Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

O ring aftapplug carburateur

 
Schrijver Hans

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 23 juni 2019 12:07 
De O-ring waarmee de aftapschroef van de carburateur zit afgedicht is bijna altijd poreus geworden.
Dat betekent dat na 1x de vlotterbak aftappen de o-ring niet meer afdicht en de carb benzine gaat/blijft lekken.
Zijn die o-ringen apart te koop?
Ik kan wel een revisieset met alle pakkingen/0-ringen vinden (CSMNL), maar om die alleen maar te kopen voor dat ene o-ringetje ......
Of heeft iemand de maten van dat o-ringetje, dan zoek ik wel verder.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 23 juni 2019 12:50 
hoi Hans, de maat van die O-ring kan ik niet vinden. Wat ik wel kan vinden is een nieuwe aftapschroef + O-ring. Die is iets vriendelijker geprijsd dan een compleet revisiesetje. Veel succes!
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 23 juni 2019 13:06 
Dank Floris voor de snelle reactie.
Maar van die schroeven heb ik er zat liggen, gaan nooit kapot.
Die 0-ring brokkelt in de loop der jaren af / vergaat vanzelf, hoef je niets aan te doen .
Zal eens in het wpb kijken wat de maat precies is; kijk dan of ik hem bij de grootgrutter kan bestellen.

Het is zo'n beetje dezelfde situatie als met de o-ring van de oliesproeier in de cilinderkop.
Bij Honda zelf niet meer te bestellen, maar wel bij de 'grootgrutter' doch alleen in aantallen vanaf 50 stuks (wat ik indertijd ook noodgedwongen maar heb gedaan).

Hert lijkt mij sterk dat ik de enige ben met het carb probleem.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 23 juni 2019 19:34 
Hoi Hans ,

Ik heb ooit bij de Litdel een assorti doos O-ringen gekocht ,
en al regelmatig eentje er van gebruikt voor diverse doeleinde
gr Arnold

Schrijver chantal

Bestuur 
#5 | Geplaatst: 23 juni 2019 20:01 
wij hebben er wel liggen..... hebben paar keer hele revisiesets gekocht en die niet gebruikt. stuur maar pb als je intresse hebt.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 23 juni 2019 20:54 
vraagje... dicht het wel af op de o ring? volgens mij zit die ring er om andere reden.
Volgens mij is het tapse end wat de afdicting maakt net zo als bij je ontlucht schroef rem....

volgens mij is die o ring er alleen maar om te zorgen dat de benzine niet langs de schroef loopt tijdens het aftappen, maar netjes de zaak laatlopen via de aftap slang.

Mochten de meningen anders zijn, laat het me weten, ook ik maak fouten.
Groetjes Marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Hans

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 23 juni 2019 22:03 | Aangepast door: Hans 
Het tapse eind van de aftapschroef dicht ijzer op ijzer af. Het o-ringetje zorgt er voor dat de zaak dicht blijft.
Als ik de aftapschroef opendraai loopt de benzine er keurig via het aftapslangetje uit.
Maar draai ik de aftapschroef weer dicht dan lekt er benzine via de o-ring uit en niet meer via de aftapslang.
Ijzer op ijzer dicht nooit zo best af voor een vloeistof.
Heb het ook al geprobeerd met van dit tape die je voor wateraansluitingen gebruikt; helaas geen succes.
Er moet toch gewoon een mooi en goedkoop alternatief beschikbaar zijn!

@ Arnold, ja die o-ring assortidoos van de Lidl heb ik ook liggen (was toen helemaal niet duur en heel handig leek mij). Alleen zijn het net weer andere maten.
Zo op het eerste gezicht denk je, dit o-ringetje lijkt er op en zal wel passen, maar draai je de schroef er weer in dan vervormt het o-ringetje toch en gaat lekken.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver BobvdHeijdt
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 24 juni 2019 14:47 
Let je er wel op dat het ''O'' ringetje wel benzine geschikt is .

Schrijver Hans

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 24 juni 2019 15:54 | Aangepast door: Hans 
Het wordt inmiddels een hele zoektocht naar o-ringen.
Ik ben er inmiddels achter dat olie/benzine bestendige o-ringen de aanduiding "NBR" hebben.

Op www.cxclub.dk/phpbb/download/file.php?id=1584&sid=f0fb9dd0c5c32548b8fbb34fc34e4fd4&mode=view vond ik een overzicht van de maten van alle o-ringen voor de cx500

Een heel interessante bijdrage vond ik op het CX GL500-650 Forum: www.cx500.forumieren.org/t734-o-ringe-im-motor.
Bij de firma Lelebeck in Duitsland lijken de o-ringen echt vrijwel niets te kosten (ook al moet je er vaak meerdere aantallen van bestellen); blijft slechts een centenkwestie.
Dus als alternatief zeker het bewaren waard!

Alleen de o-ring voor de benzineaftapplug kan ik niet vinden; zou de maat 4,2 x 1,3 moeten hebben.
Vond wel de maat 4,7 x 1,4 voor het bedrag van....... € 0,04 per stuk! Of de maat 4,0 x 1,5 voor € 0,03 per stuk. Maar dan wel gelijk 20 / 25 stuks moeten bestellen. https://www.lelebeck.de/1010.htm
Het is het proberen waard of een van beide zal passen.
Als ik dat dan doe, is het totaalbedrag € 1,55 (voor 45 stuks!) maar heb € 6,00 als 'mindestbestellwert' nog niet bereikt! Dus nog maar even doorwinkelen
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 24 juni 2019 17:06 
Doe er nog wat o-ringen bij voor de schroef van de (manual) kettingspanner ? En die grote voor bij de meenemer in achterwiel/cardan? Dan wil ik wel wat van je overnemen zodat je niet je hele werk kapitaal hoeft vast te zetten

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Hans

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 25 juni 2019 13:15 | Aangepast door: Hans 
Heb gisteren in totaal 281 o-ringen in diverse maten besteld voor het immense bedrag van € 19,68.
Niet alleen voor de CX maar ook voor de oldtimer Yamaha's (DT 250, DT 175, LS3 100 cc, XS250) die ik nog heb staan.
Voor de verzending komen daar nog € 2,90 aan kosten bij.

@ Frans De o-ringen waar jij om vraagt voor de CX heb ik overigens niet besteld.
Als je voor het minimale bestelbedrag van € 6,00 o-ringen besteld, dan zijn de verzendkosten € 1,90.
Daar kan het onderling overnemen echt niet tegen op lijkt mij.
En je kunt gelijk bestellen wat je ook daadwerkelijk nodig hebt.

Het bestelproces wijkt wel af van wat ik gewend ben. Geen i-deal betaling of met creditcard.
Het loopt als volgt:
Je maakt op hun site de bestelling perfect.
Daarna krijg je gelijk een mailtje dat de bestelling is ontvangen.
Daarna krijg je nog een mail met de bankgegevens van de leverancier.
Het bedrag moet je dan via hun IBAN nummer overmaken.
Hebben zij het geld binnen wordt de bestelling verstuurd.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 O ring aftapplug carburateur

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven