Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

CX weer on the road

 
Schrijver Pschee01
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 16 juni 2017 22:56 
Bijna drie jaar geleden gaf de alternator van mijn CX 500c (showroom 128) de geest. Bij mijn Britse klassiekers is uitvallen van de dynamo meer regel dan uitzondering maar je komt er heel gemakkelijk bij. Dat is bij de CX wel anders: het gaat zelden of nooit kapot maar het hele blok moet eruit. Ik heb indertijd bij Marco B onderdelen aangeschaft. Je krijgt dan een set met allerlei pakkingen, O-ringen etc. erbij die aan vervanging toe zijn. Heel handig! Ik heb ook revisiesets voor de carburateurs gekocht, want die pakkingen waren ook 36 jaar oud. Daarnaast de bougiekappen vervangen, die broos waren geworden, overal waren geoxideerd en nog steeds met weerstand.

Ik ben tijdens mijn werkzame leven niet meer aan vervanging toegekomen maar de zaak zit nu weer in elkaar. Ik heb dus de afgelopen dagen weer CX gereden, voor mij een supermoderne motor. Wat een plezier om weer op een motor te zitten waarmee je zo door rijdt naar Lissabon. Alles werkt en het remt prima. De carburateurs zijn nog niet 100% OK afgesteld. Te arm mengsel, waardoor oppikken rond de 3500 toeren nog niet optimaal is. Komt allemaal goed; er is weer een CX uit 1980 op de weg en ik ben weer een tevreden gebruiker.

Groet uit Tilburg,

Peter van der Schee

Schrijver GL5
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 16 juni 2017 23:37 
Veel plezier met de machine die toen zijn tijd heel ver vooruit was...

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 17 juni 2017 10:47 
Ha Peter,
Fijn hé die cx-en (als ze het doen ).
Zal heerlijk zijn om er weer op te rijden, ik heb er tenminste veel lol in.
Leuk dat je even laat weten dat je weer de weg op bent.
Veel plezier met je CX!

Groet Erik

Schrijver Pschee01
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 20 juni 2017 23:32 
Voor mij is de CX nou precies mijn enige motor die het altijd doet en volledig oliedicht is. Ik had tot voor kort een Mazda 6 en heb met mijn CX zeven of acht jaar gereden zoals met de auto: benzine erin, olie + filter verversen, af en toe een nieuwe band en dat is het dan wel.Toen is de dynamo kapot gegaan maar na ruim 30 jaar is dat niet onbegrijpelijk. Ik verheug mij nu weer op enkele jaren probleemloos touren.

Peter van der Schee

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 CX weer on the road

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven