Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

tulpenrit

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver norby
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 18 jan. 2019 23:52 
vroeger werd er in noord holland de befaamde tulpenrit georganiseerd.
ik zou en ik denk vele anderen wel weer zo.n mooie rit willen rijden.
gr norby
nb

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 19 jan. 2019 13:03 
Ansich leuk, ik wil ook wel mee doen hoor!

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 19 jan. 2019 14:46 
Norbert, je kan 2 dingen doen, zelf een rit daar uitzetten en kijken wie er met je mee willen. De 2e optie is meedoen met een rit van een motorclub uit Noord Holland. bv Mc M.I.O.S organiseert op 14 april een toerrit in het Noord Hollandse. Hoogstwaarschijnlijk heb je tegen die tijd genoeg bollenvelden in bloei.
Meer info: 44e Mc M.I.O.S rit
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 20 jan. 2019 11:56 
De Tulpenrit is een van de oudste toertochten van Nederland.
Het principe van de rit blijft zoals vanouds,
mooie weggetjes langs tulpenvelden, door dorpjes en over dijken.

De 60e Tulpenrit "2019"
Deze zal op 28-04-2019 gereden gaan worden.
Wij zijn weer druk met de organisatie hiervan,
binnenkort zal er meer informatie over komen.

De start is natuurlijk weer bij
Cafe Bij De Buren
Brinkweg 15, 1771 CN Wieringerwerf
Inschrijven aldaar van af 9:00uur

Schrijver norby
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 20 jan. 2019 17:40 
ok leo, geef dan een linkje op de agenda zodat er aangemeld kan worden, gr norby
nb

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 20 jan. 2019 20:02 
Aanmelden is niet nodig, gewoon naar Café Bij de Buren gaan en ter plekke aanmelden, geen probleem. Houd wel rekening met het feit dat je na de rit een bosje tulpen meekrijgt!!

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 20 jan. 2019 22:32 
De twee of drie keer dat ik aan een/de tulpenrit deelnam werd er vertrokken uit Schagen, meen ik. En volgens mij waren die ritten niet georganiseerd door een Mc M.I.O.S, maar door ene Laurens. Misschien dan Norbert die bedoelt, want daar was hij ook een keer bij.

Harmony,
Hans.
( die misschien nog een ritje in de omgeving klaar heeft liggen, 125 km of zo )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 20 jan. 2019 23:40 
"De Tulpenrit" heeft altijd Wieringerwerf als startplaats gehad. Normaal vanaf Café Bij de Buren, één keer vanwege een jubileum vanaf de Zuiderzeehal. Ik heb er nog wel eentje liggen, op papier dus alleen voor de routerol.

Schrijver beinhart

Bestuur 
#9 | Geplaatst: 21 jan. 2019 00:11 
norby:
geef dan een linkje op de agenda

heb ik een tijdje geleden ook al aangegeven, dat als iemand een leuke rit heeft.
stuur hem dan door naar het bestuur; bestuur@hondacx500.nl
onder vermelding van agenda, dan zet ik hem erin

groetjes werner (agendabeheer)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 21 jan. 2019 17:24 | Aangepast door: Hansv 
In mijn jeugdige onschuld heb ik jaren lang de overtuiging gehad dat de toertocht(en) in Noord-Holland waaraan ik heb deelgenomen de Tulpenrit was/waren. Nu, jaren later, heb ik, dank zij de onvermijdelijke voortschrijding der jaren, en door Leo zachtzinnig gewezen op het misverstand, de dwaling mijns motorwegen ingezien. Het mag wel 'een' tulpenrit zijn geweest, maar het was niet DE Tulpenrit.
Bovenstaande neemt niet weg, dat ik met genoegen terug kijk op de verreden tochten. Al was het niet DE Tulpenrit, het was wel een belevenis.

Hier op de site staat in 2007 een tulpenrit genoemd. Nee, niet DE Tulpenrit, maar eentje voorgesteld door een CX-er, voor voornamelijk CX-ers. Het jaar daarop was er weer een tulpenrit, in 2008 dus. Die tweede rit staat me van bij dat Norby, herkenbaar aan de helm, me op de terugweg op de dijk inhaalde.
Een derde tulpenrit, in 2009, heb ik niet gereden. Ik weet niet meer waarom.

Dus zo is het gekomen.....

Harmony,
Hans.
( taal kan glibberig zijn )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver MAST

Moderator 
#11 | Geplaatst: 21 jan. 2019 18:08 
De rit van Mc M.I.O.S is ook niet specifiek de "tulpenrit". Maar meer een rit in Noord Holland rond de tijd dat er grote kans is op in bloei staande tulpen. De eerdere, door CX'ers en voor de CX georganiseerde ritten waren wel bedoeld als "tulpenrit". Aan 1 van de ritten heb ik ook meegedaan maar het staat me bij dat we toen redelijk laat in het seizoen waren en toen niet veel in bloei staande bollenvelden gezien hebben.
Ik wist niet dat er een, door een café in Wieringerwerf georganiseerde, tulpenrit bestond.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 21 jan. 2019 22:37 
De tulpenrit waar Hans het overheeft was en werd inderdaad door Laurens in elkaar gezet maar Laurens rijd geen motor meer dus deze toertocht is verleden tijd. Geworden.
Maar wie weet komt er een Woude tocht.in Noord Holland
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 22 jan. 2019 11:02 
Marcel, de Tulpenrit is één van de oudste toertochten van Nederland. Het principe van de rit: mooie weggetjes langs tulpenvelden, door dorpjes en over dijken. Dit jaar wordt de Tulpenrit voor de 60ste keer verreden.
De Tulpenrit heeft ook prijzen,

De club met de meeste deelnemers
De club die het verste weg komt
De deelnemer die het verste weg komt
De jongste deelnemer
De oudste deelnemer
De oudste motor

en voor alle deelnemers die zich na de tocht melden een bosje tulpen!!

Schrijver MAST

Moderator 
#14 | Geplaatst: 22 jan. 2019 11:40 
Er zijn al jaren allerlei lokale motorclubs die verschillende, openbaar toegankelijke, toertochten per jaar organiseren. Er werden hele competities gedaan wie de meeste km's had gereden per jaar. De LOOT(Landelijk Overleg Orgaan Toerclubs) toerkalender was daarbij een leidraad. Ik heb het idee dat het idee van die toertochten wat minder aan het worden is. Misschien komt dat omdat de lokale motorclub waar ik actief bij was, niet meer bestaat en ik er niet meer zo mee bezig ben.
In de jaren dat ik dat wel was, heb ik "de tulpenrit" wel voorbij zien komen. Maar ik had geen idee dat die rit niet door een motorclub, maar door café de Buren georganiseerd was.
Wel heel leuk dat het al 60 jaar gedaan wordt!
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 22 jan. 2019 20:16 
Misverstand Marcel, de start en finish was altijd bij café Bij de Buren, maar de rit zelf was in handen van een stichting.

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 tulpenrit

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven