Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

achterbandje origineel?

 
 
Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2

Schrijver coenox

Voorzitter 
#16 | Geplaatst: 22 mei 2016 12:48 
De GL heeft hetzelfde achterwiel als de CX500 Custom. Het achterwiel, kan je eruit halen terwijl de motor op de middenbok staat. Misschien dat het spatbord even losgehaald worden.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver beinhart

Bestuur 
#17 | Geplaatst: 22 mei 2016 16:43 
Hansv:
Mag ik het hier eventjes niet mee eens zijn? Mag toch wel hé ?

tuurlijk mag je dat, maart dat is wat mij op de cx club eens vertelt is...
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#18 | Geplaatst: 22 mei 2016 18:52 | Aangepast door: amsilverwing 
Even gemeten.
Van een gl500 achterwiel.
Loop omtrek dus gemeten op de band.
Bt45 omtrek 1.99 mtr. Nieuwe band
Maxxis m6011 omtrek 2,10 mtr. ook een nieuwe band
Hier kwam ik achter omdat ik het wiel met de bt45 band er vlot onderuit kreeg.
En met de maxxis er niet er in kreeg zonder de cardan los te maken.
Nadeel is dat ik harder rij dan op de teller staat met een maxxis.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#19 | Geplaatst: 22 mei 2016 21:14 | Aangepast door: brinkcx 
eh, de vraag was geloof ik ook zo'n beetje of je van zo'n oude band wat onzeker sturen kan krijgen ?

Zelf zou ik denken dat het niet echt zo zou zijn zolang de oude band nog netjes rond is, op de goede druk staat en zo. Voor minder strak sturen op een snelle afrit (met gas los of terug genomen) zou ik eerder aan de voorkant gaan kijken (voorband, balhoofd, wiellagers) en de schokbrekers achter.

Maar ik ruil dat idee graag voor wat beters wanneer iemand dat goed kan uitleggen?

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Hans Brune

Forum Lid 
#20 | Geplaatst: 22 mei 2016 22:06 
Vooraf: allen weer dank voor het meedenken en de tips. Hansv ik had het nog niet geprobeerd hem eruit te krijgen, eerst denken dan doen dacht ik. Ik had nog even gespeurd naar je band verwisselen verhaal op je site (2007), maar dat waren alleen foto's (ook leuk, altijd lees ik met plezier de avonturen).
Amsilverwing, was dat beide om een GL/custom (16") band? Ik had een dergelijk verschil al eens gemeten (bij Theo J destijds thuis), en kwam op eenzelfde omtrek verschil uit, maar dan tussen 16" (GL/custom) of 18" (A/B). Maar achterband omtrek heeft verder toch niet met de snelheidsmeter te maken (=voor)? of is dat bij een GL anders.
Frans, ik zat ook in die hoek te denken, want band=rond, goed op spanning, etc. Het zit voor mn gevoel wel achter. Schokbrekers?
Nou ik toch bezig ben, ik zou best eens een 18" wiel willen proberen, kan toch? Erik1 zei dat dat zo kon in een custom (en 700 toeren scheelt)..

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#21 | Geplaatst: 22 mei 2016 23:18 
hans niet met de meter maar wel met snelheid.
het scheelt 1 cm de meter
als je 60 km per uur rijd op de teller ga je in werkelijkheid +- 64 km
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#22 | Geplaatst: 23 mei 2016 00:06 
Blijft lastig om zo iets over weglgging te zeggen, zeker op afstand. Van dichtbij ook meestal is mijn (beperkte) ervaring. Ik heb ook eens gehad dat de GL die ik toen had wat raar aanvoelde na onderhoud. Bleek uiteindelijk dat ik vergeten was het klemboutje van de achteras links op de swingarm weer vast te zetten. Boutje vast, GL deed weer normaal. Niet dat je met een normaal sturende GL de TT zal winnen maar voor mijn rijstijl al meer dan goed genoeg.

Beginnen met een nieuwe achterband is in ieder geval een goed idee die oude moet toch wel erg hard zijn zon onderhand. En voor de rest alles van het onderstel zo goed mogelijk maken. Ik heb voor de aardigheid tijdje terug nog eens de originele Honda schokbrekers achter onder de CX gezet....leuk gezicht maar de Koni's zijn na eerste stuiterend ritje onmiddellijk weer terug gezet.

succes, Frans

(en een 18" wiel achter zal wel passen, heb ik ook de GL500 gehad maar beviel niet, naar mijn strikt persoonlijke smaak te weinig toeren/koppel daarmee in de lagere versnellingen)
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#23 | Geplaatst: 23 mei 2016 12:52 
Hans Brune:
je band verwisselen verhaal op je site (2007), maar dat waren alleen foto's

Hee, daar hoort tekst te staan, dacht ik. Effe sjekke.... En er staat ook tekst, alleen valt dat weg tegen de achtergrond.
Eerst maar eens nakijken, en ja hoor, een : <body> zonder class aanduiding. Meteen maar verhelpen.

Hans, bedankt voor de vermelding...

En er zijn wel vaker banden verwisseld, niet alleen in 2007, maar ook in 2012 en 2014

Ik verwissel liever op tijd dan te laat.......


Harmony,
Hans.
( dacht dat 'ie alle body's had nagekeken..... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Hans Brune

Forum Lid 
#24 | Geplaatst: 7 juni 2016 23:23 
Wiel van de cx500c is eruit, maarrrr, alleen nadat ik de band laat leeglopen. Tussen de cardanklok rechts en de moer op de ophangbout van de schokbrekerophanging links is 12 cm. Band is 13 cm. De moer zit aan de binnenkant van het ophangoog van de achtervork vastgelast, kan dus niet weg. Hoort dit? Als ik de nieuwe band erom laat leggen moet ik m eerst leeg laten lopen, wiel terugmonteren, en ik krijg daarna een tubeless waarschijnlijk niet met de fietspomp opgepompt, toch? En wat voor vet moet er in de cardanoverbrenging als ik het wiel terugzet?
Hans

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 achterbandje origineel?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven