Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Olieverbruik

 
Schrijver peterharm
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 1 april 2004 22:43 
Hallo, ik ben zojuist lid geworden van deze club want ik wil een CX hebben. Nu zag ik een hele mooie USA CX500C met 21000 echte mijlen op de klok. Nu zegt de eigenaar dat ie wel wat olie verbruikt. Wat is normaal voor zo'n ding ? Het trekt geweldig dat ding ! En eindelijk toch weer dat Hondagevoel, hoe is 't mogelijk...

Schrijver JosvanR
Gast 
#2 | Geplaatst: 1 april 2004 23:14 
Eventjes voor mezelf gesproken en wat ik zoal heb gelezen: een CX gebruikt vrijwel GEEN olie, en dat blijkt ook uit de testverslagen. Als zo'n ding dus bij 21K miles al olie verbruikt (voor CX begrippen is het ding dan net ingereden) dan is er iets niet goed. Toch??

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 2 april 2004 08:03 
er kan van alles aan . wezen;motor wordt te heet termostaat stuk of motor te heet geweest vaste zuigerveren ,oliefilter verstopt,teveel olie in carter,enz enz motor vqan mij heeft al 150.00km plus wat ik niet weet omdat km kabel stuk is geweest [maar verbruikt nog steeds geen olie ] kwart liter op de 5000km dus het wordt zoeken wat het is ,kijk maar eerst of de luchtfilter niet onder de olie is,teken dat hij teveel onderdruk heeft misschien heeft de motor lang stil gestaan [zuigerveren vast ]onderdruk olie verbruik ,kijk goed we horen nog wel van je hou het afgelopen is.
OJ Wieringerwerf
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Floris
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 2 april 2004 08:38 
Als hij minder dan 1 liter olie per 4000 kilometer verbruikt dan is er weinig aan de hand. Zie onze enquete over olieverbruik in het Archief.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 6 april 2004 23:27 | Aangepast door: Hans 
Volgens meneer Honda himself is 1 liter op de 1000 km gewoon normaal te noemen, in die zin dat een revisie nog niet nodig is.
Mijn woon-werk CX met zeker 160.000 km onder de wielen verbruikt ca. 0,5 liter op de 1000 km en veel meer als je probeert het oliepeil aan het maximum te houden. Olieverbruik wordt een stuk minder met het oliepeil tegen het minimum aan.
Zelf ben ik best een stevige rijder die vaker doortrekt tot boven de 9000 t/min (dan hoor je de motor 'zingen') en als het even kan ook vaker 150 km/uur (en soms sneller als ik even in Duitsland ben) rijd.

Hans

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Olieverbruik

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven