Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

van oud naar nieuw, van 2016 naar 2017

Schrijver Hansv

Bestuur 
#1 | Geplaatst: 26 dec. 2016 20:02 
Het motorjaar 2016

Als ik het zo eens bekijk, met de wijsheid die een terugblik altijd in zich heeft, dan was het best een druk motorjaartje.

Het begon min of meer met een ritje door de wat ruimere omgeving, een paar weken later gevolgd door de Club-nieuwjaarsreceptie in Almere, waar door de 'ophokplicht' meer niet-CX motoren als CX-motoren aanwezig waren. En daarna een klein klusje met de zijdeksels, waar het 'HONDA' embleem ontbrak.

Tussendoor was er ook een verjaardag, die ter ere van het bereiken van de 60 uitgebreid gevierd werd, met kadootjes. En twee van die kadootjes kwamen prachtig onder de 'Rode Rakker' te zitten, een maandje later.

Op de onderdelen dag nam ik natuurlijk weer meer mee naar huis als dat ik nodig had, en ook het bijna traditiegetrouwe bezoek aan de Motorzegeging in Grubbenvorst, met een nieuwe pastoor, werd gemaakt.

Maar 2016 was ook het jaar van de Dertien-in-het Dozijn uitdaging die ik mezelf had gesteld. Van het Drielandenpunt tot aan Texel, en van Bourtange tot aan Neeltje Jans werd Nederland doorkruist, gezeten op een nieuw zadel van de CX.

Maar met uitlaten en een nieuw zadel was ik nog niet aan het einde van de reparaties en wijzigingen aan de CX gekomen. De kuipflappen werden opgeknapt, en toen bleek dat de motor niet echt lekker meer stuurde, werden ook de balhoofdlagers vervangen. Aan het einde van het jaar kwamen ook de ophangogen van de uitlaat/passagier aan de beurt.

Maar het moment waar ik toch met enige gepaste trots op terugkijk, en waar ik het meeste plezier aan beleeft heb, dat was toch het zijdeksel op de motor met de motor in het zijdeksel, waar ik eervolle vermelding op Vechta aan overhield.

En dan staat zo meteen het jaar 2017 klaar, helemaal fris en nieuw, vol verwachte, maar vast zeker ook veel onverwachte gebeurtenissen.

Ik wens u allen een veilig en zeer voorspoedig 2017 toe..........

Harmony,
Hans.
( wordt wat beschouwend zo tegen oudjaar )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Johan001

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 28 dec. 2016 19:30 
Hans.Ik vind hoe jij alles zo poëtisch kan verwoorden leuk. Hoop dat je evenals je technische blootstelling als ondersteuning bij de diverse onderwerpen van onze geliefde Honda CX nog vele jaren volbrengt.

Groetjes van Johan

een trouwe volger
Liefde is als een draaiende motor, telkens weer.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 28 dec. 2016 22:46 
En voor wie HansV niet persoonlijk kent als auteur van de CX kronieken, welnu, bij elk goed boek staat er een fotootje van de auteur achter op de omslag, dat doen we dan nu ook. Hier is HansV, zeer gemoedelijk gezeten aan de laatste stamtafel Veluwe van 2016

HansV aan de stamtafel December 2016

Hans, een goed en voorspoedig motorjaar 2017 gewenst !
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer zonder kuip nog wel B wielen
XL125 V Varadero 2007 , lekker licht, zit goed, je moet geen haast hebben
o ja, donateur ca.2006-2025 💰

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 van oud naar nieuw, van 2016 naar 2017

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven