Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Belasting

 
Schrijver Tinus 1952

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 3 juni 2016 13:51 
Vandaag een brief van de belasting binnen gekregen. We mogen de motorrijtuigenbelasting per 1 juli 2016 niet meer per jaar betalen.
Hoe bekrompen kan het zijn. Mochten we in het verleden ook per jaar betalen, "Dat was lekker makkelijk voor de mensen"
Kregen we ook nog wat korting. De korting hebben ze er al afgehaald en nu dit weer.
En dan al die brieven die ze moeten versturen, op de envelop staat "port betaald"
Mogen jullie raden wie dat betaald....juist ja.....de belasting betaler!!!!
Moet ik voor mijn CX-500 30 euro betalen per jaar en dat gaan ze nu in termijn vorderen.
Dat is om het makkelijk te maken. Ik hoop dat iedereen de acceptgiro laat komen.
Dat zal ze leren!!!!

Zo dit moest ik effen kwijt
Honda CX500 1979 en Suzuki Burgman 650 Executive 2008 (Donateur 2024)

Schrijver jakob

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 3 juni 2016 17:45 
hoe zat dat ook al weer ??

te laat betaald en je oldtimer motorrijtuigenbelasting van € 30,= per jaar wordt automatisch omgezet naar een vol tarief van plm. € 120,= per jaar ??

of heb ik dit verkeerd ??

Tinus, staat er in de brief dat je nu je motorrijtuigenbelasting van € 30,= per jaar in 4 termijnen moet betalen ??

Gr. Jakob

( die zijn factuur altijd net voor november krijgt )
V2 vs Twin . Ervaring is kennis die je krijgt, kort nadat je het nodig had.

Schrijver Tinus 1952

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 3 juni 2016 20:10 
Jacob...
Nee dat staat er niet, maar er staat duidelijk:
U betaalt de motorrijtuigenbelasting voor 1 of meer van uw motorrijtuigen nu per jaar.
Vanaf 1 juli 2016 is het niet meer mogelijk om per jaar te betalen.

Ik denk dat dat ook geld voor de oltimer belasting.

Gr Tinus
Honda CX500 1979 en Suzuki Burgman 650 Executive 2008 (Donateur 2024)

Schrijver Engeltje

Moderator 
#4 | Geplaatst: 3 juni 2016 21:19 
Há, ik ben dus niet de enige...

Ik kreeg vandaag van de belasting een brief met: Te laat betaald over de maanden 1 maart tm juni... over Merlijn.
Ik aan Coen vragen of hij de rekening niet betaald had..
Volgens hem had hij dat wel, of had hij het over het hoofd gezien??? Zei hij...

Hij gaat nog met de belastingdienst bellen hoe het zit... Wij betalen voor de niet-oltimers en Merlijn ook altijd in één keer ipv per kwartaal. Het is dus ook handig om te weten wat ze willen gaan doen met de oldtimerregeling.
Gelukkig hebben we 1 motor die dit jaar belastingvrij wordt dit jaar..

Lieke
(Ze maken het steeds weer leuker, maar niet gemakkelijker... Rare jongens die belastingmensen)
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een grijze Silverwing, een CX500C (Groene Draeck II), en een stoere witte Deauville ( De Witte (Engel), oftewel Angel).

Schrijver beussie
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 3 juni 2016 21:41 
ja en Beussie heeft over het hoofd gezien dat er een schorsing afliep en moet nu als straf 400,00 euro betalen omdat de schorsing niet automatisch verlengd werd oftewel het frame was niet verzekerd De werkelijke kosten van schorsing was 24,00 euro
Leuker kunnen wij het niet maken wel duurder
De verhoudingen hier in Nederland zijn werkelijk zoek alleen de belasting niet

Schrijver Ton
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 4 juni 2016 07:29 
ze blijven je maa leeg melken hier
Tonda

Schrijver norby
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 4 juni 2016 21:01 
begrijp niet goed wat de belastingsdienst wil, ik ben gewend om per jaar 30 euro elk van de twee cx en te betalen.
willen ze dat bedrag van 30 euro nu in termijnen hebben?
Ik krijg trouwens in december altijd een brief van de belastingsdienst dat het strafbaar is om in de winter te rijden
met verwijzing naar boete.
Je moet ze altijd een slag voor zijn, alles wat in hun pc staat gebruiken ze om ons leeg te zuigen.
Ook pas gehad met koop andere auto en oude auto die ik dus niet ingeruild had bij garage een brief van de rdw
dat deze niet verzekerd was: kosten 500 euro.
Ik kon het tegendeel bewijzen, de auto was altijd al zo;n 10 jaar verzekerd bij asr.
Daar was dus de fout opgetreden maar geen verontschuldiging of iets.
De oude auto is inmiddels verkocht maar ben de boete van de rdw niet vergeten[Zie beussie, dat zijn geen bedragen meer}
Ik schaam mij voor de belastingsdienst en politie.
Mensen uit oostblok komen met de duurste boetes komen er mee weg en ons kunnen ze wel leegzuigen.
nb

Schrijver coenox

Voorzitter 
#8 | Geplaatst: 6 juni 2016 15:18 
Volgens mij is er in bovenstaand draadje wat verwarring tussen het kwarttarief (voor oldtimers ouder dan 25 jaar die in de winter niet mogen rijden) en het volle tarief voor mensen die het hele jaar door willen rijden. Volgens mij wordt die laatste nu in termijnen gedaan. Ik zal eens gaan bellen hoe het zit.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Belasting

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven