Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

mijn CX 500 komt niet boven de 5000 toeren

 
Schrijver Frans Vermeirssen
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 6 juni 2021 15:24 
Beste,
Mijn cx 500 loopt als een zonnetje, carburateurs schoongemaakt en nieuw setje erin en motor start gelijk en draait zeer mooi, rijdt ook geweldig maar boven de 5000 toeren houdt ie in, zowel in alle versnellingen, maar ook in zijn vrij, boven de 5000/6000 wil ie niet, als hij geen benzine genoeg zou krijgen in zijn versnelling zou ik dat begrijpen, maar zou hij vlot in zijn vrij onbelast moeten doortrekken, maar nee hoor.
wie weet raad,
groeten
Frans
ondanks 67 jaar nog steeds gek van motoren

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 6 juni 2021 16:41 
Het hoeft niet, maar het lijkt verdacht veel op een stator-/dynamo probleem. Voer bijvoorbeeld het woord 'inhouden' maar eens in in de zoekfunctie.
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 6 juni 2021 21:42 
type eens in white wire fix
en lees en probeer , dat kan zaken uitsluiten .

Schrijver Frans Vermeirssen
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 9 juni 2021 06:35 
Hallo,
Inmiddels, de bougie kappen doorverbonden en er was inderdaad bij eentje slecht contact, maar euvel is niet weg, motor loopt geweldig mooi stationair en rijden tot 5000 toeren geen enkel probleem maar erboven wel, moet zeggen dit is mijn eerste cx, vond het een lelijke motor, maar nu zondag 117km gereden en ben toch een andere mening toegedaan, het is hartstikke fijn motorfiets, nu nog dat ontstekingsprobleem oplossen, want dat is het, nu maar eens naar dat white wire fix kijken,
groeten
Frans
ondanks 67 jaar nog steeds gek van motoren

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 9 juni 2021 23:08 
Hallo Frans,

voor de duidelijkheid : als de white wire fix het probleem oplost moet je dat niet zien als permanente oplossing. Meet de stator vooraf eens door volgens bv. motofaction Waarschijnlijk zal je vinden dat blauw/wit een foute weerstand waarde, heeft, defect dus. Dat is meestal op te lossen met een vervanger voor de CDI box zoals bv. een Ignitech, dan hoef je de stator zelf niet te wisselen, blok kan blijven zitten.

Plezier, Frans (die zijn er meer hier )
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Frans Vermeirssen
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 9 juni 2021 23:33 
Hallo ,
Alvast bedankt voor de wijze raad en inderdaad de accu laadt goed op dus gaan we een Ignitech kopen, hou jullie op de hoogte
groeten
Frans
ondanks 67 jaar nog steeds gek van motoren

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 10 juni 2021 10:19 
Goed laden van de accu staat vrijwel helemaal los van de ontsteking op een (CDI) CX500. Je kan prima rijden zonder 12 Volt als de standaard CDI boel in orde is, dus met gele draden en accu los. Starten zonder 12V is weer wat anders natuurlijk.

Succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 mijn CX 500 komt niet boven de 5000 toeren

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ MAST ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven