Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

wie het weet mag het zeggen

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver cx5001981
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 4 april 2004 18:24 
wie het weet mag het zeggen .Ik ben in het bezit van een cx 500 op kenteken julie 81 met op het blok cx 500E frame is met trommel rem achter en dubbele schijven voor nu heb ik allemaal zitten neuzen op de forems .zoik heb be grepen is het frame van een a type en het blok van type E ,en is dat niet orgineel ,of vergis ik me daarin? hij heeft volgens de tellr 52000 km ge lopen frame nummer is hmcx5002308485 met toe lating 30 06 1981 afgifte nederland 02081991 een in ge voerde dus de ontsteking is met grijs kastje onder buddie nu loopt hij koud als een zonnetje als hij goed warm is geeft hijeen licht ratelend geluid . hij is in het bezit van zelf stellende ketting spanner .Nu is mijn vraag waar kan di t rateltje van daan komen? hoor het aleen onder het rijden,nu zit ik er over te denken om er slick 50 in te doen maar weet niet of dat ongesraft kan ,omdat ik bang ben dat hij dan gaat slippen. heeft hier iemand er varing mee dan zouw ik dat graag vernemen groeten harry

Schrijver Guernica
Gast 
#2 | Geplaatst: 4 april 2004 20:01 
Hey, beste Harry,

Het is hier al vaker gezegd: maar hier en daar een punt aan het einde en een hoofdletter in het begin maakt het een stuk leesbaarder.
Met jouw technische vragen kan ik je jammer genoeg niet helpen. Anderen zijn daarin véél meer onderlegd.
Mvg,
Daniël

Schrijver cx5001981
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 4 april 2004 20:57 
Beste Daniel met twee puntjes op de e
IK zit eigenlijk niet te wachten op 10 voor taal. Ik vermoet dat je buiten motor rijden ook les geeft in taal daar wens ik je dan ook veel sucses mee maar be spaar me alstublieft je kommentaar, en reageer liever op mijn vraag als je dat al kan groetjes harry

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 4 april 2004 21:23 
Harry hier dan een paar tips;ga naar home-alles over cx en gl daar zal jou type motor ook wel bij staan daar geheel onderaan staan de frame nummers en jaartalen,het kentekenbewijs zegt enkel wat voor frame je hebt niet wat voor motor er in hangt,maar meesal klop dit wel behalve uit America .Wil je het goed weten dan eerst frame nummer uitzoeken daarna motornummer ook of het een 500 cc of een 650 cc is,dit kan je vinden aan de linkerzijde van de motor achter de chrome koel pijp van achtere af gekeken ,daar staat de aantal cc ingegoten .als je dat allemaal gedaan hebt zet het dan even op deze site en je krijgt antwoord van mij
OJ uit wieringerwerf .Verder kan ik alles goed begrijplijk lezen
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver kaspar
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 4 april 2004 22:09 
Een "warme ratel" bij meer dan 50 mille mag best een distributieketting zijn. Bij mijn 650E was het dat ook.
Je zou de kleppen nog kunnen stellen, maar ga er maar gevoeglijk van uit dat het de distributie is.
Succes, Kaspar
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver cx5001981
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 4 april 2004 22:22 
beste kaspar
voor zover ik het heb begrepen ratelt een distrie butieketting ook als hij stationair loopt,ook warm hoor je hem niet als hij in zijn vrij staat hij doet het alleen als je het toeren tal ge lijk brengt met je snel heid dus niet met op trekken of af remmen op de motor gr harry

Schrijver JosvanR
Gast 
#7 | Geplaatst: 4 april 2004 22:33 
Harry ik kan je maar ten dele helpen. Ten eerste is de historie van een motor of bepaald type maar zelden goed te achterhalen. Ik zou me als ik jou was daarover ook niet te veel zorgen maken, als alles maar past en vast zit. Ik denk dat er op het forum in ieder geval overeenstemming over bestaat dat je GEEN additieven als slick weetikveel moet toevoegen aan de olie. Uit allerlei tests is duidelijk gebleken dat het geen ene ruk helpt en de mensen die er wel zijn ingetrapt zullen alleen maar zeggen dat het helpt omdat ze net de centen ervoor hebben uitgegeven. Maak je verder over een "licht rammeltje" geen zorgen. Kan van alles zijn, tot de koppelingskorf aan toe. Ik maak me zelf pas zorgen als er niets rammelt! Het blijven ouwe gebakkies dus dat moet je maar op de koop toe nemen.

Schrijver cx5001981
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 4 april 2004 22:58 
oke jos bedankt voor je reactie
Maar weetje wat mijn probleem is ,ik ben ook nog in het be zit van een kawa ltd 440 dat beesje is van 83 maar dat loopt helemaal nieuw daar ben ik met op vacantie ge weest,en dat zonder problemen. maar ik heb nu met de cx gereden en ik moet zeggen wat weg ligging betreft vind ik hem stukken beter ,en ik vind de cardan een fijne uitvinding .En wel om het feid dat ik al een paar keer een ge broken ketting heb gehad dit is het nadeel van de kawa .nu wil ik graag met de cx op vacantie maar ge zien de problemen die ik kan verwachten denk ik er over om toch maar weer op de kawa te gaan ten zij ik nog wat meer vertouwen kan vinden inde cx gr harry

Schrijver Schoonwater
Gast 
#9 | Geplaatst: 5 april 2004 08:19 
Hallo Harry,

Toevalliog heb ik ook een Kawa LTD 440 + een CX500 uit '79. Nu moet ik je zeggen dat ik de CX heb gekocht toen de Kawa niet meer echt betrouwbaar was. Avondje vriezen en hij wilde niet meer starten! Wanneer je CX in orde is is het echt een super motor en zelf heb ik dan ook nooit problemen. Vooral het starten is prima, iets wat je van die Kawa niet kunt zeggen! Helaas kan ik je verder niet helpen met je vraag.
Groet,
Rob

Schrijver Floris
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 5 april 2004 09:56 
Harry, bovenaan het menu van het Prikbord kun je de functie Zoeken aanklikken. Als je dan zoekt op het woord distributieketting dan kun je alle berichten over dit onderwerp teruglezen.

Waar het in dit geval over gaat, is dat je moet controleren of de kettingspanner z'n werk nog doet.

Ik zal je even helpen en hieronder een bericht van 25/12/02 inplakken. Voor de volledigheid zeg ik erbij dat je deze test doet terwijl de motor NIET draait.

De spanner werkt volledig automatisch. Een veer drukt de glijplaat tegen de ketting aan, en een arreteerkogel verhindert dat hij weer teruggeduwd wordt. De spanner wil nog wel eens stuk gaan. Je kan dit controleren door de plug voor de controle van het ontstekingstijdstip weg te halen, en dan met een vinger rechts van het vliegwiel met de merktekens te voelen of de ketting heen en weer kan gaan, of dat glijplaat. Een heel klein beetje beweging kan er in zitten, maar dan heb ik het over één tot twee mm. Op die manier hoef je het blok niet open te maken. Overigens zijn er meer telltales: als je blok lekker loopt en er komt geen overdreven harde tik uit, dan zit het met de spanner wel goed.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver cx5001981
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 5 april 2004 10:33 
beste floris
IK heb het hele arsenaal wat enigsinds wat met de distrbutie te maken heeft uit ge plozen. IK ben dus naarstich naar deze plug aan het zoeken ge gaan, daar door ben ik er achter gekomendat ,en nu komt het,ik een cxheb met als bijvoegsel cx 500E, waar dus zo'n inspectieplug niet aan wezig is .Tenzij hij hier of daar ver borgen zit, hij is uitgerust met automatiese ketting spanner ik kom naar de onder delen markt zondag .Waarschijnlijk heb ik dan ook wat onderdelen bij me dan zal ik het mischien alsnog uit ge zocht krijgen
Met vrindelijke groeten aan alle die de cx een warm hart toe dragen
harry cx 5001981 uit tilburg

Schrijver Floris
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 5 april 2004 12:08 
Ik ben nog nooit een CX blok tegengekomen zonder inspectiegat. Hij zit op de achterkant van het blok, recht onder het inlaatspruitstuk van de rechter carburateur.

Bij de eerste CX modellen is het een draaiplug met 17mm kop. Bij de latere modellen is de ontluchtingsslang van het carter hier aangesloten.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver cx 5001981
Gast 
#13 | Geplaatst: 5 april 2004 16:59 
kijk Floris dat is nog eens een goede zet ik denk dat vele (nieuwe) cx bezitters het fijn te vinden dat het nu eens zo duidelijk uit de doeken is gedaan ik ga dan ook on mideelijk kijken , en voelen uiteraard
ik heb de vraag herhaaldelijk tegen ge komen maar er tot nu toe nooit een duidelijk ant woord .Dat is nu voor goed de wereld uit be dankt namens alle die het met mij zonder boekje niet wisten harry

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 5 april 2004 17:48 
vernieuw ook meteen de o-ring inverband met olie lekkage
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver cx5001981
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 11 april 2004 23:33 
ben inmiddels aan een boek ge komen.Moterfiets-techniek van mijn buurman op de onderdelen markt wat overigens een groot sucses was ondanks het weer. heb mijn oor ook goet te liusteren gelegt en ben er achter ge komen dat dat ge luid bij de cx hoord dat heeft mij deugt gedaan. ga nu in volvertrauwen met mijn cx genieten en stop mijn oren dicgt met watten staafjes. M oet in het ko4k blik ook altijt de radio aan zetten zit altijd kriteis te luisteren. van daar einde verraa tot
de volgende keer groeten uit braband harryl

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 wie het weet mag het zeggen

Dit onderwerp is gesloten. Je kunt niet meer reageren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Oldwood ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven