Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Ervaringen met toerscherm

 
Schrijver johan
Gast 
#1 | Geplaatst: 28 april 2004 23:14 
Wie heeft er positieve of negatieve ervaringen met een toerscherm op de CX? Daarmee bedoel ik dus een scherm dat aan het stuur en de voorvork gemonteerd is, en niet een aan het frame gemonteerde kuip.
Geluid? Stabiliteit? Stuurgedrag? Alvast bedankt!

Schrijver Voeter
Gast 
#2 | Geplaatst: 28 april 2004 23:22 
Ik heb circa 15 jaar met een Rickman scherm gereden. Nooit problemen gehad met de stabiliteit. Altijd heer relaxed gereden met kruissnelheden van 160 km. Dit was dan ook gelijk z'n top. Enkele jaren geleden heeft m'n zoon het scherm eraf gehaald omdat hij het niet mooi vond.

Ron

Schrijver Floris
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 29 april 2004 09:21 | Aangepast door: Floris 
Ik ben al een hele tijd aan het zoeken en klooien met verschillende schermen (te hoog, te laag, teveel turbulentie, etc.). Tot nu toe niets naar tevredenheid gevonden. Als je een oplossing weet dan hou ik me aanbevolen (cx500 '78).
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Bikermouse
Gast 
#4 | Geplaatst: 29 april 2004 12:40 
Ik ben het helemaal met je zoon eens zonder scherm ziet je cx c er een stuk beter uit ;)
Joost

Schrijver vlijm
Gast 
#5 | Geplaatst: 29 april 2004 21:07 
Ooit eens op mijn eerste motorfiets een scherm op het stuur gemonteerd. Veel herrie aan je hoofd (windgeruis). Erger was dat ik een keer een levensgevaarlijk effect had in een lange flauwe bocht (ongeveer 110 km /uur); de motor ging aan het zwabberen en tollen; waarschijnlijk een combinatie van de gyroscopische werking van de wielen en een ongunstige vibratie van de lucht langs het scherm. Door de reflex het gas dicht te draaien werd het alleen maar erger en de fiets was bijna niet meer onder controle te houden. Thuis heb ik het scherm er afgehaald en nam me voor nooit meer iets aan het stuur te monteren....

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 30 april 2004 01:15 
Ik heb noodgedwongen, vorig jaar in Frankrijk, zonder scherm moeten rijden i.v.m. een crash. Het eerste wat ik heb laten monteren was een nieuw windscherm. Ik heb toen ondervonden hoe heerlijk het is uit de wind te zitten en als het regent beschermt het je ook daartegen.Tegen de wind in optornen is geen pretje en je hoofd valt er bijna af. Maar dat is mijn mening,
De groetjes van Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver sortof
Gast 
#7 | Geplaatst: 30 april 2004 10:15 
Ik heb een GIVI-schermpje op mijn GL (zie Showroom-GL500-nr.14) en dat rijd heel normaal, lekker, geen probleem. Wel wil ik een tip meegeven: koop een normaal transparant scherm, want dat rookglazen ding van mij beperkt 's avonds toch wel het zicht.
Veel succes, en laat even weten hoe het is afgelopen. Tnx.

Schrijver fomoco38
Gast 
#8 | Geplaatst: 30 april 2004 16:17 
Heb ook zo'n GIVI transparant schermpje op mijn stuur staan (cx500c) en het enige negatieve is de trubulentie rond mijn helm. Mischien als ik het meer naar achter kantel dat het dan beter word maar voor de rest ist zalig om zo een beetje uit de wind te rijden.
Groetjes

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Ervaringen met toerscherm

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Hansv ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven