Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Temperatuur meter gaat van hoog naar laag naar hoog naar ....

 
 
Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#16 | Geplaatst: 7 okt. 2020 17:56 
Zo zie je maar André, papier is geduldig. Voor de waarheid even de motorfiets openschroeven

En @ Jacob: het kleurenschema is niet specifiek voor een bepaald type motor, is Honda standaard, bv. hier klik te vinden, ook op veel andere plaatsen.

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver jakob

Forum Lid 
#17 | Geplaatst: 7 okt. 2020 20:01 
Aan de achterkant van de cockpit is zichtbaar aansluitdraden op de temperatuurmeter:
1. Zwart met een bruine streep
2. Groen met een blauwe streep
Beide draden zitten in de 9-pins stekker, en idd, klopt volgens mij niet met het E-schema volgens Handboek van Peters
V2 vs Twin . Ervaring is kennis die je krijgt, kort nadat je het nodig had.

Schrijver MAST

Moderator 
#18 | Geplaatst: 7 okt. 2020 21:43 
Net even gekeken bij de tellers die ik heb liggen. De teller met de 7V regelaar heeft een groen/zwarte draad, een groene en een bruin/blauwe draad. Bij een teller zonder 7V regelaar heb ik 12V op de teller gezet. De meter loopt dan helemaal op. Hoe de teller normaal de temp. meet weet ik niet, ik denk dat de thermostaat hier nog een rol in speelt.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#19 | Geplaatst: 7 okt. 2020 22:59 
jakob
kijk eens naar je thermostaat die tussen de twee cilinders in zit daar zit een draad op de Thermostaat Schakelaar .
dat zal een groene met blauwe streep zijn.
Hoe warmer dat het water word test te minder word de weerstand tussen de aarde en je draad op de schakelaar en daar werkt de meter mee.

ik zal je een link geven naar mijn webpagina daar staan een paar schemmas op.
https://amsilverwing.webnode.nl/div-schemas/
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver jakob

Forum Lid 
#20 | Geplaatst: 8 okt. 2020 19:49 
Schema Peters Motorboek (G/B & G/Bk) verteld een andere kleurcode dan er werkelijk zit (G/Bl & B/Br Groen/Blauw & Zwart/Bruin).

Het Peters Handboek, blz. 280 geeft specifiek aan voor de 650E de voltmeter aan te sluiten op de Groen/Zwarte draad (G/B).
Dat moet in mijn beleving dus de zwart / bruine draad op de cockpit zijn.

Op blz. 289 staan de kleurcodes:
B = Blauw
Bk = Zwart
Br = Bruin
G = Groen

9-pins stekker weer aangesloten en rode pin van de multimeter achterin de stekker op pin zwart / bruin. De zwarte pin van de multimeter op een massa punt van de motor. Contact aanzetten en de meter geeft keurig ruim 12 Volt.

Bijgevoegd ingekleurde E schema en aansluiting bedrading temp meter op cockpit

E schema
Aansluiting temp meter op cockpit
V2 vs Twin . Ervaring is kennis die je krijgt, kort nadat je het nodig had.

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Temperatuur meter gaat van hoog naar laag naar hoog naar ....

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven