Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Aan de CX café racers die er zijn, komen en gaan

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 8 jan. 2017 23:01 
Regelmatig dienen zich nieuwe forumleden enthousiast aan met berichten als: "Hallo, ik ga een café racer bouwen en ik heb het volgende nodig..." en daarna komt er een lijst die eigenlijk niks mag kosten. Terwijl gestrande projecten, als ze al te koop komen, voor giga bedragen pas weggaan. En vaak ook nog eens kwade reacties geven als "dan breng ik 'm wel naar de oud ijzer boer..." als de geboden bedragen hem niet aanstaan.

Deze site staat aardig bekend in het motorwereldje dat eigenaren van CX'en hier goed geholpen worden met raad en onderdelen. Ik denk dat het daarom is dat je vaak dit soort berichten tegen komt.
Cynisme valt het nieuwe forumlid ten deel als al gauw blijkt dat we niet met een CX liefhebber te maken hebben maar met een Caféracerliefhebber. Helemaal als we met een "me-moter" typetje hebben.

Beste caféracer, zelden zijn je creaties mooi. En nog zeldzamer rijd je caféracer omdat je hem zodanig verkloot hebt dat 'ie het ook niet meer gaat doen. De twee caféracers die ik vorig jaar bij de nieuwjaarsreceptie heb gezien zijn tot nu toe de enige rijdende die ik gezien heb. Als er zoveel CX'en verbouwd worden, waar zijn ze dan? Ik daag iedere CX caféracer uit op de nieuwjaarsreceptie te komen. Lukt dat niet dan op SJK te komen (toegegeven, het weer en belastingdienst wil dan vergeeflijker zijn). Pas dan herzie ik mijn mening dat er onnodig veel gestrande projecten staan bij de mensen thuis.

Ook mijn GL is inmiddels verre van origineel. Geef ik onmiddelijk toe! Maar ik pomp er zoveel mogelijk kilometers op en met iedere km groeit de glimlach op mijn gezicht. Voldoet niet aan een norm als café racer, bobber, bagger of zoiets. Ja ook niet aan de schijnbare normen die aan een ratbike worden toegeschreven.
Behalve hoofdschuddende reacties krijg ik geen lading kritiek over me heen. Iedereen weet dat ik een groot liefhebber van de CX ben.
Ik wijt het aan de "me-moter" typetjes die zich hier komen melden die geen CX liefhebber zijn maar Caféracerliefhebbers die wel een lading kritiek over zich heen krijgen.

Dus aan iedere toekomstige café racer die zich hier meld en dit leest: Stel je eens normaal voor en leg eens uit waarom je een CX kiest om er een caféracer van te maken. Ik denk dat als je een CX liefhebber bent, je net zo hartelijk wordt ontvangen als dat je jezelf presenteert!

Iemand nog iets aan toe te voegen?
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 8 jan. 2017 23:44 
Moderator koppel deze vast, bovenaan, hoofdstuk Projecten, anders verdwijnt deze proza in het niet.

groeten Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver Johan001

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 9 jan. 2017 00:15 | Aangepast door: Johan001 
HEERLIJK OM HET GESCHREVENE VAN JOTTUM TE LEZEN .
DOET ME GOED
Liefde is als een draaiende motor, telkens weer.

Schrijver badejo
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 9 jan. 2017 14:22 
no child should live in fear bikers against child abuse

Schrijver norby
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 9 jan. 2017 23:36 
helemaal mee eens, vind ik dat het dutch cx forum voor cx rijders is en niet voor types die de cx tot caferacer willen ombouwen.
De naam zegt het trouwens ook al.
De kennis van ons hoeft niet vernaggeld worden !
nb

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 10 jan. 2017 15:15 
ja, ik heb wel wat toe te voegen.

Ik krijg het gevoel dat de café racer al weer op zijn retour is. Via een leverancier kreeg ik al te horen dat nu de Honda Rebel aan de beurt is, en die worden omgebouwd tot bobber.
De cx begint dus al weer wat terug te zakken.
Dit is ook te zien aan het gedumpte materiaal. Ook ik heb veel mail binnen gekregen waarbij men vroeg of ik zaken op wilde kopen.
Antwoord is neen, ik heb al genoeg van die zelfde onderdelen liggen hier zo, ik raak die ook niet kwijt.
En ja, ze wilde ook de hoofdprijs er voor hebben omdat het geld kost om een café racer te betalen. Dus we moeten de tijdgeest uit zitten, toch denk ik dat de echte cx500 nog lang door zal blijven rijden...

Ik heb nu een x aantal café racers moeten repareren voor derden. En ook voor bekende namen, en ik kan je vertellen, niet rijd, zit beter dan de gewone cx500 of gewone gl500. Alle café racers waar ik op heb gezeten, waren erg strak geveerd, en een hard zadel. Ja er waren hele mooie bij.

Dus we gaan het zien...


momenteel zijn veel mensen hun cx aan het opknappen, ik verkoop momenteel veel pakking set, en mototblok onderdelen. Dus er wordt nu veel geklust tuis.

groetjes marco,
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Brecht
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 10 jan. 2017 22:34 | Aangepast door: Brecht 
Lang nagedacht: moet ik reageren? heeft dat zin? Ik weet iet of het zin heeft, maar wil toch wat toevoegen.

Helemaal eens met de laatste alinea. Jezelf netjes voorstellen en je een beetje aanpassen zou op elk forum moeten. Zodat we elkaar hartelijk kunnen ontvangen.

Erg jammer dat in de eerste alinea's en enkele reacties (naar hoe ik het interpreteer in ieder geval) een hele groep mensen over een kam wordt geschoren en (nog kwalijker) dat mensen veroordeeld worden op wat ze leuk vinden. Beetje vrede op aarde mensen. Er zijn mensen die van het een houden en mensen die van het ander houden. Dat kan toch mooi naast elkaar bestaan?

Ik vind uitspraken als "het dutch cx forum is voor cx rijders is en niet voor types die de cx tot caferacer willen ombouwen" erg stigmatiserend. Een slag verder en we gaan elkaar uitschelden omdat de ene god beter is dan de andere of de ene politieke partij beter dan de andere. Met zo'n instelling worden oorlogen begonnen mensen, nergens voor nodig.

Je kan mensen hun gedrag verwijten (bijvoorbeeld het voorbeeld van iemand die boos wordt als niemand het gevraagde bedrag voor zijn gestrande project wilt betalen. Of bijvoorbeeld als iemand zich niet netjes voorstelt op een forum.) Dan verwijt je een specifiek iemand een specifieke actie. Een hele groep mensen veroordelen op wat ze leuk vinden? Vind ik erg jammer

Het zou toch mooi zijn als we ieder zijn hobby gunnen en mensen met een andere insteek op de cx daar ook van kunnen laten genieten? Nieuwkomers kunnen via een sticky post of iets dergelijks prima op de bedoelingen achter dit forum gewezen worden. Dan weten ze op wat voor forum ze zitten en kunnen ze daar rekening mee kunnen houden. Door hun poste aan te passen of door een ander forum te zoeken. Als ze dan "beledigend" zouden worden in een post kan je ze daar op wijzen. Op dat gedrag dus, die specifieke post, niet op het feit dat ze nu eenmaal cafe racers leuk vinden. Eigenlijk precies wat Jottum in zijn laatste alinea zegt.

groet, Brecht

Schrijver Brecht
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 10 jan. 2017 22:49 | Aangepast door: Brecht 
Voor de volledigheid bij bovenstaande post:

Ja ik heb een GL500
Ja die ben ik aan het verbouwen
Ja dat project duurt al erg lang

Ik zou dus best in de doelgroep kunnen passen. Voel ik me persoonlijk beledigd? Nee. Ik reageer vooral omdat ik best wel schrik van sommige berichten en ik hoop dat we elkaar in onze waarde kunnen laten en met repsect kunnen behandelen op welk forum en met welke liefhebberij dan ook. Ik heb me altijd erg welkom gevoeld hier.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#9 | Geplaatst: 11 jan. 2017 09:22 | Aangepast door: coenox 
Mooi stuk proza inderdaad, Jottum. En ik sluit me van harte bij Brecht aan.

Het verbouwen is van alle jaren. Ik memoreer nog even de Dromedaris van Floris, of destijds de CX met gastank van Patrick. Daar is met respect, verwondering en nieuwsgierigheid op gereageerd. Of de ratbike van Werner. Of inderdaad de buiten alle categorieën vallende motor van Jottum. Niet ieders smaak, maar dat is nooit een reden om wie dan ook met pek en veren de club uit te jagen.

Waar het om gaat - en dat is volgens mij de intentie van de openingspost van Jottum - is dat dit forum niet is bedoeld is om even kennis en spullen af te tappen en dan weer te vertrekken. We zijn oprecht geïnteresseerd in alle projecten, ook al is het 'je ding' niet en verwachten ook wat respect van de nieuwe bezoeker. Zou zou het moeten zijn. Helaas komt het voor dat nieuwe bezoekers snel beledigd zijn, maar ook dat ze bij het woord 'caféracer' gelijk bot bejegend worden. Voor je het weet staan we bekend als een clubje ouwe azijnpissers waar je niet tussenkomt.

Kortom, wees welkom op het forum en ga met respect met elkaar en je motor om. Dat geldt voor nieuwkomers en voor oudgedienden. En dat betekent dus niet dat bouwers van caféracers per definitie geweerd worden.

Vrienden helpen elkaar. Dat betekent dat je wel eerst even je best doet om een vriend van ons te worden. Maar ook dat wij open staan voor nieuwe vrienden.

Tot slot: ik ben ook niet onverdeeld blij met de trend om te verzagen. Aan de andere kant: daardoor is wel weer aanwas van jonge mensen die - als het goed is - in de techniek van de CX en GL geïnteresseerd raken. Veel (semi-)oldtimer clubs gaan ten onder aan de vergrijzing. Laten we dit zien als een kans en niet als een bedreiging.


Coen
( die zich werkelijk groen en geel ergert aan modern taalgebruikt als 'me moter', maar zich ook daar wel even wil verbijten)
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver beinhart

Bestuur 
#10 | Geplaatst: 11 jan. 2017 18:34 
jottum,

ik heb nog iets toe te voegen; vind het jammer dat mensen (niet alleen de verbouwers) hier op de site komen vragen of verkopen zonder eerst de moeite te nemen om zich voor te stellen ;)

groetjes werner (ook een ratbike)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Ben
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 12 jan. 2017 00:06 | Aangepast door: Ben 
Dat je niet achter het idee van het verbouwen van de "heilige" CX staat oke! Maar om dan gelijk mensen die dat wel doen uit te sluiten?
Let wel.... we praten over motorfietsen van minimaal 30 jaar oud. De staat van veel te koop staande exemplaren is vaak slecht.
Originele onderdelen zijn schaars of erg duur. Wees blij dat er mensen zijn die met veel enthousiasme en creativiteit een CX op weg houden. (Anders waren ze wellicht op de schroothoop beland.)
En staat je dat niet aan??? Je kan ook gewoon niets zeggen ipv de boel af te zeiken. Nu lopen potentiele leden na een dag al weg omdat ze er terecht niet van gediend zijn om met flauwe grappen en ander gezeik belachelijk gemaakt te worden. En je vervolgens maar afvragen waarom je zo weining Caferacers op de nieuwjaarsreceptie ziet??? Hypocriet!
Ik ben zelf ook druk om een CX650 om te bouwen. ik heb een aantal keren keurig antwoord gekregen op mijn technische vragen maar ik voel me onder deze omstandigheden niet geroepen de voorgang van mijn project hier te delen.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#12 | Geplaatst: 12 jan. 2017 07:06 | Aangepast door: coenox 
@Ben Heb je mijn bericht gelezen? Dat is het club standpunt, ik hoop dat dit wat geruststelling biedt.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 12 jan. 2017 12:46 
Beste Ben, (en andere ombouwers)

Ondanks dat ik we eens een geintje onder een verbouw project heb gepost, heb ik niets tegen ombouwers.
Een geintje in een topic hoort voor mij bij een forum als dit. Dat kom je ook in geheel andere topics tegen.
Onder andere Beinhart krijgt er geregeld voor zijn kiezen wegens zijn eigenzinnige motor, ook dat is niet verkeerd of onaardig bedoeld, er wordt bij mijn weten ook niet verkeerd opgevat.

Wel is het zo dat het voor de CX club erg jammer is dat veel nieuwkomers zich niet voorstellen (ook niet als dat vriendelijk gevraagd wordt). En het is ook storend dat veel nieuwkomers als ze antwoord op hun vraag krijgen niets meer van zich laten horen, niet of het probleem opgelost is en niet hoe het met hun motor is. Laat het nou zo zijn dat veel nieuwkomers hun CX verzagen en ombouwen of daarmee beginnen (duidelijk niet alle).

Je kan ook blij zijn dat er enigszins off topic gereageerd wordt, dan is er aandacht voor je topic en word het veel vaker bekeken, veel mensen kunnen gewoon tegen een geintje, sommige niet....... Het is maar net hoe je er mee omgaat.

Verder kan ik mij aansluiten bij Coenox, die het standpunt van het bestuur heeft verwoord.

Groet aan alle CX-ers

Erik

Schrijver coenox

Voorzitter 
#14 | Geplaatst: 12 jan. 2017 15:25 
Overigens zijn we nog bezig met een documentje forumregels (uitgangspunt is zo weinig mogelijk ), en daar zullen we dit in verwerken.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver beinhart

Bestuur 
#15 | Geplaatst: 12 jan. 2017 15:26 
Ben:
Dat je niet achter het idee van het verbouwen van de "heilige" CX staat oke!

mijn vriendin staat ook niet achter mijn heilige cx die vind hem lelijk, dat heeft ze zelfs op tv gezegd hihi...

groetjes werner (ratbiker for life)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Aan de CX café racers die er zijn, komen en gaan

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ MAST ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven