Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Mijn GL650 heeft liefde nodig

 
Schrijver Daniel de Groot
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 12 mei 2022 18:26 
Hoi allemaal,

Mijn naam is Daniel de Groot en ik ben nieuw op het forum.

Ik heb een GL650 die een grote beurt nodig heeft en eigenlijk nog wel wat meer dan dat.

Ik heb het idee dat moderne zaken niet echt zitten te wachten op mijn lieve motor uit 83 en er ook niet zo snel onderdelen voor hebben.

Is er toevallig in Nederland (het liefste rond Utrecht) een motorzaak of een "mannetje" die met liefde sleutelt aan deze motoren en ze van binnen tot buiten kent?

Ik ben niet opzoek naar een liefdadigheidje en wil gewoon betalen voor de uren.

In afwachting van jullie reacties.

Daniel de Groot

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 12 mei 2022 23:13 
Hallo Daniel. Welkom hier op het forum. Ik weet geen 'adresje' voor het onderhoud van je GL. Over het algemeen kan je veel onderhoud zelf doen. Bougies, oliefilter en luchtfilter zijn nog wel te koop. Voor een 650 zijn specifieke onderdelen wel wat lastiger te vinden.
Wat heeft jou GL nog meer nodig naast de grote beurt?
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Daniel de Groot
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 13 mei 2022 18:21 
Hoi MAST,

Bedankt voor je reactie. Het grootste probleem zijn mijn remmen. Voor zijn de schijven te dun. De remblokken zijn nog goed, maar het busje was bij de remhendel de rem naar buiten duwt, doet zijn werk niet meer goed. Ik verwacht dat er vuil tussen zit. Zelf heb ik alleen een stoep waar ik met mooi weer iets kan doen. Wellicht dat remkabels en dergelijke ook niet meer zo goed zijn. Verder is de gashendel niet goed passend. Er zit tape onder om denk ik het diameter verschil op te vangen, maar als het warm weer is, kun je het hele stuk inclusief startknop roteren doordat de tape warm wordt. Ik zou dat graag ook in ere herstellen, of in ere hersteld zien worden.

Dit zijn momenteel de grootste punten. Verder heeft het blok nu 89.500 gelopen en zou het graag weer naar de 0 willen zien draaien!

Ik kijk uit naar uw reactie.

Schrijver chantal

Bestuur 
#4 | Geplaatst: < 2 dagen 
Hoi Daniel,

Als je de remschijven vervangt moet je ook de remblokken vervangen ivm slijtage patroon vermoedelijk moet je ook je remolie vervangen, ook even de remleidingen vervangen lijkt me... als die te oud zijn zetten ze uit en is er niet genoeg druk om te remmen..... is het stuur ooit vervangen door een dunner diameter of andere rechterstuur handvat zeg maar? opzich allemaal werk wat niet veel plaats in beslag neemt alleen tijd.... zou graag zeggen we helpen je ermee maar heb zelf nog paar motoren waar ik aan het sleutelen ben...

ik weet dat we nog aantal remschijven hebben liggen maar weet zo uit mn hoofd niet of die voor de gl waren of voor de cx650c.... denk de laatste maar Dre had ook een gl500 dus moet ik even kijken of die zouden passen.... remkabels kun je beste van die staalflex opzetten... die gaan langer mee... en zijn nieuw aan te schaffen bij elke motorzaak of webwinkel die zulke dingen heeft.

Schrijver Daniel de Groot
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: < 2 dagen 
chantal

Hoi MAST,

Heel erg bedankt voor je advies. Volgens mij is het stuur origineel, maar is het handvatgedeelte ooit vervangen. Er zitten namelijk extra dikke handgrepen op met chroom. De remkabels ken ik. Wellicht kan ik op youtube het een en ander vinden over hoe dit werkje moet. Dan moet ik ook nog uitzoeken hoe ik het pompje kan schoonmaken dat de remhendel weer naar buiten duwt na het remmen.

In ieder geval bedankt tot dus ver. Ik hoor graag of er nog remschijven te koop zijn.

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: < 1 dag 
Lijkt mij een uitgelezen klusje voor onze Marco

Schrijver MAST

Moderator 
#7 | Geplaatst: < 1 dag 
Superpapa:
Lijkt mij een uitgelezen klusje voor onze Marco

Helaas neemt Marco geen klussen meer aan.
Zelf klussen aan je motor kan prima. Als je helemaal geen ervaring met sleutelen hebt, zou ik niet als 1e klus de remmen gaan doen. Toch wel belangrijk dat je remmen het doen.
Welk pompje bedoel je dat "de remmen weer naar buiten duwt"?
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: < 1 dag 
ik denk dat hij de hoofdremcilinder op het stuur bedoelt,
als het rubber om de plunger kapot is en er daar roest en vuil ontstaat komt hij op een bepaald moment niet meer terug
als dat zo is krijg je ook problemen met het vrijkomen van de remblokken en het gevolg te dunne remschijven, versleten dus .
maar dan ben je wel een beetje erg laat met constateren dat er iets niet goed iets

Schrijver Daniel de Groot
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: < 17 uur 
A Koopmans

Dat zou kunnen. Ik heb de motor vorige zomer nog na laten kijken. Of ze hebben het toen niet gezien, Of het is heel snel gegaan. Zo vaak rij ik niet namelijk.

Schrijver Daniel de Groot
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: < 17 uur 
Superpapa

Ik had ook vernomen dat hij alleen nog maar eigen werk deed.

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: < 10 uur 
Hallo Daniel ,
Kun je een foto maken van de plaats waar het probleem zit
en schijven versleten en remblokken niet , is wel wat vreemd
wat voor remleidingen zitten er op de motor , en wanneer is de remolie vernieuwd
dit alles voor een beter begrip van de situatie

gr Arnold

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: < 10 uur 
Hallo allemaal, Klopt ik doe geen sleutel werk meer voor derden.
Wel hulp mail via mijn email adres marcobecker@zonnet.nl, en ik lever nog onderdelen via mijn site marcobecker.nl

Kijk ook eens op you tube, er staan grofweg 1200 filmpjes op. cx500 gl500 cx650 gl650, marco becker, en zet onderwerp er maar achter met zoeken.

Dan de schijven. Wat is dun? Ik weet uit ervaring dat de schijven van gl650 erg dun kunnen worden.
Je hebt 2 schijven?

Er zijn voor de handel vervang onderdelen te leveren, of complete unit. Let op, je hebt bij 2 schijven 15,8mm rem handel bediening nodig.

Pak met je hand vol omsluitend de remleiding vast, voel of deze uitzet in je hand tijden het remmen. Dan weet je dat hier een probleem is.

Voor de remmen zijn alle onderdelen nog wel leverbaar.

Gashandel, deze zit gewoon klem op je stuur, soms met blokker pin in het stuur. Deze wordt gewoon geklemd en zou gewoon vast moeten zitten. Als er tape tussen zit dan is dat al foute boel. Niet doen, schoon maken en kijken waar probleem zit. Vermoedelijk huis gebroken.

vragen, mail gerust, en ook hier zal je hulp vinden.

Groetjes marco Becker ( alleen mail contact, bel me niet!!!!)
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Mijn GL650 heeft liefde nodig

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven