Zoals aangekondigd op het forum heb ik gisteren met een vriend het oude blok gewisseld voor het nieuwe.

Motornr. PC01E-4005293

Na het uitkratten bleek er alleen wat vliegroest op de uitgaande as naar de cardan te zitten!

Erin gehangen en alles keurig gemonteerd. Daarna een nulbeurt gegeven hetgeen echt nodig is omdat de fabriek vroeger nooit echt kleppen stelde. Bleek ook nu nodig om die goed af te stellen. Hierdoor konden we gelijk constateren dat het blok "los" was. Het draaide heel soepel rond. Olie en koelvloeistof vullen waarbij het bleek dat er al die tijd, dus zo'n kleine veertig jaar, koelvloeistof in gezeten heeft . Afgetapt en toch maar voorzien van nieuw spul. Ook was het blok al voorzien van een toerentellerkabel en een startmotor met kabel voor het startrelais. Allemaal erg handig. Even de bougies eruit en rond laten draaien op de startmotor totdat het oliedruklampje uitging

Toen echt gestart en direct een stevige roffel van twee cilinders!! Prima dus.

Nu de motor verder aanpakken om hem weer wat origineler te maken zoals ik hem graag heb. Bij voorbaat alvast bedankt voor jullie hulp daarbij.
Jaap