Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Mag je lassen (verbouwen) aan frame ?

 
Schrijver cb-kees
Gast 
#1 | Geplaatst: 25 maart 2004 21:23 
Mag je volgens de wet lassen (verbouwen) aan het frame? b.v. balhoofd 6 graden schuiner en een langere voorvork plaatsen. Of aan de achterzijde dingen vernanderen.

Groeten uit noord nederland

cb-kees

Schrijver Ray
Gast 
#2 | Geplaatst: 25 maart 2004 23:43 
Hoi Kees,
Ik denk dat dat officieel niet mag: in feite maak je een frame dat niet bestaat, en dus geen typegoedkeuring van het RDW heeft. Dat is dan analoog aan het verhaal dat je een auto ook niet zomaar mag choppen, of het dak eraf mag zagen en er een cabrio van mag maken. Maar aan de andere kant denk ik niet dat de gemiddelde agent zal zien dat je hoek 6 graden is veranderd of dat aan de achterkant van het frame wat anders is geconstrueerd. Als je maar zorgt dat het laswerk professioneel is gedaan (ook voor je eigen veiligheid!) en het dus visueel niet opvalt. Dan is volgens mij de kans klein dat je betrapt wordt...
Wellicht kun je dit aan Tom van : Toms-trike vragen (zie elders op de site), want aan een trike zit ook het nodige laswerk..
Succes
Ray

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 27 maart 2004 08:23 
je kan bij mij nog een kaal frame halen om je op bot tevieren met veanderen en gebruik van een frame voor niks
ouwe_jan@hondacx500.nl
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 27 maart 2004 08:25 
staat in Wieringerwerf dat is vlakbij Den Oever NH
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver joker@hondacx50 0.com
Gast 
#5 | Geplaatst: 27 maart 2004 10:49 
Ha die Kees,
Als je mijn motor bekijkt (Specials, nr8) zul je zien dat ik ook vóór en achter het frame heb aangepast. Ray heeft gelijk, het mág niet, maar de mannen in het blauw weten het ook niet zo duidelijk. En daarbij, een motor van rond de twintig jaar oud, dat gaat de meeste van die broekies boven hun pet.
Wat natuurlijk wél lullig kan zijn is het feit dat als de verzekering wil gaan dwarsliggen je geen poot hebt om op te staan. Wél iets om aan te denken voor je begint, het blijft een risico...

Groeten en veel plezier met de flex.
Ron

Schrijver Ray
Gast 
#6 | Geplaatst: 27 maart 2004 22:38 
Ohja, ik heb ook nog een kentekenloos frame om op te oefenen of de juiste maat pijpjes en ophangendelen af te halen. Te Nijmegen. Ook voor nop....
Groeten
Ray ( die vrest dat het anders op de stort verdwijnt....)

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 28 maart 2004 17:34 
vooral het frame is van 1986 GL650 d 2 mankeerd niks enkelt 1 motorsteun is er af verders geen scheurtjes en ook niet krom,kleur zwart
Niet nodig dan gaat hij op de schroot hoop
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver cb-kees
Gast 
#8 | Geplaatst: 29 maart 2004 11:23 
jeetje wat zonde van al die frame's maar ik heb al eentje op reserve staan. Dus heb niet echt een frame meer nodig. Bedankt voor jullie gulheid.

CB

Schrijver Anoniem
Gast 
#9 | Geplaatst: 31 maart 2004 01:28 
Hallo Ouwe_Jan,

Gooi het frame nog niet weg!!
ik wil het asap (as soon as possible), oftewel zo snel mogelijk, bij je komen afhalen. Het is inderdaad super zonde om zoiets naar het stort te brengen.

Groeten, Henk (Macleesh)

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Mag je lassen (verbouwen) aan frame ?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven