Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

bij de lidl helmen te koop...

 
 
Pagina  Pagina 2 van 3:  « Vorige  1  2  3  Volgende »

Schrijver coenox

Voorzitter 
#16 | Geplaatst: 14 feb. 2017 19:16 
amsilverwing:
nog een film van lidi helm gevonden.

Ik wil niet beweren dat een Lidl helm de allerbeste is, maar dit filmpje zegt me vrij weinig. Als je de buitenkant verwijdert en je gaat op het piepschuim springen, breekt het. Dûh, dat zal bij een dure helm ook zo zijn.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#17 | Geplaatst: 14 feb. 2017 21:57 
De helmschalen uit China breken.
Deze is breekt niet.
Ben ik verder gaan zoeken ze komen niet uit china deze helmen.
Nu ben ik wel benieuwd wie deze helm maakt.
Ik spit verder.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#18 | Geplaatst: 15 feb. 2017 00:20 | Aangepast door: Honkie Tonkie 
De code die in de helm staat laat zien waar die is gemaakt.
E1-Germany; E2-France; E3-Italy; E4-Netherlands; E5-Sweden; E6-Belgium; E7-Hungary; E8-Czech Republic; E9 - Spain; E10-Yugoslavia; E11-British; E12-Austria; E13-Luxembourg; E14-Switzerland; E16-Norway; E17-Finland; E18-Denmark; E19-Romania; E20-Poland; E21-Portugal; E22-Russian; E23-Greece; E25-Croatia; E26-Slovenia; E27-Slovakia; E28-Belarus; E29-Estonia; E31-Bosnia-Herzegovina; E37-Turkey;

China staat er uiteraard niet bij, want dat is buiten Europa.

Mijn Nolan met E3 code komt echt uit Italië.

Groeten Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#19 | Geplaatst: 15 feb. 2017 11:36 
de filmpjes die amsilverwing had gevonden, vielen me niet tegen, zeker niet van die engels man, leuke dame op het eind die op de helm gaat staan, dan blijkt de schaal best wel soepel te zijn, en niette breken. In een ander filmpje gaat er een met een moker aan de gang, en zie daar, helm krijgt een deuk, maar breekt niet, die al met al, valt me niet tegen.
Rijders test moet dus nog komen, nog even geduld.....
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver coenox

Voorzitter 
#20 | Geplaatst: 15 feb. 2017 12:00 
marcobecker:
Rijders test moet dus nog komen, nog even geduld...

Ik hoop voor je dat je alleen comfort, pasvorm en geluid gaat testen en niet de stootvastheid
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Arnold

Forum Lid 
#21 | Geplaatst: 15 feb. 2017 15:22 
Ik heb ze ook gepast, maar bij zitten ze niet lekker
Black on White Wing . . . . . . . http://silverwing-gl500.jimdo.com

Schrijver Arnold

Forum Lid 
#22 | Geplaatst: 15 feb. 2017 15:23 | Aangepast door: Arnold 
Black on White Wing . . . . . . . http://silverwing-gl500.jimdo.com

Schrijver borisz
Forum Lid 
#23 | Geplaatst: 18 feb. 2017 00:07 
Ik vind die jethelm er wel mooi uitzien, maar d pasvorm is voor mij ook niet geschikt
Wie later remt is langer snel!

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#24 | Geplaatst: 18 feb. 2017 22:54 
Al die supermarkt helmen gaan schijnbaar nooit verder dan een XL maatje, ze denken waarschijnlijk dat al hun klanten slecht eten of zo. Ik heb in ieder geval met m'n stevige XXL+ schedeltje niets aan al die aanbiedingen. De meeste helm fabrikanten hebben in mijn ervaring vaak een probleem om een grote maat te leveren, maar als je in een schoenwinkel alleen schoenen maat 35 tot 41 kan krijgen neem je ze ook niet serieus als je zelf "gewoon" maat 45 hebt en ga je ergens anders heen.

Als iemand me even wakker wil maken wanneer ze een echt aanbod hebben?

Plezier, Frans

(die ook een Schubert C3 heeft maar prettigst rijdt met een veel goedkoper Italiaans/Chinees produkt dat tenminste past, zal wel gedumpte B-keus met slechte pasvorm af fabriek zijn )
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver coenox

Voorzitter 
#25 | Geplaatst: 19 feb. 2017 13:05 
Als ik een goedkope helm zoek ga ik naar Van Wijk in Zoetermeer. Ze hebben daar een ramsj-afdeling met overjarige helmen. Kunne mooie aanbiedingen treffen, ook in grote maten. Ik heb zelf weer een heel klein hoofd (S), te heet gedouched of zo.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Brecht
Forum Lid 
#26 | Geplaatst: 20 feb. 2017 12:22 
Hier een (erg voorlopige) gebruikerservaring.

Aangezien mijn oude helm echt aan vervanging toe was (scheuren) en ik niet zeker weet of ik volgende week op de motorbeurs zou slagen ben ik toch maar evenaar de plaatselijke Lidl afgezakt zaterdag.

Als eerste vond ik alleen de XL maten: te groot. Beetje teleurgesteld verder gegaan met winkelen en in ene lagen daar enkele schappen verder (raarrr) ook de L en M maten. Van alles waren nog wel enkele stuks aanwezig. Die L zat echt prima!

Vanochtend in mistige omstandigheden voor het eerst gereden hier wat eerste indrukken:

- De levering is zeer compleet: extra wangstukken voor als het koud is, extra nekstuk (wat op de plek van het originele nekstuk kan) voor als het koud is, een pinlock scherm om condens tegen te gaan. Raar dat die niet gemonteerd komt, maar dat die zelf gemonteerd moet worden. En zelfs 2 stukken om in de oor-uitsparing te zetten (voor bij veel windgeruis, aldus de handleiding) en ow: ja een lollig tasje om de helm in te doen. maar ja: een lapje stof met een koordje kost ook de wereld niet.

- De helm is groot. pasvorm binnenin is goed, buitenruimte is gewoon groot, iets met meer piepschuim erin of zo? Ook zie ik de binnenkant van de helm: het kunstuk altijd en de zijkanten als ik goed met mijn ogen draai. Dat ben ik niet gewend.

- Ruis: al vanaf 80 km/h is er windgeruis, wat al snel van een stevig volume wordt. Op de 30km naar mijn werk in meestal veel file is dat niet zo'n probleem, maar ik zou er echt niet mee op vakantie willen!

- Condens: Ook zonder het pinlock scherm is de condens zeer beperkt en snel verdwenen als ie al verschijnt. Wat wel lastig is: de ventilatie op het kinstuk is erg licht te bedienen, ik heb zelfs het idee dat ie zichzelf dichtklapt. Met een dichte ventilatie verdwijnt de condens lang niet zo snel meer.

- Bediening: het kinstuk is lastig op te klappen met handschoenen aan, terwijl dat wel zo handig is lijk me. Het vizier is nogal flexibel. Dat merk je vooral als je het met handschoenen aan bediend. Het "flext" dan eerst even voordat het in beweging komt. Misschien even wennen ook, maar vanochtend deed ik maar voorzichtig aan om het niet kapot te maken. Het loshalen van het vizier (om bij een ander vizier te plaatsen of je penlock te plaatsen) gaat erg makkelijk, iets wat bij mijn dure Dainese helm echt een crime was.

Voor de duidelijkheid: dit ritje was zonder pinlock scherm en zonder de "anti ruis" inzet stukken.
Voorlopig ben ik voor dit geld niet ontevreden over de helm, morgen eens proberen met pinlock en inzetstukken. Hopen dat de ruis dan minder is.

Als eerste indruk komt het op mij over als een goede prijs/kwaliteit verhouding. Mits de helm goed op je hoofd past ga ik er vanuit dat hij ook veilig is. Over de duurzaamheid kan ik nog niks zeggen. Wat betreft comfort ben ik nog iet overtuigd, morgen deel twee. Omdat ik hem dagelijks gebruik vind ik comfort ook erg belangrijk. Voorlopig is mijn plan om aankomend weekend uit te kijken naar een beursaanbieding voor een kwaliteitshelm zeker niet van de baan. Dat zegt genoeg lijkt me. De Crivit is dan in ieder geval een goede back-up.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#27 | Geplaatst: 20 feb. 2017 13:35 
Brecht,

Dank voor deze uitgebreide en nuttige gebruikerservaring!

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Brecht
Forum Lid 
#28 | Geplaatst: 21 feb. 2017 17:16 
Vanochtend de pads "tegen windgeruis" in de helm gezet. Schuimen dingetjes met een erg klein klittebandje welke niet op een logische vorm in de oorschelp uitsparing passen. Gevolg: dubbelgeklapte oren en nog steeds heel veel ruis.

Het geruis is het enige wat ik minder vind aan de helm en waardoor ik voor dagelijks gebruik een andere ga zoeken. De Crivit lijkt me prima voor noodgevallen, mooie zomerse binnendoor ritjes of een eventuele passagier.

Schrijver Brecht
Forum Lid 
#29 | Geplaatst: 27 feb. 2017 08:24 | Aangepast door: Brecht 
Een laatste update dan: gisteren een Shark Helm op de beurs gekocht. Wat een verschil! Dat verschil in prijs zit m in ieder geval in het comfort tijdens het rijden. Dat ritje van vanochtend was zo'n veel fijnere ervaring dan vorige weken met de Lidl helm.

Misschien zit er ook wel verschil in veiligheid bij een botsing, dat ben ik niet van plan te gaan testen.

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#30 | Geplaatst: 27 feb. 2017 16:22 
Brecht:
gisteren een Shark Helm op de beurs gekocht.

Ik heb zelf ook een Shark (evo III). Ben daar erg tevreden over. Pas bij 160 kmh wordt die gehorig (is dan ook mijn snelheidsbegrenzer).
Hoe moeilijk kan het zijn?

Pagina  Pagina 2 van 3:  « Vorige  1  2  3  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 bij de lidl helmen te koop...

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven