Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Eerste lange rit

 
Schrijver Pschee01
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 16 mei 2021 20:38 
Op ma 10/05 (verjaardag van de Duitse inval in 1940) op pad gegaan van Tilburg naar Gelderland. Eerst naar Almen, daarna naar mijn dochter die in Zutphen woont. Mijn TomTom Rider gevraagd om een "spannende route". Wat een verrijking zijn die SatNav systemen! In het verleden kostten reizen over B-wegen vele uren meer, omdat je een lijstje moest plakken op de tank met plaatsnamen en wegnummers. Je kwam onvermijdelijk op kruispunten waar je moest stoppen en de kaart raadplegen. In de auto doet de bijrijder dat; op de motor moet je afstappen, de kaart vinden en uitvouwen, etc.

Mijn TomTom wees mij een route aan die snelwegen vermeed en soms mooie stukken bevatte. Kost natuurlijk minstens dubbel de tijd die je via snelwegen nodig zou hebben gehad maar ik ben 70 en heb geen haast. Langs de Grebbeberg gereden met het militaire ereveld daar. Vrijwel droog aangekomen, wat dezer weken niet eenvoudig is! De dag erop de prijs daarvoor betaald: fietstocht van ca. 25 km gemaakt, waarvan de helft in een soort zondvloed verliep. Net als op de motor blijft er dan niet veel kleding droog.

De CX van 1980 bereikte op de weg naar huis een mijlpaal: met 25.000 miles op de teller door mij gekocht in nov 2007 en op 14/05 (bombardement van Rotterdam) door de 50.000 barrière gegaan. Dat is ca. 80.000 km en behalve stator en ontsteking is er weinig mee misgegaan. Een accu af en toe en banden. Zelfs remblokken en -voeringen nooit vervangen. Schoongemaakt, dat wel en de remtrommel vetvrij gemaakt. Geen miskoop, die CX!

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Eerste lange rit

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven