Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Uitlaat demonteren

 
Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 24 okt. 2018 17:43 
De uitlaat van mijn Honda zit er waarschijnlijk al 33 jaar op, maar nu moet hij er af. Er zit aan de achterkant een flink gat en dat wil ik proberen te repareren. Maar hoe krijg ik dat ding er af??? Hij zit echt muurvast en ik wil de pijp van de balanspot niet beschadigen. Wie o wie heeft hier een tip over???

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 24 okt. 2018 18:42 | Aangepast door: Hansv 
Ik heb ooit de uitlaten van mijn CX500(z) af gehaald. Dat ging ook niet vanzelf, toendertijd. Ook bij andere CX-en wel veel proble....uitdagingen gehad. Ik heb het opgelost met WD40, en het uitbuigen van de lippen op de balanspot. Dat was een H-box toendertijd.
Veel kloppen met de hamer, veel wrikken, veel geduld, en soms lukt het dan.

Maar vooral veel geduld

Harmony,
Hans.
( die afgelopen vrijdag een slijptol heeft gebruikt tegen een vastgeroest onderdeel )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 24 okt. 2018 18:46 
Gaat het om de demper? Lipjes van de balanspot iets uit elkaar buigen (niet te ver). Een paar dagen WD-40 toedienen. Daarna rondom een paar tikjes met de hamer geven om de boel te laten schrikken. Daarna met een draaibeweging de demper eruit draaien. Dat zal vast niet makkelijk gaan, maar ja hij moet er toch uit.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 24 okt. 2018 19:50 
Ik heb de lipjes al iets uitgebogen en ga de boel nu in de WD40 zetten, misschien lukt het dan morgen. Bedankt mannen

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 25 okt. 2018 13:29 
Gelukt!! Vanmorgen met de hamer de boel laten schrikken en hij ging er zelfs gemakkelijk af. Nu repareren. Bedankt voor de tips mannen

Schrijver beinhart

Bestuur 
#6 | Geplaatst: 28 okt. 2018 07:57 
als ie er alleen af moet dan kun je ook de slijptol gebruiken, maar je wil hem zeker heel houden om hem er ook weer terug op te zetten hahaha
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 28 okt. 2018 15:07 
Lijkt me toch wel verstandig, ik bedoel de uitlaat terug zetten. Het maakt zo'n lawaai!!

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Uitlaat demonteren

Dit onderwerp is gesloten. Je kunt niet meer reageren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven