Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Einde ophokplicht 2016/2017: doet 'ie 't of doet 'ie 't niet?

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 28 feb. 2017 19:16 
Morgen is het weer zover, voor velen mag ons industriƫle erfgoed weer de weg op. Voor mij altijd een beetje spannend moment. Doet 'ie 't of doet 'ie 't niet momentje zeg maar.

Accuspanning stond gisteren op 12,5V zonder acculader. Ik zag ook dat mijn benzinekraan nog open stond. Geen voorbereidingen gedaan voor de winter. Kortom alles gedaan om hem niet te laten starten.

Wat denk je doet 'ie 't of doet 'ie 't niet?

Morgen laat ik het weten, ben ook benieuwd naar jullie ervaringen.
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 28 feb. 2017 20:09 | Aangepast door: amsilverwing 
Een week terug de beide motoren de accu's er in gezet benzine kraan open en ze starten direct.
Na warm draaien nieuwe olie en filter er in.
Morgen rijden.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver jakob

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 28 feb. 2017 20:16 | Aangepast door: jakob 
voorjaar!

voorjaar in de kop !
morgen de tuindeuren open en starten met dat ding!
( maar stuur dan vantevoren de wederhelft even weg voor een boodschapje. er mag veel, maar niet alles ;) )

Have fun, Jakob
V2 vs Twin . Ervaring is kennis die je krijgt, kort nadat je het nodig had.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#4 | Geplaatst: 1 maart 2017 09:19 
Ik moet bekennen dat ik niet kon wachten. Silverwing Gaius heeft twee weken geleden al een heel klein stukje illegaal gereden....
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 1 maart 2017 14:28 
nope, ik heb een nieuwe accu klaar staan. ga ik zo wel vullen en bijladen, echter heb ik totaal niet het gevoel dat ik hier een cx of gl moet starten. Het moet eerst maar eens droog worden, dat zeikweer ben ik aardig zat. Dus eerst de zon, en dan de wing, dan pas vlieg ik uit....
Onder tussen hier toch te druk met kinderen, en andermans cx500

groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Rick
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 1 maart 2017 15:28 
Vraagje, wat is de 'ophokplicht'? ik kan me er natuurlijk wel wat bij voorstellen, maar ik hoor er nu voor het eerst van.

Grt Rick

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 1 maart 2017 15:43 | Aangepast door: Hansv 
"Ophokplicht" is de populaire benaming voor de periode December, Januari, Februari dat iemand met een klassieke motorfiets die in de zogeheten overgangsregeling van de motorrijtuigen belasting zit, niet met die motor mag rijden (op de openbare weg). De motor staat dus min of meer verplicht in z'n hok.


Harmony,
Hans.
( hokt niet op )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 1 maart 2017 16:52 | Aangepast door: Jottum 
HIJ DOET 'T!!!
Na een keer of vier starten kwam er weer leven in de brouwerij.
Vanmiddag een vreugderondje gereden. In het zonnetje en droge wegen. Dus, Marco, mooi weer om te rijden!

Ulkesluis

Jottum!
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver MAST

Moderator 
#9 | Geplaatst: 1 maart 2017 17:14 
Mooi dat je motor weer loopt Willem! Helaas staat ons forum en facebook niet toe dat we linken naar foto's. Ik probeer van alles maar fb weigert toegang.
Marcel. (gaat nu aan de slag om zijn CX tot leven te wekken)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 1 maart 2017 17:18 
mijn start van de wing komt vanzelf wel..... ik wacht op beter moment af...komt goed hoor, ook ik wil wel weer even rustig op de wing een stukje rijden.....
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 1 maart 2017 17:58 | Aangepast door: Jottum 
MAST:
Helaas staat ons forum en facebook niet toe dat we linken naar foto's. Ik probeer van alles maar fb weigert toegang.

Dat is jammer, het motorforum staat dat wel toe (wel de foto's openbaar maken). Picasa oftewel googlephoto lukt ook niet. Mijn photobucket is vol. Heb nu wat ruimte gemaakt...

MAST:
gaat nu aan de slag om zijn CX tot leven te wekken

Succes, ben benieuwd wie er nog meer de motor tot leven heeft gewekt!

marcobecker:
wil wel weer even rustig op de wing een stukje rijden.....

Ja maar ik sta onder druk... Vrijdag stamtafel!
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver MAST

Moderator 
#12 | Geplaatst: 1 maart 2017 18:12 | Aangepast door: MAST 
Jottum, ons forum "eist" dat een link naar een foto eindigt op .jpg.
De link die Facebook maakt van jouw foto's voldoet niet aan die eis. Ik kan kijken of die link via Tinypic wel werkbaar te krijgen is, dan hoef je geen ruimte meer te maken bij jouw Picasa.
Mijn CX leeft ook weer. Het kostte wat moeite. Maar met wat "startpilot" kwam er leven in het blok. Eerst nog sputterend en op 1 cilinder, later ging hij weer netjes op 2 cilinders draaien.
Marcel.

Update: met Tinypic kan je de URL van Facebook bewerken en daarna gebruiken om het hier te plaatsen. Neem de "directe link voor lay-outs". Sorry, het is een beetje omslachtig zo.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Arnold

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 1 maart 2017 20:08 | Aangepast door: Arnold 
Die van mij had even wat tijd nodig maar uiteindelijk liep hij als een zonnetje.
Nog even de bestickering afgemaakt en een lekker ritje gemaakt.
veenis 1

veenis 2
Black on White Wing . . . . . . . http://silverwing-gl500.jimdo.com

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 1 maart 2017 20:19 
Jottum

Vandaag beide motoren goed warm gedraaid onder de dijk door .
Met de gl even rustig aan gedaan in het begin met een nieuwe voorband.
Daarna gas er op.
Tot vrijdag.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver chantal

Bestuur 
#15 | Geplaatst: 2 maart 2017 06:47 
vandaag komt flicka naar huis... staat alweer tijdje bij werner omdat ik auto had.. maar flicka heeft geen ophokplicht en heb er gewoon mee gereden als het lekker weer was... blacky daarin tegen wilik van het weekkend gaan pro oberen naar huis te rijden... eerst even zien hoe ik bij werner kom want wil ze eigenlijk alle 2 hier thuis hebben staan... en fingers crossed dat blacky ook wil startten van het weekend zonder problemen....

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Einde ophokplicht 2016/2017: doet 'ie 't of doet 'ie 't niet?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven