Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Startmotor perikelen

 
Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 28 maart 2023 16:03 
Ik heb al een tijdje problemen met mijn startmotor. Af en toe doet dat ding, behalve een flinke klik geven, niets. Het lijkt wel of hij dan op een dood punt staat.
Dan kan ik twee dingen doen. Aanduwen in z'n drie en er snel op springen (knap lastig, zeker met volle bepakking). Met een hamer o.i.d. een paar keer op de achterkant van de startmotor tikken (helpt meestal, maar ik heb niet altijd iets geschikts bij de hand).

Ik heb hem al een paar keer uit elkaar gehaald en schoongemaakt. Dat lijkt te helpen, maar op den duur komt het probleem toch weer terug. Tijd dus voor een definitieve oplossing. Ik heb hier op het forum al eens iets gelezen over het aanleggen van een extra aarddraadje. Maar ik kan dat item niet meer terugvinden.

Twee vragen:
1. Wat kan het probleem zijn?
2. Heeft dat aanleggen van een extra aarddraadje zin? En zo ja, wie heeft de linkje naar het bewuste item?

Alvast dank voor jullie reactie!

Groet, Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 28 maart 2023 16:12 
Marcel Gosselink:
Heeft dat aanleggen van een extra aarddraadje zin? En zo ja, wie heeft de linkje naar het bewuste item?

Ja, dat heeft wel zin. Een link naar een post van Erik1 over dit onderwerp vind je HIER . Er staat ook een link in naar het Australische forum, waar het ook uitgelegd wordt.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 28 maart 2023 20:10 
MAST

Dank! Ik ga ermee aan de slag. Benieuwd of het wat uithaalt...
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 28 maart 2023 21:51 
Vergeet niet ook het startrelais te controleren op ingebrande contacten.

Ik zoek morgen even het verhaal op in het motorlogboek.

Harmony,
Hans
(Nu even niet....slaap lekker )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 29 maart 2023 09:15 
Zoals beloofd heb ik even opgezocht wanneer ik met dat start relais aan het rommelen ben geweest. Dat was 18 Februari 2014, alweer 8 jaar geleden.
Maar het verhaal is er nog, en wel onder DEZE LINK.

Ook een duidelijke foto erbij, helpt meestal ook wel een beetje.
Voor zover ik me kan herinneren heeft het relais daarna nooit meer geweigerd.....

Harmony,
Hans.
( die zelf wel eens weigerde.... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 29 maart 2023 12:46 | Aangepast door: Marcel Gosselink 
Zojuist de klus geklaard. Sodeknetters wat een verschil! Ik heb tig keren proefgestart, maar hij blijft het goed doen. En een werkje van niks. Wel even in de gaten houden dat het boutje dat door de behuizing van de startmotor gaat, niet de ver uitsteekt. Ik kreeg mijn startmotor er niet meer op. Bleek dat het uiteinde van het boutje een millimeter te ver uitstak en tegen de beugel aankwam waar de startmotor tegenaan is geschroefd.

Heren, dank voor de reacties. Hans, ik heb het startrelais gecontroleerd, maar die zag er goed uit.
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Startmotor perikelen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven