 2016 11:08 
ja ik dacht dat jij maximaal iets meer als 15000 reed en iets meer is bij mij geen 10000 km hahaha
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#9 | Geplaatst: 21 mei 2016 13:48 
Ik heb eigenlijk geen idee hooeveel km's ik rijd met mijn banden. 15.000 leek mijn een aardig gemiddelde. E.e.a hangt ook af van je rijstijl. Ik ken iemand die na 3000 km nieuwe banden nodig had na een weekendje "gummen" in de Ardennen.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 21 mei 2016 14:09 
Nou dan zal ik ook wat toevoegen wanneer je veel op dijken rijdt waar je steeds moet af remmen en op trekken zal het verbruik van zo wel banden als benzine hoger zijn dan dan wanneer je hele stukken rechtdoor rijd met de zelfde snelheid
als ik en een rondje rij van 150 km rustig aan met voornamelijk buiten weg haal ik makkelijk 1;22 echter naar mijn werk alleen over de dijk haal ik nog geen 1:18 dat is dus 3 km per liter verschil dat percentage geld volgens mij ook voor je banden verbruik en mijn achterband is ook na 7000 km aan vervanging toe

Schrijver Hans Brune

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 21 mei 2016 16:52 | Aangepast door: Hans Brune 
In antwoord op Marcel: nou met deze CX500c is nog geen 25.000 km gereden. Slijtage gecheckt met Marco B, oa bij tuimelaars en stoterstangen, lijkt te kloppen. Over de achterband: je kan het achterwiel er niet zomaar uithalen op de middenbok toch? Ik zag mooie takelconstructies op dit forum (van beinhart)...

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 21 mei 2016 18:12 
ik leg altijd 2 stoeptegels op de plek waar ik hem wil hebben dan met 2 man opbokken en met een spanband de midenbok zekeren dat hij daar niet af kan schieten dan de autokrik onder de achterbrug met een houten plankje er tussen (tegen het beschadigen) dan opkrikken tot het voorwiel juist op de grond staat je heb dan ruimte genoeg om het wiel er tussen uit te draaien

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 21 mei 2016 18:52 | Aangepast door: Hansv 
Hmm. Het is een 'C' toch. Ja, juist. Want bij een 'B' is het mogelijk om zonder krikje het wiel er onderuit te halen. Zie foto: geen krik

En dan zou je denken, dat bij een kleiner achterwiel het nog makkelijker moet kunnen.

De raadsels van de CX familie....

Harmony,
Hans.
( snapt het soms, maar meestal niet........ )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver beinhart

Bestuur 
#14 | Geplaatst: 22 mei 2016 01:12 
Hansv:
En dan zou je denken, dat bij een kleiner achterwiel het nog makkelijker moet kunnen.

hans, het is een kleinere velg maar de band is breder en qua omtrek net zo groot als een ''gewone'' cx. helaas kun je dus door de bredere band niet het geheel schuin verwijderen ;)

groetjes werner (snapt ook wel eens iets niet hihi)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 22 mei 2016 09:05 | Aangepast door: Hansv 
beinhart:
en qua omtrek net zo groot als een ''gewone'' cx

Mag ik het hier eventjes niet mee eens zijn? Mag toch wel hé ?

Hoewel de band van een custom dikker is dan de band van een standaard cx is de diameter van de band nog steeds minder dan de diameter van de standaard CX band.

- zAb 18 inch 120/90 ( 120 mm breed en 108 mm hoog )
- Custom 16 inch 130/90 ( 130 mm breed en 117 mm hoog )

Indien beide banden een even grote buiten diameter hadden en derhalve een even grote omtrek, zou er bij gelijke snelheden en gelijke stand van de versnellingsbak ook een gelijke aanwijzing op de toerenteller van een zAb of Custom te zien moeten zijn. Dit is echter, zoals al vaker ter sprake gekomen, niet het geval.

Maar dat het achterwiel zich minder makkelijk laat verwijderen, omdat de band dikker is bij een Custom, dat snap ik dan wel weer.....

terug naar het Topic: hoe oud is de band.....

Harmony,
Hans.
( heeft toeren/kilometers eens in excel gezet..... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 achterbandje origineel?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven