Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Kroonplaat CX500c

 
Schrijver hans kieft
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 1 mei 2020 10:55 
Ik ben op zoek naar een vlakke kroonplaat die op een CX500c past.
weet iemand van welke motoren deze uitwisselbaar zijn ?

op een Canadese site gelezen dat die van een CL360 honda past maar het schijnt dat de CL360 niet in Europa geleverd is, dus niet aan te komen.

Groet Hans

Schrijver hans kieft
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 1 mei 2020 10:59 
nog vergeten te melden dat de voorpoten 33 mm zijn in diameter .

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 1 mei 2020 14:10 | Aangepast door: MAST 
Deze (KLIK) is van een CL360 uit 1975. Die volgens CMSnl op verschillende modellen past maar bij wat zij aangeven is de CX niet vermeld. (Schrik niet van het bedrag, daar heb je een complete motor voor denk ik....)
En de kroonplaat van de CX is HIER te vinden. (Maar zoiets zoek je niet denk ik)
Ergens op de site staat het verhaal van de ombouw van een CX500C naar een met een voorvork van een Yamaha Vmax, ik weet niet of dat een vlakke kroonplaat is.
(edit: Klik HIER voor dat ombouw verhaal)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver hans kieft
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 1 mei 2020 17:39 
Bedankt voor je reactie Mast.

koop je idd een moror voor ipv alleen een kroonplaat cl360.
ik zoek een vlakke kroonplaat die op mijn bestaande voorvork poten van 33 mm past en ook op het bestaande T stuk.
met een vlakke plaat kan ik de de poten ongeveer 35 mm door het T stuk verder omhoog schuiven waardoor de voorkant lager komt te staan .

Ik weet niet of die van een CB of GL 500 op de CX500 zal passen?

Groet Hans

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 1 mei 2020 23:04 
Je kan ook in de standaard kroonplaat gewoon de poten 35 mm omhoog schuiven ? GL poten zijn 35 mm, 33 mm poten passen daar dus niet in. GL T-stuk en kroonplaat met 35mm C vorkpoten (sommige latere modellen) zou misschien werken. Niet met de GL poten, die zijn langer dan die van een CX.

Beter uitkijken naar een er in passende complete voorvork die naar je zin is. Er is ergens (maar ik weet even niet meer waar) een lijst van vorken/modellen die bruikbaar zijn. Als je een vlakke kroonplaat wil dan beter ook met het bijbehorende vlakke T-stuk, anders heb je kans dat bij helemaal in veren band of spatbord het T-stuk raakt.

En met alles wat je aan de voorvork zo verandert toch even in gedachten houden dat de effecten op de wegligging en gedrag in bochten interessant kunnen zijn

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver hans kieft
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 2 mei 2020 14:34 
Berdankt voor je reactie Frans ,

ik heb de lijst met voorforken gevonden .
Honda CBR600 RR z voorfork zou moeten passen.

Schrijver Paatse
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 13 mei 2020 23:05 
hans kieft:
een

Wat bedoel je met een kroonplaat kan je een foto plaatsen?
Mvg,
Paarse.

Schrijver Paatse
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 13 mei 2020 23:07 
hans kieft
Sorry Hans ik had het verkeerd begrepen ik dacht startkrans
Mvg,
Paarse.

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Kroonplaat CX500c

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven