ik heb dat ook al vaker gezien.
Frans hier boven heeft er al wat over geschreven, en voor mijn gevoel klopt dat aardig.
De cx500 kan wel wat hebben, er is ruimte over.
Wel laat ik tegenwoordig het rubber weg op de blokken, ik bedoel de rubber flapjes aan de ventilator tunnel, en iets daar achter het sluitstuk tussen de cilinder koppen.
Doel, toch meer koeling. En het werkt. Let op, bij alle latere modellen is dat door honda ook weg gelaten. De cx500 e euro sport heeft ze ook niet meer honda fabriek af.
Dan kom ik op de 650 modellen. Hier is een ander verhaal gaande.
Op de 650 modellen is de waterpomp waaier grof weg 30% hoger, en de radiateur heeft veel meer lamellen. Op mijn zijspan kan deze koeling het eigenlijk niet aan. Dus bij de 650 modellen is het toch wat krap bemeten. Als daar de waaier niet werkt, dan lopen de rijders wel degelijk klem.
Dus de 650 modellen hebben echt de koeling nodig.
Groetjes marco
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html