Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Slecht aanslaan.....

 
Schrijver pjotter

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 20 april 2017 21:23 | Aangepast door: pjotter 
Vraagje.
Mijn cx wil haast niet starten.
Accu is vol en de startmotor draait goed rond.
Soms is het wel een minuut of meer voordat hij eindelijk aanslaat.
Als ik er dan mee gereden heb is de rest van de dag het starten geen probleem meer.
Waar kan het aan liggen want ik start nu regelmatig mijn accu leeg....

Adiõs Pjotter..
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 20 april 2017 21:36 
Is de vonk sterk genoeg (overgangs weerstand in de aansluiting van de bougie doppen) even los draaien en kijken of er groene aanslag in zit (koper roest geeft een grote weerstand) als hij even gelopen heeft is die weerstand tijdelijk minder waardoor hij wel start
is er geen lekkage bij de aansluiting van de carburators ( o ring tussen cilinder en carburator) valse lucht
Hoe lang kun je starten voor je accu leeg is ?? want die kan wel genoeg stroom geven volgens de meter maar bij leveren van kracht heeft hij dan te weinig en daar is de cx gevoelig voor

gr Arnold

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 20 april 2017 21:39 | Aangepast door: erikcx 
Mijn Cx heeft dat als ik de carbs niet leeg rij.
Als ik dan drie dagen later probeer te starten is het hopeloos.
Echter als ik eerst mijn carbs aftap, die benzine weer in de tank gooi, dan de benzinekraan open zet, start hij zonder problemen.
Ik heb op deze site ooit gelezen dat er meer CX-en zijn die dit hebben..... Maar zeker niet alle.

Of dat jou probleem oplost weet ik niet, maar ik zet een kilometer of 2 voor ik thuis ben mijn benzinekraan dicht, dan rij ik de carbs (bijna) leeg en start ik op verse benzine.

Groet Erik

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 21 april 2017 21:35 | Aangepast door: pjotter 
@Arnold.
Ik ga zeker kijken naar de weerstand. bougies moeten
goed zijn.... heb er pas nieuwe irridium in gezet.
Starten kan ik 1a2 min konstant voor er niet genoeg meer in zit om nog te kunnen starten. accu is ook nieuw ( +/- 3 mnd oud)

@Erik.
Heb altijd de kraan open en carbs vol
Nog nooit problemen mee gehad.
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 21 april 2017 22:55 | Aangepast door: Honkie Tonkie 
Choke uittrekken en niet loslaten, dus blijvend uittrekken tot aan de aanslag en vasthouden, wedden dat die direct start !! Zelfs na 3 maanden stilstaan, start direct. Als de motor warm is hoef je natuurlijk niet meer te choken.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 22 april 2017 09:08 
Ha Honkie Tonkie,
Die weddenschap verlies je als je hem met mij aangaat! Mijn motor start niet als hij met volle Carbs langer stilstaat, laat ik zeggen meer dan een week. De enige oplossing (voor mij) is de carbs leeg rijden of aftappen.

Groet Erik

Schrijver VictorM
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 22 april 2017 09:54 
Probeer ook eens met wat remmerreiniger of startpilot.., help je 'm over zijn dode punt heen, en je spaart je accu ook nog...
Werkt bij mij altijd heel goed na weken stilstand.
Ook staat de CX er om bekend dat je 'm snel 'verzuipt' bij zo'n koude start, maar wellicht dat anderen daar weer anders overdenken

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 22 april 2017 19:33 | Aangepast door: Honkie Tonkie 
Erikcx. misschien ben ik de gelukkige bezitter van een Canadese custom met transistor ontsteking, want dit probleem heb ik vrijwel nooit. Uiteraard is de carburateur afgetapt tijdens de 3 maanden winterstop. Vandaag de TTT 2 , Tanktastocht van Zutphen naar Duiven + vertrek en aankomst Apeldoorn = 191 km, gemiddeld 1:23,8 , is niet verkeerd. Binnendoor, rustig en veel 60km wegen, niet boven de 100km/uur geweest, maar toch....

Groeten Henk.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 22 april 2017 19:49 
Ha Henk,

Ik denk niet dat het aan de transistor ontsteking ligt. Het carburateur probleem wat ik beschrijf heeft een klein deel van de CX rijders last van. De meeste niet. Het is een "foutje" in de carburateurs, waardoor de lichtontvlambare stoffen verdampen bij stilstand. Er is op dit forum meer over geschreven en komt bij een klein gedeelte van de CX-en voor. Als je een weddenschap af wil sluiten kan dat hoor..... Dan parkeer ik mijn motor bij jou, met volle carbs, leen jou motor een week en daarna kunnen we kijken wie de weddenschap wint

Mooi zuinig gereden trouwens... Rij je zo rustig? of is het een extreem zuinige CX?

@ VictorM:
Ja dat werkt ook goed. Ik gebruik geregeld aanstekergas uit zo'n bijvulbus, als ik vergeten ben de benzinekraan op tijd uit te zetten, werkt goed....

Groet Erik

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 22 april 2017 20:03 
Ha Erik,

Het is een bijzondere CX en dat is die !!! Deze CX rijdt altijd zuinig, tussen 1:20 en 1:24. Ik houd me altijd aan de snelheidslimiet en binnendoor is dat altijd laag. Op de grote weg meestal nooit boven de 110 (120 op de teller). Dan rijdt die het fijnst.

Groeten Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 22 april 2017 20:08 
Henk,

Alle CX-en zijn toch bijzonder....
Maar die van jou bijzonder zuinig

Groet Erik

En Sorry Pjotter, is een beetje off topic zo

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 22 april 2017 21:19 | Aangepast door: Hansv 
Voor zover ik weet heeft Pjotters CX500 geen transistor ontsteking, maar een CDI gedoe. Daarnaast , mocht het juist zijn dat de vluchtige delen uit de benzine ... euh... vervluchtigen, dan werd er in sommige gevallen een afdichtdopje gebruikt op de carburatuers. Ik meen op het kleine pijpje wat op deze tekening van de carbs gemerkt is met "Fuel Bowl Vent , must be open". Dat maken ze dan dicht, dacht ik. Maar ik weet het niet zeker meer.  deze tekening

Voor de rest: de vonk moet goed zijn, dus de spanning geleverd door de stator moet goed zijn. Daarnaast is natuurlijk het mengsel van belang.....

Harmony,
Hans. ( die er ook maar een slag naar slaat.... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 25 april 2017 18:04 | Aangepast door: pjotter 
Henk..... die weddenschap ga ik ook wel aan met je....... Maak het maar vast over....

Idd hans ik heb een dci gedoe. Als hij eenmaal gereden heeft is het starten geen probleem meer.
1 druk op de knop en hij loopt dan gelijk.
Maar als hij een week of langer ( vanaf zondag weer 6 maanden) stil staat is het echt een drama.
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver Ton
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 25 april 2017 19:02 
typische cx kwaal volgens mij,bij lang stil staan[bijvoorbeeld winterstop] is de carburateurs aftappen of leegrijden wel fijn is mij opgevallen.dan start hij meestal snel
Tonda

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Slecht aanslaan.....

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven