Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Opzittende Verzekering

 
Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 9 aug. 2016 10:11 
Gisteren was ik in de Univé winkel en daar attendeerde de medewerker mij er op dat ik voor de motor geen opzittende verzekering had. Ik zit altijd alleen op de Honda en heb er nooit bij stil gestaan om zo'n verzekering af te sluiten, ik ben toch verzekerd?? Iemand hier een mening over?? Groet Leo.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 9 aug. 2016 11:24 | Aangepast door: Floris 
Een opzittenden verzekering dekt de persoonlijke schade als gevolg van een ongeval. Een vaak gemaakte denkfout is: een opzittenden verzekering is alleen voor de passagier. Dat is niet waar, deze verzekering is voor de bestuurder en de passagier. Beide zijn opzittenden.

Er is een belangrijk verschil tussen een ongevallenverzekering opzittenden (deze keert een vast bedrag uit) en een schadeverzekering opzittenden (deze keert de daadwerkelijk geleden schade uit). Wil je goed verzekerd zijn, dan kies je de laatste.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver beinhart

Bestuur 
#3 | Geplaatst: 9 aug. 2016 13:14 
het is per verzekering verschillend, de ene heeft een ''opzittende verzekering'' voor iedereen die meerijd, de ander valt de bestuurder ook daaronder. dat is wat je moet navragen bij je verzekering, of jij zowiezo verzekerd bent of alleen de personen die meerijden met die verzekering?

ik heb vroeger bij centraal beheer ook een inzittende verzekering gehad, toen hat ik alleen een motor, dat is dus bij hun hetzelfde; in op, maakt niet uit zeiden ze...

groetjes werner (ik ben verzekerd, de duo ook)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver GL5
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 23 aug. 2016 18:03 
Ach het is weer zo'n extra verdien dingetje.
Immers ben je al verzekerd.... maar.....
Als jij de fout maakt en de duo stelt jou persoonlijk aansprakelijk zijn dit wel de verzekeringen
die een hoop verzekeringshiaten 'kunnen' oplossen.

Bij/ in de auto is het niet anders.
Heb je vaak andere in de auto/op motor kun je zulks risico verzekeren.

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Opzittende Verzekering

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven