Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Splinternieuw motorblok monteren

 
Schrijver Jaime Pescador
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 24 maart 2018 11:49 
De kogel is door de kerk!!
Op de CX500Z die ik van Dirk heb gekregen, waarvoor nog alle dank, ga ik mijn nieuwe blok ( shortblock met radiateur maar zonder carbs) dat ik al jaren hier in een krat heb staan monteren. Het frame is door Dirk al gepoedercoat en voorzien van conische lagers en is dus top. Het is een blok voor een CDI ontsteking dus dat moet zo gepiept zijn. Zodoende kan ik ook de van Dirk gekochte Ignitech gebruiken.
Daarna de motorfiets weer verder opknappen en langzaam maar zeker weer origineel maken. Ik heb hier ook nog een splinternieuwe blauwe benzinetank liggen dus dat vormt een goed uitgangspunt.
Natuurlijk ga ik dit weer samen met Willem ( Kuipwillem) doen want die is daar onmisbaar bij.
Gr. Jaap

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 24 maart 2018 12:15 | Aangepast door: brinkcx 
Hallo Jaap,

moet je er nu echt gelijk op gaan schieten ? En dan nog door de kerk heen?

Zonder dollen : plezier met de opbouw, moet kunnen voor SJK weer op de weg of zelfs Vechta ?

groet, Frans

(ik heb geloof ik nog een goed origineel Z stuur liggen, komt dat van pas?)
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 24 maart 2018 16:13 | Aangepast door: JiMi 
Jaap de Visser:
Op de CX500Z ga ik mijn nieuwe blok dat ik al jaren hier in een krat heb staan monteren.

Wow! Het uitpakken van de krat wordt vast een memorabel moment! Ik heb die krat wel in je werkplaats zien staan toen ik bij je op bezoek was, maar ik ben ben benieuwd wat er tevoorschijn komt zodra het deksel van de krat wordt gelicht.

Over de blauwe tank: is hij nog helemaal roestvrij van binnen (en buiten)?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver udent

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 24 maart 2018 19:22 
Succes Jaap. Zien we de motor in SJK?
theo cx ds

Schrijver Jaime Pescador
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 25 maart 2018 17:11 
Bedankt voor de ondersteuning. Het Z stuur kan ik wel goed gebruiken denk ik Frans. Kan je het voor me bewaren? Bij voorbaat dank!
De blauwe tank is werkelijk splinternieuw dus zonder alle zaken zoals emblemen en kraan en tankdop met sluitingen. Deze moeten allemaal overgezet worden.
Het moet wel lukken om een mooie motor te maken voor het SJK maar kan me natuurlijk niet aansluiten bij de Rode Rijders met deze blauwe.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 25 maart 2018 23:32 
Je naam staat er bij, kijk maar

vers stuur voor Jaap

origineel, dus met puntje er in geslagen voor montage in de goede stand. Ik hou even in de gaten wanneer ik bij jou of Wim in de buurt kom.

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 26 maart 2018 08:43 
Dat klinkt allemaal veel belovend Jaap!! We kijken uit naar het resultaat!!

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Jaime Pescador
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 2 mei 2018 20:53 | Aangepast door: Jaime Pescador 
Zoals aangekondigd op het forum heb ik gisteren met een vriend het oude blok gewisseld voor het nieuwe.
blokinkrat
Motornr. PC01E-4005293
motornummer
Na het uitkratten bleek er alleen wat vliegroest op de uitgaande as naar de cardan te zitten!
blok
Erin gehangen en alles keurig gemonteerd. Daarna een nulbeurt gegeven hetgeen echt nodig is omdat de fabriek vroeger nooit echt kleppen stelde. Bleek ook nu nodig om die goed af te stellen. Hierdoor konden we gelijk constateren dat het blok "los" was. Het draaide heel soepel rond. Olie en koelvloeistof vullen waarbij het bleek dat er al die tijd, dus zo'n kleine veertig jaar, koelvloeistof in gezeten heeft . Afgetapt en toch maar voorzien van nieuw spul. Ook was het blok al voorzien van een toerentellerkabel en een startmotor met kabel voor het startrelais. Allemaal erg handig. Even de bougies eruit en rond laten draaien op de startmotor totdat het oliedruklampje uitging
blokinframe
Toen echt gestart en direct een stevige roffel van twee cilinders!! Prima dus.
motor
Nu de motor verder aanpakken om hem weer wat origineler te maken zoals ik hem graag heb. Bij voorbaat alvast bedankt voor jullie hulp daarbij.

Jaap

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 2 mei 2018 21:12 | Aangepast door: brinkcx 
Mooi werk Jaap!

(als je nog eens zo'n kratje vindt.......? )
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver GL5
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 4 mei 2018 22:05 
Waar is het spannende verhaal mbt het kratje te vinden??

Schrijver coenox

Voorzitter 
#11 | Geplaatst: 5 mei 2018 02:05 
Wauw. Ik heb een teiltje nodig, begin te kwijlen.

Coen
(Vorig jaar een rode Custom gekocht voor Lieke en nu 1 voor mezelf. Niet zo mooi zo mooi als deze , maar wel mooi en behoorlijk origineel. Blij mee)
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Splinternieuw motorblok monteren

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven